Friday, July 29, 2011

Ynag kaya bertambah kaya yg miskin papa kedana.....

APA PANDANGAN ANDA SEMUA . SILA BERIKAN PANDANGAN .....

Jamil ada kenal dengan seorang wnaita ni termasuk seluruh ahli keluarganya memang dan lama tak perlu jamil sebut namanya. dia ni sekeluarga memang dah di kenali sebaga jutawan atau orang kaya.memang kaya snagat.kereta sahaja 7 buat ,bukan proton ok. mercedes, betley, daimler. bmw dll. rumah nya kalau tak silap jamil 13 juta. di lereng bukit di changkat tunku. kalau sebut cangkat tunku ko ornag paham la. mana ada rumah bawah 10 juta disana.

Si isteri ni pangkat mak cik la. tapi dia tak benarkan jamil panggil begitu .dia mahu jamil panggil dia kakak. memang dia baik hati jamil tak nafikan. walaupun ada sdr sdr dia macam celaka. belagak. tapi dia ni memang baik. jamil tak nafikan. jamil call dia jawab. tinggal pesan dia balas. hariraya kalau jamil datang dia tak ada .lepas tu dia akan call suruh datang hari lain.dia baik dengan jamil sebab jamil pernah tolong dia. yang mana anak dia telah di malukan dalam internet.dgn cerita cerita lucah dari bekas bf dia. dgn foto foto tak senonoh. dgn pertolongan kawna jamil kami berjaya membuang semua itu.


Di pendekkan cerita apabila persatuan jamil berjaya di tubuhkan. banyak jamil menghantar surat memohon sumbangan bagi menjayakan aktiviti persatuan.ppkskl. salah seorangnya wanita ini lah. jamil hantar surat bersama detail detail persatuan dan kerja kerja yg jamil jalan kan. apa yang amat jamil terkejut ialah sms yang beliau balas kepada jamil bunyinya begini.


( JAMIL AKAK NI TAK BERKERJA MANA AKAK ADA DUIT NAK SUMBANG .JAMIL PAHAM LA YE.SEMOGA JAMIL BERJAYA )

Terus terang la jamil cakap jangan kata sumbang 1000 atau 100 ,kalau dia sumbang 1.000,000 sekalipun duit dia belambak lambak lagi. tapi itulah bangsa kita melayu. so tak perlulah ada orang melayu kata kepada jamil ornag melayu yg kaya baik hati pemurah. tell someone els not me. i know them alotts...Apa pandangan anda semua pencinta haiwan



If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall

http://ppkskl.blogspot.com

Thursday, July 28, 2011

Undang - Undang Celaka negara Malaysia



Menzalimi tiga kucing, penjaja didenda RM400
Jul 27, 11 6:59pm
Kongsi 276
Jangan ingat menzalimi haiwan di tempat awam anda akan terlepas dari hukuman. Tindakan anda mungkin dirakam CCTV. Seorang penjaja wanita hari ini didenda RM400 atau penjara tujuh hari, oleh Makamah Majistret Petaling Jaya atas pertuduhan menzalimi tiga ekor kucing, di pasar Seri Kembangan, Februari lalu.
http://www.malaysiakini.com/news/171241

Jamil dah agak , jamil dah cakap. tak akan setimpal hukuman yg akan di kenakan terhadap pembunuh celaka ini.ini kerana malaysia mengamalkan undang-undnag celaka. si pembunuh sial ini akan di kenaklan hukuman berat jika kucing yg di bunuh itu kepunyaan sultan , raja atau pemimpin umno. jika tidak no way they are going to be punish. hakim yang menjatuhkan hukuman itu memang celaka. kalau jamil ada di hadapan hakim itu sumpah jamil akan ludah mukanya.

Dan di sini jamil nak beritahu kepada lesbian penkid tomboy itu jangan sampai jamil jumpa beliau atau terjumpa beliau. akan ku tukar beliau menjadi. betina. di malaysia undang undnag memang tidak adil terhadap haiwan. dulu ada orang membiarkan kucing dio tengah panas .dia hanya di hukum rm 200 / kemudia seornag lelaki cina menyebabkan anjingnya mati kerana tidak di jaga dengan betul di denda rm 300 / sekarang lesbian penkid tomboy membunuh sampai 3 ekor anak kucing dia hanya di denda rm 400.

I just wnat to ask that judge . did he know how to be are judge or not. or he want to see animals lover do someting only he understand how serius we are. damm you judge. damm you. damm you.

If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall

http://ppkskl.blogspot.com

Sunday, July 24, 2011

Patutlah tak ingin membantu walaupun perkara baik .....



