Wednesday, August 31, 2011

JK try new jacket ( baju raya )






If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wallhttp://ppkskl.blogspot.com

Sleeping Cats






If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!" http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall http://ppkskl.blogspot.com

Sleeping Monkey






If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall

http://ppkskl.blogspot.com

Friday, August 26, 2011

Selamat Hariraya Aidilfitri..


Kepada semua rakan rakan FB , blogs, pengunjung , peminat dan penyokong , rakan politik, rakan reformasi ,rakan –rakan animals lover , rakan tak berparti dan rakan rakan yang mengenali diri jamilkucing. Jamil dengan ini menyusun jari sepuluh memohon ampun dan maaf zahir Bukan batin jika pernah terkasar bahasa , terkasar kata. atau ada kata kata jamil yg menguriskan hari anda.( Mesti ada kan. Hehehe ) semoga di hari yang mulia ini kita sama sama memulakan tahun yang baru.

SELAMAT HARIRAYA AIDIL FITRI.

Asslamaualaikum.

JamilKucing




If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall

http://ppkskl.blogspot.com

Thursday, August 25, 2011

They can love your son..Why dont you tooo!!!!!!







If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall

http://ppkskl.blogspot.com

Friday, August 19, 2011

Setimpalkah Hukumannya ????
















Kita tengok video di bawah , kemudian pelakunya di kenali dna di hadapkan ke mahkamah mengikut undang undang negar kita yang mana kita tahu undang undang di negara yg di katakan islam ini tidak mengambil berat pasal haiwan , maaf kalaua dmin terpaksa berkata begini. dalam Al Quran kita di suruh berlaku adil sesama manusia juga segala bentuk ciptaan Allah di muka bumi ini. kita tahu mereka mereka yg dari negara kafir seperti uk , usa , australia ini semua negara kafir tetapi dari segi kebajikan haiwan mereka mendapat no satu.



Tapi kita di malaysia yg di katakan negara Islam. dan juga hasil selidik negara negara Islam lain juga tidak mengambil peduli pasal kebajikan haiwan. terutamanya negara negara dari Asia. kenapa kita tidak boleh memebri kasih sayang terhadap haiwan ,apakah susah sangat. dalam remaja pengkid ini dia hanya di denda rm 400/ sahaja di atas pembunuhan yg beliau lakukan . Admin nak tanya pencinta haiwan adil kah hukuman itu. adil kah?













Kalau haiwan yang di katakan liar boleh menyayangi anak manusia .kenapa manusia tidak boleh menyayangi haiwan ciptaan tuhan .



If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!" http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall http://ppkskl.blogspot.com

Lain yang akau bantai lain plak yang terasa.


Lebih sudu dari kuah..


Ada satu hamba allah ni . dulu rakan fb jamilkucing. dia di terima jadi rakan fb kerana ingat dia ni pencinta kucing. rupa rupanya jamil silap. susah kalau dah di kenali ramai ni. ade je yg tak kena. ceritanya begini. dia marah jamil sebab jamil paparkan siapa yang jamil hantar surat memohon sumbangan. kata dia jamil memalukan orang. menjatuhkan maruah orang. jamil sebagai pengerusi persatuan tak layak buat begitu. dia ni macam sahaja nak cari salah orang. entah ape angin dia tersana. mula mula hantar komen bertanya diselitkan dgn sindiran. lepas tu copy paste beberapa link . foto di bawah inilah budaknya. orang kuat umno agaknya. biarkan lah dia. dia tak tahu dia bergambar dgn pm lepas tu buat onar di fb orang. jadi secara automatiknya dia telah menjatuhkan nama pm sendiri.

Nak tanya sikit la kat dia ni. die ok ke tak. sakit ke tak atau biol. yang jamil papar itu di fb peribadi jamil, di blog peribadi jamil tak ada kena mengena dengan persatuan. lagi pulak yang dia nak melenting ape hal. ooo mungkin juga dia terasa. sebab dia ni menuruh adik angkat jamil pengarah urusan sebuah syarikat katenye. mungkin dia ni banyak ornag minta sumbangan tapi kedekut nak bagi. so tentu dia terasa walaupun jamil tak pernah minta dekat syarikat die tul tak.

