Thursday, November 26, 2009

Babykey entertain Tourist At Bukit Bintang

Bila jamil kutuk bangsa sendiri melayu banyak yang melenting , walaupun mereka sebenarnya tahu ada kebenaran apa yang jamil cakap . contohnya. ada yang kata jamil tipu orang gunakan duit sumbangan untuk diri jamil. nanti bila jamil kata melayu bodoh bangang marah. tapi cuba fikir sendiri kalau jamil tak gunakan duit tu macamana jamil nak sewa rumah , macamana nak hidup , macaman nak bayar api , air , semua. habis macamana kucing-kucing tu nak duduk tempat selesa. macamana bilik kucing nak bersih kalau taka da air. macamana bilik kucing nak ada kipas kalau taka da elektrik. di sini dah menunjukan bodohnya melayu. sebab apa jamil kata melayu .?? sebab yang suka fithnah , kutuk , dengki dekat jamil hanya melayu. bangsa lain tak ada.
Melayu mengaku sahaja islam, bangsa yang baik kononya tapi busuk hati kalah bangsa yahudi. dengki sana-dengki sini , fithnah sana-fithnah sini , semua nak free. tak dapat , kedekut no satu. jamil tak kisah kalau bangsa melayu tak minat nak menolong atau sokong jamil, tapi jangan busuk hati atau dengki kalau ada bangsa lain kafir sanggup sokong dan bantu jamil. kalau setakat datang ke bukit bintangc erita bagai nak rak balik je la. aku dah muak dengan perangai melayu. ya memang aku juga melayu tapi aku memastikan aku tak mengikut perangai dan budaya melayu..
Help me to help abandoned animals. but if you have HEART..

Sunday, November 15, 2009

The Returan of Shakisadan and Shakindong


Baru-baru ini salah satu cermin tingkap bilik kucing jamil pecah.2 ekor kucing terlepas keluar. shakisadan dan shakindong , selalu jamil nampak mereka berkeliaran di sekitar taman . tapi bila nampak je skuter jamil atau jamil sendiri terus menyorok dan lari. dekat sebulan setengah mereka berdua jadi bohsia sekitar taman. tak nak balik rumah.kadang-kadang saja melepak depan rumah .
Hari ini dalam pukul 9.00 malam sebaik je jamil lepas menghabiskan makan malam jamil dengar kucing menggeow di bahagian hadapan rumah. jamil buat tak peduli sebab ingat kucing jiran merayap. lepas itu dengar berok betina jamil menjerit-jerit . jamil bangun ke hadapan tengok. nampak kucing jamil shakisadan duduk meniarap di sebelah skuter jamil. sambil mengeow. jamil panggil masuk tapi shakisadan tak bergerak. so jamil keluar.mula dia nak lari. jamil masuk
semula ambil seekor ikan goreng. jamil keluar semula dgn ikan goreng shakisadan datang
dekat.apa lagi jamil pun angkat dia masuk. beri makan.punya lapar sampai pelahap.

Bila siap jamil bagi mandi dettol , syampoo pastu masukan dalam satu kandang kosong biar dia ok dulu. lepas tu jamil keluar bilik kucing dan kemas meja makan. tengah kemas meja dengar berok betina jamil shaki menjerit lagi. mula ingat buat tak kisah je. tapi dia menjerit makin kuat. jamil ke hadapan lagi.tekejut sungguh tengok shakindong pula ada di luar rumah. mengeow. heran sungguh.mcm biasa ambil ikan shakindong datang dekat. angkat bawa ke bilik air mandikan dettol dan syampoo letakan sekandang dengan shakisadan.



Dekat sebulan lebih mereka hilang dari rumah . jadi bohsia. kotor , tau tau balik sama . selang setengah jam je. alhamdullilah mungkin rezeki jamil nak datang kot. itulah kucing tahu siapa yg menyayangi mereka. kucing tahu di mana tempat selamat,kucing tahu di mana manusia yang di jadikan allah baik terhadap haiwan tanpa hipocrite atau pretanding. binatang lebih memahami deri manusia.

Help me to help abandoned animals. but if you have HEART..

Wednesday, November 11, 2009

Shakirok geos to Bukit Bintang

Shakirok kucing persia yang jamil selamatkan dari seorang tuan yang cilakau sekarang sudah sihat dan baik sepenuhnya. dan jamil telah berjaya dalam seminggu sahaja melatihnya untuk ke bukit bintang
Saiap sangka kucing yang di lebelkans ebagai kucing malas dan bodoh kerana kelembabpannya boleh di cergas kan apabila duduk dengan jamilkcuing
Percaya tak baik pelancong atau orang malaysia setiap hari bertanya nak membeli.berbagai offer harga yg jamil dapat. kalaulah jamil tamak duit atau mata duitan seperti yang di salakkan oleh melayu-melayu anjing dalam forum dah lama jamil jual. tapi biarlah allah tentukan sendiri. pedulikan apa yang melayu nak cakap.kalau bukan busuk hati , bukan pendengki bukanlah melayu waa cakapp lu beb..


Help me to help abandoned animals. but if you have HEART..

Pembatalan ke Rancangan Oprah Winfrey Show ..

Bermula dari Mei 2007 apabila wakil dari oprah winfrey show datang ek kuala lumpur bertemu jamil kami telah mengadakan beberapa pembincangan .ini kerana tempat yang jamil nak di bawa itu jauh , juga jamil bukan pergi seorang sebaliknya jamil , skuter dan 12 ekor kucing yg di pinta. so jamil kena pastikan semuanya mengikut keperluan yg jamil perlukan. ada beberapa syarat yang jamil kenakan. antaranya .