Sebagai seorang yang membuat kerja amal jamil juga aktif dalam politik demi untuk memastikan negara ini adil. untuk semua. tapi jamil tahu membezakan waktu berpolitik dan beramal. dan
sebagai seorang yang memuat kerja kebajikan dan telah mempunyai persatuan sendiri http://ppkskl.blogspot.com . jamil sebagi pengerusi persatuan telah menghantar surat memohon sumbangan bagi menjayakan aktiviti persatuan untuk menyelamatkan kucing kucing terbiar.dan salah seorang yg jamil hantar surat memohon sumbangan ialah presiden permata negara iaitu Datin Seri Rosmah Mansur.

dan amat mengecewakan surat yg jamil terima mengatakan mereka atau permata negara tidak mempunyai peruntukan untuk membantu. begitu juga jabatan perdana menteri tiada peruntukan untuk membantu.sednagkan kalau kita fikir secara rasional atau kalau otak kita tidak rosak dna boleh berfikir jika perdana menteri , seorang yg di canagkan sebagai seorang yg kononya menyayangi kucing ikhlas untuk atau berjiwa penyayang.pasti banyak jalan untuk beliau atau isteri beliau ytg juga presiden permata negara boleh membantu.

kalau perdana menteri atau perdana menteri kedua ( rosmah ) benar benar seorang yg berhati mulia, atau berjiwa mulia. kalau mereka tidak mahu membantu pun hanya segai sekali panggilan telefon sahaj bersusun orang boleh membantu jamil menjayakan kerja mulia ini. itupun kalau benar benar ikhlas. atau berhati mulia. tapi apakan daya walau sekaya mana, walau setinggi mana pangkat, walau sebesar mana kedudukan kalau di lahirkan tidak mempunyai hati dan perasaan atau mempunyai sifat lebih hina dari bangsa kafir inilah jadinya.
Manusia berlakon di mana mana ( pretanding and pretander )


Patutlah Untuk membantu kerja amal jamilkucing tidak mempunyai peruntukan ,rupa rupanya wang habis di gunakan untuk membeli cincin emas yang berharga 24 juta. inilah dia yang selalu jamil kata. tiada satu pun orang kaya atau berada atau berpangkat kalau dari kalangan bangsa melayu yg mempunyai hati dan perasaan. tak lebih dari menyalak bagaikan anjing gila atau anjing kelaparan.jamil akan keluarkan lagi semua yg jamil minta sumbanagn termasuk dari sultan dan tokoh koperat melayu. banyak. tapi yg beri sumbangan hanya satu je ahli perhiagaan berbangsa CINA.

http://edyesdotcom.blogspot.com/2011/07/cetakan-borang-kastam-diubah-untuk.html

http://edyesdotcom.blogspot.com/2011/07/siapa-sebenarnya-abd-najid-razak.html

http://edyesdotcom.blogspot.com/2011/07/imelda-rosmah-dan-cincin-nilai-rm244.html



If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall

http://ppkskl.blogspot.com

Monday, July 18, 2011

SUMBANGAN UNTUK MEMBELI KANDANG KANDANG KUCING BARU..

SUMBANGAN UNTUK MEMBELI KANDANG KANDANG KUCING BARU..

Setahun lepas abg jamil ada membuat satu artikel atau kolum bersertakan foto foto untuk memohon sumbangan bagi menukar semua sangkar sangkar kucing abg jamil sebanyak 20 buah sangkar. termasuk beberapa koperat dan ahli politik termasuk anwar ibrahim sendiri tetapi sampai sekarang tiada jawapan. tak mengapalah. waktu itu jamil memohon atas nama sendiri.

Sekarang atas nama pengerusi persatuan perlindungan kucing selangor kuala lumpur ( ppkskl ) abg jamil memohon kepada pencinta kucing , peminat kucing animals lover. yang mengenali abg jamil menolong abg jamil untuk membeli 25 buang sangkar baru . tak perlu banyak jika seorang sanggup memberi sumbangan untuk satu sangkar pun cukup. satu sangkar berharga rm 110.00 tetapi jika pihak abg jamil beli dapat harga rendah iaitu rm 80.00 . jadi abg jamil berharap jika anda dapat menyumbang rm 80 .00 seorang. jamil akan masukan di fb siapa yg beri.apabila cukup untuk 25 sangkar jamil akan inform dalam fb dan blogs.

Kandang kandang dah teruk sangat sehingga ada yang terpaksa letakan mar mar dalam sebab dah berlubang teruk. berkarat. terus terang abg jamil cakap .kandang kandnag ni dah hampir 5 tahun. dari rumah lama lagi. dan kalau boleh la siap yg sumbang tolong berikan nama sebab abg jamil nak letakan di kandang tu sumbangan siapa. harap tidak keberatan. abg jamil berharap tolonglah.abg jamil sentiausaha dan bendahari persatuan telah membuka akaun persatuan tetapi masih belum dapat keputusan lagi. jadi buat masa ini kami hanya mengunakan akaun jamil. jamil sertakan no akaun dibawah ini. sesiapa yg menyumbang kali ini tolonglah masagekan nama sdr/sdri. jika mahu berhubung sila masage jamil akan berikan ni handphone ya.

MAY BANK BERHAD;
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536











If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall

http://ppkskl.blogspot.com

Saturday, July 9, 2011

Bring JK to BERSIH Rally...





If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall

http://ppkskl.blogspot.com

Bring Shaki To Lake Side....

My experiance my female monkey shaki will not seeing camera if i or anyone els pointing camera to her.




If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall

http://ppkskl.blogspot.com

Latest kitten has been rescue






If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wallhttp://ppkskl.blogspot.com

Bring JK For night jogging




If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wallhttp://ppkskl.blogspot.com