Wednesday, August 1, 2012

Sifat hipocrite and pretanding orang kita.

Kucing di langgar kereta / motor. muka hancur. biji mata terkeluar tetapi masih hidup.

Selalu bila aku hentam atau sindir ornag melayu banyak yg marah aku. sekor sekor menyalak macam anjing membela kucing , mengaku diri pusat itu pusat ini. penyelamat kucing konon. megah hanya seekor kucing tiada tangan. heboh ke sana ke sini. suka sangat publisiti murahan , cerita sana cerita sini. berteriak macam anjing menyalak ajak ornag sayangkan kucing,cintakan kucing ,bela kucing TAPI BILA SAMPAI KUCING KURAP,BURUH,JIJIK, SEMUA TOLAK. sayang kucing ke tu. sayang kucing KEPALA BAPAK KAU.

Shin seorang student berbangsa cina yg tidak sampai hati membiarkan.kemudian mengambil dan menghantar kepada jamilkucing berserta sumbangan bagi membantu kucing ini.

Seorang kawan FB pm jamil cakap ada kawan beliau terjumpa seekor mkucing yg mukanya hancur teruk. kedua biji matanya tersembul ke luar , belia kasihkan kucing dna tak sampai hati membiarkan . beliau ambil dan mula mula dalam kepala beliau ialah menghubungi ornag yg selalu menyalak selamatkan haiwan di facebook. tetapi alangkah hampa kerana ornag itu menolak. kemudian ygs eeorang lain pun sama menolak . dan jamil rasa jamil orang yg ke 3 , beliau hubungi. dan aku jamilkucing biarpun kucing tak ada kepala kalau maish hidup aku akan ambil. aku tak hebok interview tv3 lah rtm lah.

Kucing ini memang teruk.Dari pengamatan kucing ini telah di langgar kereta atau motor. Rahang bahagian bawah patah , mata kedua dua tersembul keluar dna pasti buta. pipi terkoyak tetapi sudha kering. ia bukan di inaya atau di pukul tetapi telah di langgar . dan orang yg sanggup menyelamat dna menghantar kepada jamil bukanlah ornag melayu atau islam. tetapi hati beliau sangat mulia.

Jamil bawa ke klinik. dan ayat pertama yg DR kata kepada jamil ialah ( MIL AKU TAHU KO PALING TAK SUKA MATIKAN KUCING TAPI APA YG AKU BOLEH KATAKAN IALAH KUCING ELOK DI MATIKAN ) dan tentulah jawapan jamilkucing no way. jamil minta DR berikan ubat tahan sakit. dan antibiotic. jamil bawa balik mandikan cuci berish.cuci telinga. bagi antibiotic dan mutivitamin. dan letakan dala m kandnag.insyaallah jamil akan memjaganya sebaiknya. Kepada penyelamat kucing ini yg tercinta .ABG JAMIL TAK BERANI BERJANJI DIA AKAN HIDUP PANJANG. TETAPI ISNYAALLAH ABG JAMIL AKAN CUBA. SEBAB ABG JAMIL PERNAH DAPAT KUCING YG LEBIH TERUK DARI INI DAN ALHAMDULLILAH PANJANG HIDUPNYA.

Kepada yg menyalak sayangkan kucing,selamatkan kucing,stop being pretanding and hipocrite. kalaus etakat hanya nak yg cantik , sihat, bersih, jgn menyalak macam anjing sayangkan kucing. MULIA LAGI ORNAG YG TERJUMPA KUCING INI DAN SNAGGUP HANTAR KEPADA AKU DI BUKIT BINTANG DARI SUBANGJAYA. shame on you shouting like dogs. but do nothing to injuried cat.




MAY BANK BERHAD:
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536
For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2

2 comments:

  1. sy tak semulia abang jamil.semoga allah swt sentiasa memberkati abg jamil n murah kan rezeki abg jamil.teringin satu hari nanti nk ziarah abg jamil di BB

    ReplyDelete
  2. Peristiwa yang menyanyat hati aku ialah bila tak sempat nak selamatkan seko anak kucing yang dibuang oleh manusia yang tak ada akal di tepi jalan raya. Aku sempat elak dari langgar anak kucing tu, bila patah balik nak ambik....anak kucing tu dah dilenyek.

    Peristiwa lain yang aku paling puas hati pasal kucing geladangan ni ialah bila berjaya memujuk seko kucing jantan yang lehernya diikat dengan tali rafia oleh manusia kejam. Tali tu berjuntai panjang. Apa yang aku fikirkan ialah tentang keselamatan kucing tu, mungkin amat malang lagi jika tali tersebut tersangkut pada mana-mana bahagian yang akan menjerut tengkuk kucing tu. Mungkin Allah dah kurniakan aku kebolehan untuk berkomunikasi dengan kucing ni...(bukan senang nak memujuk kucing supaya dekat dengan kita, lebih-lebih lagi yang liar atau geladangan). Tali tu aku potong dengan pisau utiliti yang sentiasa aku bawak (macam citer Mac Guyver tu)..tali tu diikat simpul mati bukan sekali...tapi berkali-kali dah macam tocang jadinya. Keadaan tali tu pun masih baru...mungkin baru lagi la kut kucing tu diperlakukan sebegitu.

    ReplyDelete

You can leave comment.if good and ok i will publish it. if rude or bullshit arios kabaretos lambrados.