1) Jamil di benarkan membawa 20 orang pengiring .
2) Semua di tanggung oleh Harpo studio iaitu syarikat television oprah sendiri.
3) Oprah mesti menyediakan kapal terbang beliau sendiri.
4) Segala pembelanjaan jamil dan pengiring jamil di sana mesti di tanggung oleh pihak oprah.
5) Bayaran yg telah kami persetujui.dalam pembincangan ke dua tempoh hari. Bayaran mesti di bayar separuh sebelum jamil balek usa. dan bakinya mesti di buat sebelum jamil bertolak pulang.
6) Jamil tidak mahu kucing-kucing jamil di kurantin oleh mana-mana pihak tak kira malaysia atau usa. ini kerana mengikut prosedur kucing haiwan mesti di kurantin selama 2 minggu sebelum surat di keluarkan. jika di kurantin jamil tahu orang yg menjaga makan minum haiwan-haiwan ini buat kerja ala kadar.tambah lak kalau yg jaga tu melayu.
7) Kucing-kucing yang di bawa mesti di tempat di sebuah bilik hotel bersebelahan bilik jamil atau di bilik jamil sendiri.
8) pihak oprah mesti menghantar seorang yg tahu menjaga haiwan untuk menjaga kucing-kucing jamil di malaysia sepeninggalan jamil.

Semua di persetujui oleh pihak oprah .cuma yang di perengan ( 6 ) sahaja pihak oprah perlu mendapatkan kebenaran pihak veterinas usa dan malaysia. dan keputusanya pihak veterinas usa tidak membenarkan mana-mana haiwan amsuk ke usa tanpa di kurantin.dan ini yang jamil tidakd apat terima. biarlah apa orang nak kata. disebabkan ini jamil terpaksa mengambil keputusan untuk tidak pergi. tak mengapalah mungkin tiada rezeki buat jamil di rancangan oprah winfrey.

Perbincangan kami kelmarin berlangsung dengan baik.kami sama-sama bersetuju dan jamil tak perlu pulangkan 20% yg telah di beri. jamil tidak dapat mengambil foto sebab atas permintaan pihak oprah sendiri.



Help me to help abandoned animals. but if you have HEART..

Shakilu in bukit bintang







Help me to help abandoned animals. but if you have HEART..

Shakirok in bukit bintang

Now the persian cat that i help already well and healthy ,and now shakirok already geos to bukit bintang helping me to get money for them. many people didnt belive that cat is abandoned cat. but they didnt see the cat when i found her.
Shakirok will taking place at shakili, or shakirai , or shakila place .that mean on top of the box. and 2 ladies will sitting on him. that call gentelments.




Help me to help abandoned animals. but if you have HEART..

Thursday, November 5, 2009

Before and After / Dahulu dan Sekarang



The photo shakirok when i found him and now after 5 month. maybe my enemy will saying that i am using drug to make the cats beutiful like what they always said. mostly Malay people. not that i hate my own races.but that the fact, Malay people cannot see other people batter than them. the atitude jealouse , will be in their heart . i know they have malay who enter my blogs cant accept what i said .but that is the fact OK.








Help me to help abandoned animals. but if you have HEART..

Kunjungan Abg Jefry Dari Sabah ( Manusia budiman )

Telah hampir setahun abg jefry dari sabah tidak mengunjungi jamil.mungkin kerana kesibukan. abg jefry dengan kak ita isterinya tahu tentang jamil melalui rancangan modal insan.lepas itu mereka selalu datang melawat jamil bersama keluarga dan anak-anak. kali ini abg jefry hari rabu iaitu hari cuti jamil. abg jefry call. dan waktu itu jamil di ampang. disebabkan jauh jamil memang takd apat datang.tujuan abg jefry nak beri sumbangan.oh ya sumbangan abg jefry bukan seperti orang melayu lain. ok. tak payah cerita berapa tapi boleh memberi makan 104 ekor kucings elama seminggu. dan jamil telah meminta abg jefry memberi sumbangan kepada salim orang bangladesh yg membuka kedai cenderahati di sebelah klinik tempat jamil lepak. esoknya abg jefry datang sekali lagi dengan kawanya sebab jamil minta datang nak beri dvd interview jamil.

Help me to help abandoned animals. but if you have HEART..

Wednesday, November 4, 2009

Cats And Monkey






Help me to help abandoned animals .

My Jogging Prthner

Selalu balik dari bukit bintang sementara menunggu waktu solat maghrib jamil akan pusing-pusing taman dengan berok-berok jamil. untuk memelokkan badan . sambil menengok manusia-manusia berpusu-pusu berebut-rebut untuk balik ke rumah.



Help me to help abandoned animals.

Bring My Monkey to Waterfall

Bile tengok pokok di atas dan di bawah teringat waktu kecil-kecil dulu . selalu masuk hutan dengan nenek cari akar kayu untuk di buat ubat.selalu tengok pokok-pokok ini.cantik sungguh ciptaan allah subhanahuwataala.



Tuan punya berok pun kadang-kadang jadi bapak berok keh keh keh. seronok bermain dan bergurau dengan haiwan.mereka penyayang , dan tahu membalas kebaikan orang.




Help me To help abandoned animals