Jk Shaki Jamilkucing tv

google.com, pub-0383258808248401, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Wednesday, May 12, 2010

Orang Melayu Tidak Percaya janji Allah !!!!!!!



Mungkin banyak yang tidak akan setuju tajuk yang jamil tulis. betul tak? tapi kalau pembaca semua menilai secara terperinci pasti akan mendapat jawapan. pengalaman hidupbanyak menunjukan kepada kita .sama ada kita mahu menilainya atau mengakunya terpulang tepuk dada tanya selera. .

Pengalaman jamil menjalankan kerja amal menyelamatkan haiwan-haiwan terbiar banyak menunjukan kepada jamil sifat orang melayu yang mengaku mereka islam.tetapi adakah mereka benar-benar mengikuti segala ajaran islam. orang melayu tak kira usia pasti akan bercakap,tercakap,mahu bercakap kalau kita buat baik dapat pahala, kalau kita bersedekah dapat pahala, kalau kita melakukan kebaikan kita mendapat pahala, kalau kita membantu yang susah kita dapat pahala, kalau kita bantu haiwan ( kucing ) dapat pahala sebab kucing haiwan kesayangan nabi kita Muhammad S.A.W .

Tetapi apakah orang kita melayu bila berbakti , bersedekah , membantu demi pahala .adakah mereka buat secara ikhlas , jujur dari hati atau hanya kerana pahala yang mereka sendiri was was untuk percaya. sebab apa jamil kata begitu? sebab cuba tengok apabila kita pergi sembahyang jumaat berapa orang yg bagi rm 1 berapa orang yg bagi rm 10 dan berapa orang yg bagi rm 50 . itu untuk rumah allah tu. tentulah ajwapanya banyak yg bagi rm 1. sebab apa? sebab mereka sendiri was was betul ke dapat pahala. kerana pahala mereka tidak nampak. betul tak? sebab itu koperat atau orang kaya bila mereka nak beri sumbangan atau derma.mereka akan panggil akhbar atau tv. walaupun mulut mereka kata kita buat ikhals tapi nama mesti nak di ketahui orang. pada mereka pahala tak penting bukan boleh nampak pun. entah ada entah tidak sebab mereka sendiri tak yakin. jadi biar orang tahu mereka buat .

Cuba Kalau Allah bagi depan mata. contohnya beri sumbangan rm 10 / tak ampai seminit gedebammmm dapat habuan dari Allah .jamil berani potong tangan la. semua berebut nak beri sedekah ,sumbangan atau derma. ada yang sanggup jual harta benda la demi untuk pahala. sebab pahala boleh nampak. orang yg berharta atau yg kaki kumpul harta pasti akan menjual hartanya demi untuk mendapatkan pahala sebab pahala boleh nampak. sultan sultan dan raja-raja akan jual tanah-tanah dan harta-harta yang mereka ada demi untuk memeberi sedekah , sumbangan atau derma. sebab akan dapat pahala on the spot! betul tak?

Sama juga apa yang berlaku dekat jamil. bangsa lain berebut nak membantu,bagi sumbangan tak pernah keluar dari mulut mereka ayat IKHLAS tapi mereka beri cukup untuk beri makan berpuluh ekor kucing,berbeza dengan melayu islam, siap bersalam ,bagi secara nak bersorok, mulut keluar IKHLAS tapi rm 1.paling tinggi pun rm 10 itupun boleh di kira. yang penting bagi orang yg jamil tengok berlakon baik tu kena lebih tapi bagi sumbangan kena kurang . tapi bila jamil cakap akan ada mulut-mulut yg jenis tak tahu nak menerima kesalahan, sentiasa nak belagak bangsa melayu baik,bagus,terbaik. lancauuuuuuuu.

jamil cakap terus terang secara jujur ,sebab jamil tak pandai berlakon, menunjuk-nunjuk. ada yang kata melayu susah , miskin , gaji rendah . betul ke?? yang kaki beratur dekat kedai ekor bangsa apa banyak, yang kaki pergi disco jalan p ramlee tu banyak bangsa apa. sama banyak je dgn bangsa lain, yang kaki dok modyfite kereta , ekzos kereta yg suka menunjuk-menunjuk di Dataran malam-malam tu bangsa apa. cina ke?india ke? orang putih ke? tidak!! jawabnya MELAYU. jadi kalau nak kata melayu tak ada duit pembohong. cakap je terus terang bangsa melayu bakhil ,kedekut ,pentingkan diri sendiri.

Ada pula yang akan kata jamil pun sama juga.jamil pun melayu.yesssss tak di nafikan memang jamil melayu .tetapi jamil pastikan diri jamil tidak sama sekali mengikut budaya dan hati budi melayu. banyak jamil telah buktikan yng jamil tidak ikut hati budi melayu. jamils anggup korbankan kerjaya jamil,gaji besar demi nak membantu haiwan, korbankan kehiduopan harian demia haiwan.korbankan keseronokan demi haiwan, korvbankan pasangan hidup demi haiwan. sanggup memaafkan dan membantu pula orang yg cuba membunuh jamil . adakah bangs amelayu lain sanggup buat.kalau ada tunjukan. tok sah belakon baik la. tunjukan.

Orang melayu bila datang bukit bintang mereka akan baca ayat ......

WAL LAI LI IZA SAJA ( tak mau bagi nak tengok saja )



Surah Ghafir : 7-9

Hadis Riwayat Muslim Bermaksud :

"Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".

0 Comments:

Post a Comment

You can leave comment.if good and ok i will publish it. if rude or bullshit arios kabaretos lambrados.

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home