Jk Shaki Jamilkucing tv

google.com, pub-0383258808248401, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Saturday, January 15, 2011

Jamilkucing garang !!!!!!!!!


Banyak jamil dapat berita orang kata jamil garang , ada yang jamil tak pernah jumpa pun dapat berita dari saudara ,kakak, atau keluarganya kata jamil garang, Betul ke jamil garang ? manusia terutamanya melayu mereka suka memandang orang nagetive, suka pandang luaran, nampak sikit je cerita seguni.

Mungkin ada yg nampak ketika jamil berselisih paham dgn orang ,waa terus buat cerita jamil garang , suka marah orang , itu ini. well malay style what !!! . duduk di bukit bintang ,kalau bukan meniaga atau sesuatu yg orang mahu mesti bayar kenalah banyak bersabar. pun begitu walau setinggi mana pun kesabaran anda . anda akan hilang sabar juga . melainkan kalau anda pekak badak atau bodoh.

Bila terpaksa berdepan dengan pelancong-pelancong dari luar negara ynag mana budaya mereka jauh berbeza dgn rakyat malaysia. kita di malaysia sebagai multiracial country kita menghormati setiap orang, kita tidak akan membuat apa-apa atau sentuh harta benda orang lain sesuka hati.tetapi ada negara di mana setiap benda itu di luar rumah bermakna ia it on the streets. dan apabila on the streets sesiapa sahaj boleh sentuh atau buat apa sahaj. jamil jumpa hal hal ini dah lebih 10 tahun.

Tambah kalau orang arab. orang yg tak kenal bangsa arab mereka akan kata arab bagus. jamil berdepan dgn bangsa arab lebih 10 tahun, bangsa yang tak tahu hormat oreang lain , belagak sombong , megah , kurang ajar. dan bodoh. kebanyakan dari bangsa arab langsung tak tahu berbahasa inggeris. datang sini cakap arab.nak tahu perangai arab tanya pekerja hotel. terutamanya tukang kemas bilik.

So kepada yang mengatakan jamil garang, atau suka marah orang. tolong siasat dahulu.jgn dok buat dosa kering, tak puas hati dtg jumpa tanya. sumpah aku tak marah punya. bertanya. jgn dok main terjah je.

Surah Ghafir : 7-9Hadis Riwayat Muslim Bermaksud :"Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".

0 Comments:

Post a Comment

You can leave comment.if good and ok i will publish it. if rude or bullshit arios kabaretos lambrados.

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home