Jk Shaki Jamilkucing tv

google.com, pub-0383258808248401, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Thursday, March 1, 2012

Menjawab Tuduhan Tuduhan Sharul nizam Ab Rahim


Menjawab Tuduhan Tuduhan ( M.I ) Sharul nizam Ab Rahim

Assalamualaikum warahmattullahhiwabarokatuh..

Semenjak dua menjak ini salah seorang bekas ajk PPKSKL yg di lantik oleh saya untuk memenuhi jawatan sebagai Ajk Biro dana telah bertindak menhentam saya , setiausaha ppkskl dan bendahari ppkskl dgn berbagai tuduhan , saya di tuduh berbagai tuduhan yg saya sendiri tak pernah terfikir untuk melakukanya . saya tidak minat perkara ini di panjangkan kerana agenda saya lebih jauh dari bergaduh atau membusukan orang mahupun mencari salah orang tetapi beliau tidak habis habis dan tidak berhenti menghentam saya tanpa sebab musabah.

Mungkin ia membawa keseronokan kepada beliau kerana katanya walaupun beliau hentar beliau amsih mahu duduk minum kopi bersama saya . itu perangai orang politik. saya tiada perangai begitu walaupun saya menyokong parti politik. dan saya tak mahu politik di bawa ke dalam ppkskl , berbeza dgn beliau. bergambar ,. menulis, sms , email , semuanya 1 malaysia. itu sudah membawa politik ke dalam ppkskl. sifat beliau yg menghina orang cina membuat saya kurang selesa. tak kiralah mereka dap ke. mca ke itu racis. kemudian ada cina yg suka kucing beliau puji pula .


Pada saya perbuatan beliau tak lebih dari mahu menutup pekong di dada di atas janji janji beliau yang beliau tidak dapat tunaikan , dari mula bersama ppkskl sehingga sekarang . janji janji yg kami sendiri tak pinta tetapi beliau buat. antaranya

1 ) Mengotakan harapan saya untuk mencari dana rm 100k untuk memulakan kerja kerja persatuan.
2) Janji beliau untuk membawa ppkskl berjumpa menteri besar perak
3) Janji beliau untuk membawa ppkskl berjumpa perdana menteri

4) Janji beliau untuk memberi pinjaman rm 10k pada bulan disember 2011untuk kegunaan persatuan

5) Janji beliau untuk dapatkan sumbangan dana dari beberapa orang.

6) Janji beliau untuk saya mendapat pinjaman mara bagi memulakan perniagaan

7) Janji beliau untuk saya mempunyai gaji .

Dan juga pada saya beliau ada mempunyai tujuan lain apabila mula merapatkan diri dengan saya sehingga saya tertarik untuk membawa beliau bersama dalam perjuangan ppkskl .di mulakan dengan beliau selalu menyumbang untuk untuk kucing saya. menyumbang sangkar ketika saya mengadakan pungutan sumbangan wang untuk membeli sangkar .baru.


Sebab saya berkata begitu dari perjumpaan dengan YAB Noh Omar hingga ke perjumpaan dgn Pengarah MOA beliau pasti akan membawa orang luar yg tiada kena mengena dgn ppkskl. sekali. apabila di Tanya alasan beliau . orang ini yg akan menyumbang rm 100k ./ orang ini yg akan bawa ppkskl ke pejabat pm / orang ini yang akan membantu kita . dan kebanyakan soalan beliau dalam mensyuarat ialah

1 ) ada tak peluang untuk dapat geran itu geran ini

2 ) ada tak peluang untuk dapatkan projek itu porojek ini

3 ) ada tak peluang untuk dapatkan potongan cukai melalui ppkskl

4) ada tak peluang untuk dapat surat itu surat ini.

Pada saya beliau memang tidak berminat langsung dalam perjuangan membela haiwan haiwan terbiar sebenarnya. melainkan hanya bercakap besar dan mendabik dada. pengalaman saya 16 tahu membuat kerja amal demi haiwan selalunya ornag yg bercerita lebih , bercakap besar mereka tiada minat untuk membuat.selain bercakap sahaja.demi utnuk menutup sikat mereka itu bereka bercakap. komplain sana komplain sini. tunjuk yang mereka perihatin.

