Wednesday, January 26, 2011

jamil menipu orang dan beri dadah padA KUCING

Kenapa bangsa melayu langsung tidak boleh mengubah sikap , hanya suka berkata dan setakat bercakap tetapi tidak berubah tetap di takok lama. kata-kata kalau tak dengki bukanlah melayu, selalu kita dengar , kadang-kadang yg berkata tu memang di kenali sebagai busuh hati atau kaki dengki. orang melayu terkenal sebagai pemalas , lazy tetapi mereka tidak suka kalau orang lain boleh buat sesuatu yg mereka tak boleh buat!!!!.

Mereka akan melakukan apa sahaja untuk menjatuhkan orang itu contoh yang terbaru tentang Allahyarham P Ramlee , dulu kita tak tahu pun kisah suka duka beliau. tapi setelah dokumentari itu keluar baru kita tahu, siapa yang dengki dengan beliau . tak lain tak bukan bangsanya melayu . bangsa yang selalu menlalak bermegah tentang ketuanan melayu tetapi yg nyata kuli batak di negara sendiri.

Jamil marah sebab jamil sendiri kena teruk , di fithnah , di tuduh macam-macam , sifat busuk hati dengki melayu terhadap jamilkucing entah ape sebab tak tahulah. di tuduh macam-macam , apa yg mereka tak tuduh, beri dadah pada kucing , beri ubat tido , beri ubat pelali , jampi , mengunakan kucing untuk hidup mcm-mcm lagi , jamil sendiri tak tahu apa kesalahan jamil pada mereka. sebab prinsip jamil satu je. jamil tak suka kacau hal orang. tapi masaalahnya melayu melayu bacul ni tak berani berdepan. kutuk-kutuk belakang. kesian mereka di lahirkan ibu mereka sebagai lelaki tetapi bertukar jadi pondan bacul.

Jamil paham la dah memang sifat melayu ,mereka malas nak berusaha tetapi mereka tak boleh tengok orang lain berusaha, kadang-kadnag tu tak ambik tahu pun keselesan, kebajikan, kesihatan kucing-kucing yg jamil bawa ke bukit bintang, tetapi disebabkan nak ambik foto free kena tegur terus. keluar perkara-perkara macam tu. memang jamil selalu jumpa , tengok. orang melayu jarang fikir apa jamil buat. kalau mereka dah baca pun for them is nothing. kerja amal menyelamatkan kucing-kucing terbiar ini tiada makna pada orang melayu, kalau ada yg sokong pun hanya setakat bercakap je.


Lepas tu pulak sifat melayu mereka suka bermegah , pada mereka kalau mereka bagi rm 1 tu dah cukup besar , patut di sanjung , di puji puja. sedangkan kalau kita fikir secara realiti rm 1 tidak boleh beli apa-apa. 10 orang melayu bagi rm 1 baru rm 10 . sekali cina berhenti rm 10 dia bagi. tapi cina tak pernah pun mengungkit atau bermegah. tak pernah pun mereka cerita mereka beri rm 10. tapi ada orang melayu bagi rm 1. selalu ungkit, saya selalu bagi duit kat kucing awak.

Mereka bercakap hanya untuk menyedapkan hati , hanya untuk membusukan nama orang sednagkan kepala otak mereka bodoh untuk berfikir. kata jamil beri dadah. ape dadah tu senang dapat ke ? dadah tu murah ke ? . tapi itulah yg selalu di tuduh oleh MELAYU. belum pernah lagi jamil dengar orang cina kata jamil beri dadah, atau tuduh jamil jampi kucing sebaliknya bangsa sendiri melayu. bangsa katak bawah tempurung.
Apa yanag jamil boleh kata dari apa yang jamil boleh liaht orang MELAYU mempunyai tahap kebodohan dan akal pendek yg ketara. contoh bila mereka lihat jamil abwa kucing atau berok naik skuter mereka ketawa. ada bohsia atau betina jalang sahaj gelak sampai tarik perhatian. tapi mereka tak terfikir abila jamil abwa kucing naik motor baw aberok naik motor. bangs alain atau pelancong terpegun sebab ia satu kelainan, jamils elalu dnegar pelancong berkata ayat-ayats eperti ( unbelivebeable , catastrofy , imporsible, gosh, goodness, you are amazing ) tapi melayu disebakan kebodohan mereka mereka ketawa.

Lagi satu contoh di bukit bintang ada goldman, pinkman, blueman, budak-budka melayu atau orang melayu tengok ,mereka ketawa, mereka kata gila, bodoh,tapi tahukan mereka orang-orang ini boleh cari makan dgn cara pakai macam tu sahaja sehari mereka boleh dapat 100-200 ringgit , melayu apa dapat habok pun tak ada. keluar pakai hp mahala, awek keliling, naik motor tapi poket kosong. hapak pun tak ada. itulah MELAYU.


If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

No comments:

Post a Comment

You can leave comment.if good and ok i will publish it. if rude or bullshit arios kabaretos lambrados.