Monday, February 15, 2010

Shooting Iklan Luar Negara ( applebox asia )


Babykey berok betina yg paling kecil ,yg setiap hari jamil bawa ke bukit bintang telah di gunakan untuk Iklan Jus pisang jenama ( Ginomax ) buatan sweden .dan iklan ini di tayangkan di negara sweden.

Semalam letih seletihnya ,selepas sahaja sembahyang subuh jamil dan berok yang kecil Babykey keluar rumah menuju ke Glamerie Shah Alam sebab Babykey telah Disewa oleh sebuah syarikat pengiklanan ( applebox asia ) untuk iklan minuman jus Ginomax dari sweden yang selalu menyewa kucing jamil untuk filem, drama dan iklan luar negara. syarikat ( applebox asia ) ini hanya membuat filem, drama atau iklan untuk syarikat dari luar negara sahaja kerana bayaranya yang memuaskan. tidak seperti syarikat-syarikat lain di malaysia. bukan nak membusukan atau memburukan syarikat di malaysia tetapi kenyataan.

Alhamdullilah dalam jamil memghadapi masaalah keewangan , memohon pertolongan bangsa melayu punyalah susah , nak pinjam dekat kawan jamil bukanlah jenis kaki meminjam , nak pinjam bank susah , nak harapkan sumbangan bangsa melayu lebih baik mati dari menunggu, sehingga jamil memang hampir putus asa .banyak barang yg perlu di selesaikan semua ini gara-gara malaysia di perintah oleh melayu bangsa pukimak ( aku nak maki aku punya suka ni blog aku ) . ekonomi teruk di canangkan elok. pendapatan semua orang tersangkut. pendapatan jamil di bukit bintang menurun 30 %.nak bagi makan kucing terbiar setiap hari. minta tolong dekat pemimpin keadilan ,pemimpin macam lancau .syukur alhamdullilah Rezeki dari allah kepada haiwan .jamil di panggil shotting iklan satu hari dapat lah Rm3000/.tetapi berbaloi dari pagi hari hingga tengah malam,

Selalunya mereka syarikat ( applebox asia ) mengunakan kucing-kucing jamil untuk iklan atau apa sahaja. tapi kali ini mereka nak berok. alhamdullilah semuanya berjalan dengan elok. cuma memakan masa sikit sebab Babykey takut dengan suasana lampu , orang ramai, peralatan camera. tetapi semuanya berjalan lancar. Kali ini syarikat tersebut memgarahkan sebuah iklan air kotak jenama gainomax dari pisang buatan negara sweden . Tugas Babykey ialan menari dan bergayut di hadapan sebuah pentas yang di bina cantik tidur di sebuah katil yang di ubah dan hias bagaikan katil permaisuri , menari di belakang curtain yg di suluh lampu, menyilak curtain dan menunjukan muka,dan yg terakhir sekali Babykey di arah mengambil air kotak tersebut.

Bab yang paling susah ialah membuat babykey tidur di atas katil,ini susah sikit sebab dengan lampu sportlight yang banyak, suasana panas , dengan jamil sekali berpeloh, kemudian pula di tabur bunga-bunga ros dari atas. yang babykey sepatutnya tidur melompat nak mengambil bunga-bunga ros tersebut , tetapi alhamdullilah berkat doa dan beberapa ayat penennang haiwan sebelum pergi semuanya menjadi dan bejalan lancar. sehingga pengarah dari luar negara tersebut berkata kepada tuan punya syarikat appleboxasia tersebut dia happy 200% sebab semuanya menjadi dengan baik.

Lagi satu jamil suka dan benarkan kucing atau berok jamil akting dengan syarikat( applebox asia ) ini kerana mereka profesional. pernah sekali mereka memanggil jamil dan kucing tetapi tidak jadi di gunakan , pun begitu mereka tetap membayarnya . mereka juga menjaga tuan punya haiwan dengan baik , tempat rehat , tempat menunggu , makanan , minuman , bayaran tunai di jaga.tidak seperti syarikat pengiklanan malaysia. bayaran murah , lambat bayar ,makan minum tuan punya haiwan buat tak endah. syarikat yang jamils elalu ikut ini kepunyaan orang cina.memang profesional.boss sendiri turun ikut sama, bertanya apa sahaja jika perlu.

Bayangkan kalau mereka ( applebox asia ) gunakan kucing satu hari mereka bayar jamil rm 1000/ manakalah gunakan berok mereka bayar rm 3000/ satu hari. mana nak dapat dari syarikat buatan malaysia. jamil pernah ikut dulu beberapa syarikat malaysia. ada yg gunakan kucing satu hari hanya bayar rm 300-rm 400 . makan minum tempat rehat tuan punya haiwan tidak di pedulikan. yang penting mereka dapat gunakan haiwan.pergi mampos dengan tuan punya haiwan, syarikat ( applebox asia ) segalanya terjaga. malah boss tersebut sendiri ada bertanya jamil mahu kopi , tea. tu boss tu belum lagi pekerja-pekerja yg melayu , cina,

Syarikat apa sahaja di malaysia patut mencontohi ( applebox asia ) jika mereka mahu terus maju ke hadapan, jangan hanya mementingkan diri sendiri, bayaran untuk orang biar setimpal. ambil syarikat yang mahu buat iklan dan sanggup mengeluarkan wang bukan semuanya nak free.macam orang melayu. syuukur ke hadrat Allah Subhanahuwataala dengan rezeki yang di beri.terimakasih kepada Babykey kerana menolong jamil mencari rezeki. ( pernah sebelum ini ada orang melayu kata kepada jamil jangan bela berok kita akan susah tetapi sekarang membuktikan semua itu tahyul orang melayu percaya, sekarang terbukti semua itu karut ) berok jamil Babykey sendiri selalu menolong jamil mencari rezeki untuk kucing-kucingd an jamil sendiri.
Tak rugi jamil memberi mereka makanan mewah.bukan pisang busuk .nak bela haiwan berilah mereka yang terbaik.kalau tak sanggup jangan bela. bukan hanya tambat bawah pokok seperti kebanyakan melayu buat. walaupun mereka haiwan tetapi jangan hina mereka sebab mereka lebih mulia dari
separuh manusia. mereka haiwan tidak pernah menderhaka kepada Allah syubhanahuwataala.

No comments:

Post a Comment

You can leave comment.if good and ok i will publish it. if rude or bullshit arios kabaretos lambrados.