Beliau menuduh saya membuat claim dgn duit persatuan , ya saya mengaku saya buat claim,dan saya telah maklumkan kepada ajk ajak ppkskl sebelum beliau menyertai kami lagi. dan antara clain yg saya buat atas kebenaran ialah

1 ) Duit duit saya yang di gunakan untuk menubuhkan ppkskl. dari segi duit steam , duit pembelanjaan surat, pos , ink printer , kertas , segala pembelanjaan untuk memulakan ppkskl sehingga mensyuarat agong pertama.semua duit saya sendiri. duit minyak untuk timbalan pengerusi hantar surat surat ke ros. semuas aya tanggung. masakan saya mengajak mereka saya mahu mereka keluarkan wang.saya bukan orang kaya. saya gunakan sedikit sedikit wang simpanan yang saya ada.

2) Dalam mensyuarat pertama selepas di luluskan saya beritahu mulai sekarang saya akan claim makanan kucing yg saya beli.ini kerana buat masa sekarang hanya saya seorang yang membuat kerja menyelamat dan menjaga kucing kucing terbiar. semua ahli ahli jawatankuasa bersetuju. jadi kenapa di ungkitkan.

3 ) Saya claim duit minyak , duit toll , duit yg di bayar terlebih dahulu oleh ajk ajk jika perlu.

Saya tidak takut dgn ugutan beliau. malah jika mahu saya sendiri akan laporkan kepada sprm atau ros supaya menyiasat saya. untuk memastikan ianya telus.

Ya memang saya tubuhkan ppkskl untuk membantu kerja amal saya . kerana mustahil saya hanya nak buat seperti sekarang sampai ke tua. idaman saya ialah sebuah taman kucing jadi ia mesti dari bawah. buat apa saya tubuhkan persatuan untuk orang lain. kalau mereka mahu kenapa mereka tak buat sendiri. adakah ppkskl untuk diri jamilkucing. jawabnya tidak. ppkskl untuk membantu dan meneruskan kerja amal yg di jalankan oleh jamilkucing. salahkah beliau sebagai seorang yg melakukanya membuat claim .

En sharul bercakap ppkskl sepatutnya membantu mana mana pencinta pecinta haiwan yg layak. ya betul jika ppkskl sudah mempunyai wang yg banyak dan stabil. buat masa ini ppkskl sendiri tercungap cungap adalah mustahil ia dapat membantu pencinta haiwan lain. malah saya pernah bercakap dgn en sharul atau beberapa orang lagi yg saya lupa.siapa. kalau ppkskl stabil banyak wang. siapa yg membela kucing lebih dari 30 ekor kami mahu berikan 500-1000 sebulan bagi membantu mereka.

Saya yang menubuhkan ppkskl tetapi saya tidak pernah termimpi taman kucing melainkan hanya indaman yg saya sendiri tak pernah terfikir akan terjadi . saya tak pernah bermimpi ia akan terjadi di Malaysia. tak kiralah di bawah kerajaan barisan nasional atau pakatan. berdasarkan bangsa yg ada di Malaysia. jadi ia memang tiada dalam agenda penubuhan ppkskl. tetapi apabila terjadinya perjumpaan dgn YAB Menteri DS Noh omar ia satu bonus kepada saya atau ppkskl . tentulah saya suka dna mahukan.

Cukuplah di sini penerangan saya.saya pun tak minat nak panjang panjangkan hal ini .saya tidak pernah terniat untuk bermusuh dgn beliau tetapi tuduhan tuduhan beliau amat dsayat. saya tidak takut nama saya busuk. saya sudah lali di busukan. di hina di fithnah, di caci. dah berbelas tahun. andai kata pihak musuh menunggu smeua ini SO WHAT ? rumah siapa tiada pergaduhan.persatuan mana tiada masalah, parti mana tiada masaalah. siapa yg tak bergaduh.pergi jalan dgn mereka. saya hanya nak teruskan apa yg saya sudah lama buat.

Kalau setakat menyalak seperti anjing tiada gunanya. nampak luaran sepertis eorang yg profesional. dna bijak rupa rupanya ada mentle illness i think!!!

MAY BANK BERHAD;
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536
For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall

http://ppkskl.blogspot.com

0 Comments:

Post a Comment

You can leave comment.if good and ok i will publish it. if rude or bullshit arios kabaretos lambrados.

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home