Jamil tidak merasa bersalah langsung. tak pernah pun ada niat nak memalukan sesiapa.selepas di lantik menjadi pengerusi persatuan jamil jamil memulakan tanggungjawab jamil dengan hantar surat kepada beberapa tokoh tokoh koperat , sulatn dan raja, serta pimpinan negara , dan selepas sebulan jamil menghantar baik mereka sumbang atau tidak jamil jamil paparkan kepada peminat, penyokong dan pembaca siapa yang jamil hantar. dan jamil beritahu mereka beri atau tidak itu sahaja .salah kah.

Dan seperti kata salah seorang ajk persatuan ( Sharul Nizam Ab Rahim ini pandangan saya. kita mohon sumbangan, orang itu tidak beri dan itu hak orang itu tidak mahu beri. kita hormat. oleh yang demikian, orang itu juga perlu hormat kita apabila kita cakap dan sebarkan kita mohon sumbangan pada orang itu dan orang itu tidak beri. barulah adil. jadilah manusia yang adil .Jamil tak marah pun mereka tidak berminat untuk membantu. dah lama dah .dah 15 tahun jamil buat kerja amal. dah banyak yg jamil pohon. but they dont intersted to help it ok. tapi jamil kenalah beritahu penyokong , peminat, dan pembaca siapa yang jamil pohon sumbangan. supaya tiada orang yg suruh atau minta jamil pohon dekat orang itu orang ini.

So mereka mereka yg jamil pohon sumbangan yg tak berminat nak sumbang pun kena open minded la. adalah menjadi hak mereka untuk tidak menyumbang dan juga menjadi hak jamil untuk beritahu kepada umum. jamil adalah seorang yg di kenali ramai. so jamil pun kena jaga nama jamil , jangan sampai orang kata hidung tak mancung pipi pipi tersorong sorong. so nasihat jamil kepada yang berkenaan tak payahlah tunjuk bagus dan baik ok. you do your own way i do mine. you tak ada hak untuk mempertikanpak apa yg aku lakukan. ye pun kau bukan ahli persatuan ppkskl.

Tau tau ada seorang kawan fb hantar masage dekat jamil siapa dia. anak siapa. siapa ayah dia. bagaimana perangai ayah dia. banyak lagi lah. jadi kesimpulanya apa yg boleh di katakan ialah bapa borik anak rintik.dia kata dia pernah beri rm 5 kepada jamil di bukit bintang lepas tu jamil tengok dia atas bawah. pastu plak dia cerita dekat adik angkat jamil dia pengarah syarikat di bawah komen dia. pengarah syarikat beri rm 5 / kah kah kah kah. pastu jawab kononya terlupa cucuk duit. hehehetu yg bagi rm 5 tu. apa punya cerita kartun daaa.

Dia marah jamil nak pulangkan balik rm 1000/ kepada kerajaan negeri selangor. katanya jamil tak bersyukur. ni apa punya bahalol ni. itu maknanya jamila da maruah dan harga diri. jamil pinta 100.000/ sebab jamil ada tujuan untuk membina taman kucing. nak sewa tanah, nak bina banguann tu yg pinta banyak. tapi di beri rm 1000/ nak buat apa rm 1000/ .buat apa jamil hipocerite . kalau setakat rm 1000/ tak payah lah. mungkin pada dia rm 1000/ besar kpt.baik bagi kat dia dari pulang balik kot.

If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall

http://ppkskl.blogspot.com

Wednesday, August 17, 2011

Wild animals love human..Why human cannot love Animals ????












For Almost 3 years since i starting have my 2 monkey i always worried that they might attack small kids. so when ever people want to take pic or video their kids with my monkey i won allowed it.but i am totally wrong. i never think that actually monkey really love small kids. and women but they hate guys. Yesterday while i am in bukit bintang resting and chit chat with my friends. one of my friends kids try to play with my male monkey JK. i just let them play with my eye on it. and always prepare to do any action if anything happen. it make me shock when i see JK totally love that boy.



