Jk Shaki Jamilkucing tv

google.com, pub-0383258808248401, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Monday, May 3, 2010

Shakinchu Gone Forever




Hari ini jamil cukup sedih ,marah kesal, seperti biasa hari rabu jamil tak ke bukit bintang, jamil relax saja di rumah tak pergi ke mana-mana .dan dalam banyak-banyak kucing jamil hanya shakinchu sahaja yang jamil benarkan bebas dalam rumah dan luar rumah, sebab shakinchu hanya keluar untuk buang air besar. kalau tak pun dia keluar dan duduk atas skuter ambil angin di luar.


Dalam pukul 4.00ptg hari ini ketika jamil sedang berhadapan dengan computer dengar bunyi bising di luar rumah.jadi jamil jengok apa hal.tekejut sungguh jamil tengok seekor anjing besar tengah mengigit shakinchu dan melibas-libaskanya. jamil bukan pintu meluru keluar sambil men jerit marahkan anjing tersebut. anjing itu melepaskan shakinchu,shakinchu alri ke bawah kereta tapi anjing itu masih lagi cuba mengigit shakinchu , jamil terus mencapak tong sampah dan menghempas ke atas anjing tersebut baru dia lari. sambil cuba di tangkap olehs eorang cina tua dna cucunya.mereka adalah tua punya anjing tersebut.




Jamil ambil shakinchu yang dah lebih cuba mengurut dan melegakanya.tetapi sedih shakinchu makin lama makin lemah. dalam 1/2 jam ketikan sednag mengurut shakinchu telah tiada. jamil hembus telinga sudah tidak ada balasan. jamil sentuh biji mata sudah hijau. itu tanda nya shakinchu telah tiada. jamil sedih sungguh cara matinya shakinchu, tapi pelik sebab seminggu dua sebelum ni shakinchu memang pelik, antaranya tak pernah dia tidur di sebelah jamil 1-2 minggu ni bangun je dia baring disebelah.





Dalam rumah pulak bila jamil jalan dia ikut. nak ke bukit bintang tak payah angkat. cakap je terus dia keluar dan duduk atas skuter. di atas skuter pulak tempat shakinchu dibelakang jamil. tapi jamil terima qhadak dan qhadar mungkin dia telah di takhdirkan mati begitu. jamil bawa ke rumah cina tersebut.dia pun namnpak sedih menurut dia. anjing tu terlepas sebab ayahnya buka pagar untuk keluar tapi lupa mengikat anjing tersebut. jamil beritahu dia yang jamil terpaksa buat report polis.sebab anjing dia menyebabkan kematian kucing jamil. bayangkan kalau seorang budak kena.

Jamil akan bawa kes ini ke mahkamah untuk menuntut gantirugi.ini tak sepatutnya berlaku.waaemah apa pun alasan anjing tidak di benarkan bebas.dalam kawasan perumahan. .



Surah Ghafir : 7-9Hadis Riwayat Muslim Bermaksud :"Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".

0 Comments:

Post a Comment

You can leave comment.if good and ok i will publish it. if rude or bullshit arios kabaretos lambrados.

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home