Wednesday, December 22, 2010

Selalu aku cakap Banyak melayu yang ........





Arwah tok nenek dan cikgu cikgu jamil mengajar jamil dari kecil supaya menghormati orang tua tua, takutkan orang tua hormat mereka. tetapi kejadian semalam benar benar membuat jamil hilang pertimbangan. selalu hari selasa malam sebelum ke bukit bintang jamil akan singgah ke pasar malam pandan jaya.


Jamil selalu masuk terus ke dalam dengan skuter ,.sewaktu nak masuk tau tau seekor kucing dalam usia setahun duduk betul betul tengah jalan. dalam hujan renyai, dia tak lari . tentu sakit kot . so jamil berhenti nak ambil atau tengok atau ubah, tengah tongkat skuter dua orang melayu yg meniaga di situ baru siap kemas barang , dalam usia 50an laki bini, yang lelaki berketayap yang betina bertudung lalu sambil lalu dua dua menyepak kucing tersebut beberapa kali sehingga tergesot ke bawah van.

Jamil tegur cara baik.abang kakak jangan sepak kucing tu. yg lelaki tu terus gak sepak. membuat jamil sergah dia. dia pusing melihat jamil dan berkata APA KENA MENGENA DENGAN AWAK . jamil cakap memang tak ada kena mengena tapi binatang tu ciptaan Allah .terus dia cakap sudahlah. yang betina bini dia kata ye pun bukan kucing awak. semua itu benar benar membuat jamil hilang pertimbangan. mulalah depan orang ramai jamil maki hamun si tua celaka tu. di sebabkan dua dua kurang ajar.hampir nak jadi perkara yg tak sepatutnya. nasib baik 4 orang memegang jamil dan memujuk jamil. sehingga jamil cakap ambil ketayap dan kain tudung tu cabut buang dalam longkang.

Inilah yang selalu jamil cakap orang melayu ni mengaku sahaja islam , berlakon alim , cina kafir tu pun lalu tak sepak kucing ni kan pulak orang nampak haji dan hajjah. haiwan kesayangan nabi di sepak terajang sesuka hati. sikit punya celaka haram jadah betul. betul la walaupun memang puas jamil maki hamun mereka berdua. kalau tak di pegang 4 orang mahu jamil hempok sekor sekor dengan helmet. nama sahaja islam, nama sahaja pakai ketayap , nama sahaja pakai tudung , selalu aku cakap , selalu aku cakap , kebanyakan melayu ni berlakon sahaja islam tapi perangai lebih teruk dari K.........samalah maca dalam forum cari yang pakai tudung belagak islam tapi lebih teruk dari ayam.

Surah Ghafir : 7-9Hadis Riwayat Muslim Bermaksud :"Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".

5 comments:

  1. tak tau la bro..ada setengah orang ni suka sangat dera kucing tak tentu pasal. jgn bilang kucing, anjing pun sama gak dorang buat. even my friends/family members yg mmg jenis takut/allergy ngan kucing/anjing pun tak buat mcm ni...

    ReplyDelete
  2. memang patut abg maki2 dua org tua islam yang kurang ajar tu. nape abg tak snap je gmbr org tu msuk dlm blog ni. saya paling pantang org sakitkan haiwan ni. tp takpe abg, sesiapa yg aniaya haiwan kesygan nabi ni dia tak kan selamat. suka sgt sepak kucing, kot2 kaki dia kena potong sb diabetis ke, bru padan muka.

    ReplyDelete
  3. Waktu tu tgh kalang kabut tu yg lupa nak snap. tapi akan abg cuba ambil. sapa nak tengok orang tu. kalau pergi pasar malam pandan jaya hari sabtu dan selasa masuk ikut jalan dalam hujung . dia meniaga buku buku budak budak sebelah kanan gerai no 1, sebelah orang jual buah.

    ReplyDelete
  4. yeah..patut kasi bedal..huhu..kucing tu camna skrng..sian nya

    ReplyDelete
  5. Dah elok sikit cuma masih capek bahagian belakang bila jalan, tapi beransur pulih.

    ReplyDelete

You can leave comment.if good and ok i will publish it. if rude or bullshit arios kabaretos lambrados.