Friday, August 19, 2011

Lain yang akau bantai lain plak yang terasa.


Lebih sudu dari kuah..


Ada satu hamba allah ni . dulu rakan fb jamilkucing. dia di terima jadi rakan fb kerana ingat dia ni pencinta kucing. rupa rupanya jamil silap. susah kalau dah di kenali ramai ni. ade je yg tak kena. ceritanya begini. dia marah jamil sebab jamil paparkan siapa yang jamil hantar surat memohon sumbangan. kata dia jamil memalukan orang. menjatuhkan maruah orang. jamil sebagai pengerusi persatuan tak layak buat begitu. dia ni macam sahaja nak cari salah orang. entah ape angin dia tersana. mula mula hantar komen bertanya diselitkan dgn sindiran. lepas tu copy paste beberapa link . foto di bawah inilah budaknya. orang kuat umno agaknya. biarkan lah dia. dia tak tahu dia bergambar dgn pm lepas tu buat onar di fb orang. jadi secara automatiknya dia telah menjatuhkan nama pm sendiri.

Nak tanya sikit la kat dia ni. die ok ke tak. sakit ke tak atau biol. yang jamil papar itu di fb peribadi jamil, di blog peribadi jamil tak ada kena mengena dengan persatuan. lagi pulak yang dia nak melenting ape hal. ooo mungkin juga dia terasa. sebab dia ni menuruh adik angkat jamil pengarah urusan sebuah syarikat katenye. mungkin dia ni banyak ornag minta sumbangan tapi kedekut nak bagi. so tentu dia terasa walaupun jamil tak pernah minta dekat syarikat die tul tak.

Jamil tidak merasa bersalah langsung. tak pernah pun ada niat nak memalukan sesiapa.selepas di lantik menjadi pengerusi persatuan jamil jamil memulakan tanggungjawab jamil dengan hantar surat kepada beberapa tokoh tokoh koperat , sulatn dan raja, serta pimpinan negara , dan selepas sebulan jamil menghantar baik mereka sumbang atau tidak jamil jamil paparkan kepada peminat, penyokong dan pembaca siapa yang jamil hantar. dan jamil beritahu mereka beri atau tidak itu sahaja .salah kah.

Dan seperti kata salah seorang ajk persatuan ( Sharul Nizam Ab Rahim ini pandangan saya. kita mohon sumbangan, orang itu tidak beri dan itu hak orang itu tidak mahu beri. kita hormat. oleh yang demikian, orang itu juga perlu hormat kita apabila kita cakap dan sebarkan kita mohon sumbangan pada orang itu dan orang itu tidak beri. barulah adil. jadilah manusia yang adil .Jamil tak marah pun mereka tidak berminat untuk membantu. dah lama dah .dah 15 tahun jamil buat kerja amal. dah banyak yg jamil pohon. but they dont intersted to help it ok. tapi jamil kenalah beritahu penyokong , peminat, dan pembaca siapa yang jamil pohon sumbangan. supaya tiada orang yg suruh atau minta jamil pohon dekat orang itu orang ini.

So mereka mereka yg jamil pohon sumbangan yg tak berminat nak sumbang pun kena open minded la. adalah menjadi hak mereka untuk tidak menyumbang dan juga menjadi hak jamil untuk beritahu kepada umum. jamil adalah seorang yg di kenali ramai. so jamil pun kena jaga nama jamil , jangan sampai orang kata hidung tak mancung pipi pipi tersorong sorong. so nasihat jamil kepada yang berkenaan tak payahlah tunjuk bagus dan baik ok. you do your own way i do mine. you tak ada hak untuk mempertikanpak apa yg aku lakukan. ye pun kau bukan ahli persatuan ppkskl.

Tau tau ada seorang kawan fb hantar masage dekat jamil siapa dia. anak siapa. siapa ayah dia. bagaimana perangai ayah dia. banyak lagi lah. jadi kesimpulanya apa yg boleh di katakan ialah bapa borik anak rintik.dia kata dia pernah beri rm 5 kepada jamil di bukit bintang lepas tu jamil tengok dia atas bawah. pastu plak dia cerita dekat adik angkat jamil dia pengarah syarikat di bawah komen dia. pengarah syarikat beri rm 5 / kah kah kah kah. pastu jawab kononya terlupa cucuk duit. hehehetu yg bagi rm 5 tu. apa punya cerita kartun daaa.

Dia marah jamil nak pulangkan balik rm 1000/ kepada kerajaan negeri selangor. katanya jamil tak bersyukur. ni apa punya bahalol ni. itu maknanya jamila da maruah dan harga diri. jamil pinta 100.000/ sebab jamil ada tujuan untuk membina taman kucing. nak sewa tanah, nak bina banguann tu yg pinta banyak. tapi di beri rm 1000/ nak buat apa rm 1000/ .buat apa jamil hipocerite . kalau setakat rm 1000/ tak payah lah. mungkin pada dia rm 1000/ besar kpt.baik bagi kat dia dari pulang balik kot.

If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall

http://ppkskl.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

You can leave comment.if good and ok i will publish it. if rude or bullshit arios kabaretos lambrados.