Tuesday, June 9, 2009

Night jogging larian malam lah...


Telah hampir setahun lebih jamil tidak melakukan jogging malam di bandaraya kuala lumpur. badan semakin berisi. tambah pula semenjak dah berhenti hisap rokok ni maka badan makin gemuk sikit.takut wii. dah pernah rasa perut naik nak duduk pakai stokin pun sesak. tak mau lah. semenjak seminggu lepas jamil memulakan semula jogging malam.kalau si anak pelacur tu baca dia akan buatlah cerita-ceritas katun dia. so what? pergi mampos lah kau.

Balik dari bukit bintang. mandi solat maghrib.pastu tunggu isyak. bagi kucing makan lepas tu naik skuter dan akan membawa seekor berok jamil berselang-selang sama ada jk atau shaki atau babykey. tak boleh bawa semua gila kepala otak di buat mereka. pergi bukit bintang.parking skuter di bukit bintang di tempat jamil setiap hari. dan jamil akan berjalan menyusuri jalan bukit bintang menuju ke jalan pudu terus ke bangkok bank.terus ke dataran merdeka berjalan terus ke dbkl. rehat sekejap di air pancut biar berok jamil bermain sekejap.

Lepas melepaskan penat jamil akan berjalan balik melalui jalan raja menuju ke puduraya dan terus ke bukit bintang.itulah yang jamil buat setiap malam. keluar juga peloh. selalu jam 11.30 jamil sudah balik. seronok juga berjogging malam. dapat tengok macam-macam. malam ke tiga tolong 2 orang pasangan cina tua yg tayar kereta mereka pancit di depan bangunan may bank.

Juga jamil dapat lihat dalam negara kita telah merdeka 50 tahun lebih masih ada orang tidur di kaki lima, di lorong,masih ada orang yg tiada rumah berpeleseran. yang sedih jumpa banyak kucing-kucing terbiar mencari makan. dalam negara kita moden juga jamil dapat tengok masih ada melayu-melayu kolot berkelah di dataran merdeka. siap hampar tikar.bawa makanan dalam siea bertingkat.

Terjumpa pula banyak pasangan-pasangan melayu berpelokan, bersentuhan, bersilakan, bercengkerama di bangku-bangku bawah pokok berhampiran dataran,di dalam kereta- di manakan pegawai-pegawai jabatan agama islam, polis.titun agaknya.



Help me with money not with words.buy thing using money not words. thank
jamilkucing

No comments:

Post a Comment

You can leave comment.if good and ok i will publish it. if rude or bullshit arios kabaretos lambrados.