Friday, December 13, 2013

Rescue Pigeon

 just found unhelthy pigeon.which cannot fly anymore. wet. just found him near busy road. even i am not birds person but i don't think i will left him like that.






DONATION FOR ABANDONED ANIMALS!! 

MAY BANK BERHAD : 
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN) 
JAMIL BIN ISMAIL 
ACCOUNT NO: 164016046536 
For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL) 

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
 JKCR ANIMALS CARE 
ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2

2 comments:

  1. As salam en.jamail kucing,
    Saya Puan.shamsiah seorang peminat dan penyayang kucing.. Baru2 ni saya telah menghantar seekor ibu dan 4 ekor anak kucing di tempat pusat pemeliharaan kucing yg dibuka di Putrajaya presint 9..Saya antar bkn kerana tak suka tapi saya dah ada 3 ekor di rumah dan saya pn ada dpt surat peringatan dr pengurus perumahan bahwa penghuni kuarters tk boleh bela haiwan jadi saya tinggalkan 3 ekor saja..Prasangka saya bila hantar di situ semua kucing2 itu akan di jaga dgan baik dan di beri makan dgn sempurna... sebab banner nya tertulis tempat pemeliharaan dan penjagaan kucing yg terbiar..dan juga pusat ini di bina atas usaha dan inisiatif YB Ptrajaya (Tengku Adnan) utk mengumpulkan kucing2 yg terbiar di putrajaya agar dapat perlindungan dan penjagaan yg terbaik ..saya amat2 menyokong segala usaha ni.. Tapi apa yg amat menyedihkan saya ialah minggu selepas saya menghantar ke tempat itu saya datang melawat kucing2 dan memberi makanan ikan potong..saya agak terkejut dan terperanjat semua kucing2 di situ terbiar dan tk diberi jagaan dan makanan yg sempurna..sampaikan kucing2 yg saya antar tu terlalu kurus hingga tinggal tulang dan berpenyakit.. baru seminggu saya antar terasa begitu teruk sekali keadaan nya..masing2 berebut2 nk makan bila saya bawakan makanan..sedihnya saya dan menyesal saya antar kesitu...mengalir air mata saya melihat kucing2 kat situ semua dlm keadaan begitu daif dan tinggal tulang..semua kucing2 di situ lebih kurang dan 30 ekor ...saya rasa kucing luar di jalanan pun tak sekurus itu..Persoalan saya mengapa buka tempat perlindungan kucing tapi segala makanan dan penjagaan tak dijaga dgn sempurna, baik tak payah buka..hanya untuk mempamerkan depan org ramai kata berbuat kebajikan demi binatang..tapi hakikat nya kucing2 di biar kelaparan dan tiada penjagaan sempurna..sedih amat mendalam di hati saya.. saya nak amik balik kucing tu untuk merawat segala luka2 di kaki nya tapi tak dibenarkan...Kalau en.jamil kelapangan pergilah jenguk sesekali di presint 9 tempat konon perlindungan kucing, tapi haparak..menyiksa binatang nama nya tuh..hanya nak duit kerajaan konon buat projek tapi buat ala kadar je..kucing2 semua di biar kan kurus kelaparan.. untuk pengetahuan, saya selalu pergi tiap2 minggu bawak makanan yaitu ikan potong2 utk diberi makan..tiap kali saya pergi saya mesti menitiskan air mata tgk semua kucing2 di situ..sedih dan terharu dgn keadaan nya..saya tak dpt nk melawat tiap2 hari sbb saya bekerja hanya di ujung minggu masa yg terluang utk ke situ. lagi pun masa melawat pada hari2 biasa pun habih pukul 5 ptg, sdg kan saya waktu itu masih di pejabat lagi..smpai sekarang hati saya tersentuh dan amat sedih dgn keadaan kucing2 di situ..tlg lah en.jamil datang dn jenguk sesakali tempat itu atau boleh bagi nasihat kan pada mereka yg menjaga kucing2 tuh..sekian..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam puan shamsiah inilah yg terjadi apabila seorang tukang masak di suruh memperbaiki computer atau seorang tukang perbaiki computer di suruh jadi tukang masak , ornag yg jujur dalam melakukan hal ini mereka tidak beri kepercayaan tetapi melantik sukus atau atau sesiapa yg boleh berkongsi i,mbuhan atau peruntukan. saya snagat sedih dgn hal ini.

      Delete

You can leave comment.if good and ok i will publish it. if rude or bullshit arios kabaretos lambrados.