Jk Shaki Jamilkucing tv

google.com, pub-0383258808248401, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Tuesday, December 28, 2010

Kitten On The Block

Within 3 week i rescue 5 preagnent cats , and last week all of them born babier. each days i cats. funny,but that happen. all the kitten are healthy ,and good condition.







Surah Ghafir : 7-9Hadis Riwayat Muslim Bermaksud :"Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".

1 Comments:

Blogger Puteri said...

Assalamualaikum En.Jamil,nama saya puteri.saya kagum dengan cara en. menjinakkan kucing2 en. semua.saya pun seorang pencinta kucing dan saya pun lebih kurang macam en., mengutip kucing2 jalanan ni sebab kasihan & kasih yg tak terkata sgt pd mereka ni.yela dengan siapa lg mereka nak minta secebis makanan & air kalau bukan kita manusia yang cukup serba serbi.saya tetap cuba ambil dan bela yang mana saya termampu. sorry for taking your time reading my "medley" ni. if u dun mind me sharing peritiwa hitam yg terjadi pd i 6 January 2011 yang lalu.kawasan di rumah saya diserbu pegawai mppj kerana jiran2 saya membuat aduan kucing2 saya mengganggu mereka & "do business" bersepah di jalanraya.seorang jiran saya siap gantung banner depan rumah dia gambar kucing yang dipangkah... saya mula rasa tak sedap hati bila dia buat macam tu takut apa2 jadi kat kucing sy. 2weeks after dat mppj dtg.dengan lori mengangkut haiwan & pekerja dalam 6 orang kejar la kucing2 sy nak ditangkap. saya berkelahi dengan mereka sy katakan kucing2 tu semua saya yang punya they are not stray cats!!! that rude pegawai mcm xde hati perut said he dont care someone complaint! for me, mereka berat sebelah tanpa usul periksa. sedih nye saya tak terkata masa tu.saya pulak jenis yang tak sampai hati nak mengurung kucing2 tu they have legs..dunia ni luas kenapa mereka tak boleh bermain di luar sepuas hati mereka(pd pendapat sy lah)
Alhamdulillah kucing sy semua dpt sy selamatkan masa tu sbb sy dh mcm perempuan meroyan tgh2 jalanraya tu marahkan mereka. ;-|
skrg saya ada 10 ekor kucing.saya tinggal di rumah teres 2tingkat.masalah saya skrg ni mereka ni degill ya Allah...yg sorg mcm monkey yg sorg mcm singa haihh pening kpala saya mana lah jiran saya tak marah mereka ni suka memanjat bumbung rumah orang. n mmg susah saya nak train supaya jgn berak di jalanraya.. bila saya kurung mereka di rumah mula la dorg berak satu rumah(memberontak la tu!!)masing2 tunjuk perangai.sy xtau lg mana nak letak dorg nak buang..mungkin tidak....
the reason i'm writing is to ask for your advise on how to teach them.maybe one day we can meet up you can see my cats... ^_^ maybe you could help me train my cats as well. i think you are the only one that can give me advise now..kalau en. kenakan bayaran untuk train mereka, InsyaAllah sy boleh bayar yg mana sy mampu.
saya harap en. dpt reply pd sy asap.i'll be waiting.. my email pwh.eyda@gmail.com/pwh_eyda@hotmail.com. ini number telefon saya 012-9804784

January 8, 2011 at 9:21 PM  

Post a Comment

You can leave comment.if good and ok i will publish it. if rude or bullshit arios kabaretos lambrados.

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home