Jk Shaki Jamilkucing tv

google.com, pub-0383258808248401, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Tuesday, January 5, 2010

Mana orang malaysia , mana melayu

Selalau bila jamil cakap pasti akan ada yang melalak macam anjing gila marah , kutuk , hina , maki hamun , fithnah sana fithnah sini tuduh jamil macam-macam, tapi di sebalik itu kenyataan dan kebenaran cuba di sorok. jamil selalu cakap helping animals is not the importent thing for malaysians people mostly malay people. itu kenyataan . ya memang betul mereka selalu bercakap begitu manis, begitu baik, tentang bantu membantu haiwan tapi hanya sekadar di mulut terutamanya melayu. adakah jamil baru buat benda-benda ini. dari tahun 2003 cerita apa yang jamil lakukan mula keluar di akhbar , majalah , tv , rencana. nak cakap orang tak tahu bonong!!!. mustahil tak tahu. jamil buka web atau link dah berapa lama. berpindah ke blogs. di fotopages no akaun dah di bubuh bertahun utnuk siap yang ada hati perut tapi sampai sekarang belum ada melayu yg masukan duit.melainkan seorang bekas kawan jamil dari pahang.
Di hanya ada hati atau tidak je. tapi memang kita semua tahu melayu hanya setakat bercakap je. cerita je lebih. borak je besag , kelentong je kuat. kenyataan kosong. tapi cuba tengok di kedai sport toto , magnum , siap yang paling banyak beratur. jawabnya melayu. islam, kalau dah mengaku islam mesti tahu apa ajaran islam. kita kena bantu membantu setiap makluk ciptaan allah di dunia ini. tapi ada kah anda orang melayu yg mengaku islam buat atau sekadar hanya bin dalam ic sahaja islam. nak menghulur susah. tangkai jering , tapi kalau lalu di tempat jamil di bukit bintang kalau tak sentuh , belai kacau kucing tido bukan lah melayu. sebab pengalaman orang melayu mesti buat benda-benda itu.

Tapi kalau jamil tengur marah , mengamok, membebel. tapi mata buta ke.tak tahu baca atau bertanya . adab orang melayu ,pedulikan orang punya, nak sentuh sentuh.



Help me to help abandoned animals.Only if you have HEART..

0 Comments:

Post a Comment

You can leave comment.if good and ok i will publish it. if rude or bullshit arios kabaretos lambrados.

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home