Saturday, June 9, 2012

Perangai ornag kita melayu


Salah satu perangai ornag kita yang aku paling benci dna menyampah sampai rasa nak muntah hijau ialah mereka mempunyais atu sifat boleh di katakan 70% ornag kita ada perangai mcm celaka ni iaitu..

Di suka provoke ornag , hina orang , kutuk orang sindir orang, pelekehkan ornag tapi bila orang balas balik dia akan keluarkan ayat ayat yg sama iaitu

1 ) Kalau ornag itu buat kerja amal perlu sumbangan manusia tadi akan kata ( MAAFLAH MULA MEMANG SAYA INGAT NAK SUMBANG BANYAK. NAK AJAK KAWAN KAWAN SUMBANG tapi pasal awak kasar,sombong,bla bla bla . kononya dia nak ceritalah kalau tak kerana seorang lagi tak emosi ke. marah ke, atau tersalah cakap ke. dia nak sumbang bukan sikit tapi banyak pulak tu.....


2 ) Kalau ornag itu peniaga atau penjual barang pulak dia akan kata ( MULA INGAT NAK BELI. BANYAK. TAPI PASAL AWAK BLA BLA BLA MAKA TAK JADI LAH BELI ) HEHEHEHEH

Kah kah kah sudah lah. naik juak naik muah dengar ayat ayat cam ni. yg heran nya dari bangsa sendiri je ayat ni datang heheheheh. tak payahlah berlakun aku bukan lahir semalam. dah 42 tahun dah aku hidup.

Sama macam NOH OMAR setuju buat taman kucing untuk negara tapi duit cari sendiri hehehehe.TALK COCK ONLY..............


MAY BANK BERHAD:
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)
BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CAREACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2
http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall
http://ppkskl.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

You can leave comment.if good and ok i will publish it. if rude or bullshit arios kabaretos lambrados.