Dari mula saya membela berok iaitu 3 tahun lepas antara perkara yang saya jaga ialah tidak membenarkan mana mana kanak -kanak dekat dengan berok jantan saya sebab saya selalu dengar dari orang ramai berok jantan akan serang kanak kanak. jadi saya sentiasa berjaga jaga.banyak pelancong terutamanya dari negara arab mahu anak mereka bergambar tetapi saya tidak berani. rupa rupanya saya amat tersilap besar.inilah padahnya kalau kita selalu mendengar nasihat dari orang yg tidak tahu apa-apa tetapi suka menunjuk pandai berkata-kata.



Saya memang tersilap besar. rupa rupanya berok jantan amat menyayangi kanak-kanak. sebab itu apabila dia nampak kanak-kanak JK akan membuat wajah muncung ke arah kanak-kanak tersebut. dulu saya ingat betullah berok jantan mahnu menyerang kanak-kanak. tetapis ebaliknya. tiga video yang saya sertakan menunjukan yg banyak orang silap. dan dari situ juga memberi pengajaran kepada saya jangan dengar ornag yg suka berlagak pandai tetapi
sebenarnya bodoh.



Begitu juga kucing dari dulu lagi jamil jumpa baik di bukit bintang mahupun dalam alam cyber.cerita lebih tapi habok pun taka da. cerita pasal kucing mereka no 1.tapi bila tanya ada bela kucing? jawabnya tiada . ada bela kucing? jawabnya kucing import. talk too much but nothing. and olso empty promise.


If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall

http://ppkskl.blogspot.com

Monday, August 15, 2011

touching-base-in-bukit-bintang


http://rjfrypublish.blogspot.com



TALKING


It's the collective belief of many frequent travelers, that one of the best ways to understand a country is to understand the people. Having just escaped from one of Malaysia's more monolithic malls, the kind KL is famous for, I first spotted Jamil 'the catman' Ismail. The bustling cityscape of Bukit Bintang seemed an odd place to chill out with a large number of cats and one lone monkey, so I decided to investigate.

It turns out that Jamil has spent the last fifteen years saving cats from the city streets, and for nearly a decade has been doing it full-time. An impressive feat anywhere, made all the more impressive by Malaysia's lack of animal rights.

"Not just Malaysia, all of Asia is a cruel place for animals," says Jamil. "There is no law protecting them, they have no rights." In a complete contrast, it is the cats who call the shots in Jamil's home. For the last ten years, he has shared his home with feline friends, who at last count outnumber him 104 to 1. They have the biggest room in the house, and Jamil assures me, 'there is not a mouse in sight.'

While taking pictures of the cats, a small monkey appears out of nowhere and grabs at my camera. This little primate pest is shooed away lovingly by Jamil as he recounts how he came to adopt her.
"An Arabic couple left her as a baby in a hotel room, they got bored," he says with disgust. "The hotel owner happened to know me and asked if I could help out."


Surprisingly all animals get along very well, with the monkeys helping the cats rid themselves of fleas. While admiring this little monkey's striped blue shirt and pyjama pants, a passerby stops to ask how much the monkey will cost him. Jamil's look of utter contempt is less than subtle, but soon changes to a sheepish grin as he replies sarcastically, "Three million dollars. US dollars. Cash only, no checks and no negotiation."












http://rjfrypublish.blogspot.com

If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall

http://ppkskl.blogspot.com

Friday, August 12, 2011

Pelancong dari Australia


The wonderful family that I meet in bukit bintang while I am relaxing with my friend last Friday night. They saw me with my monkey jk. They asking few questions, they play with jk. The daughter feed jk with sundae ice cream. The husband taking picture. The husband also pass me rm 120/ starting with rm 70/ and the rest before they went off he pass me again another rm 50 / for me i really happy to meet this kind of real animals lover people or family rather than meet famous artist from Hollywood. To this family my god blesses all of you. Please take good care of you. Worlds need people like, animals need people like you. Really hope to see you again on February


Semalam dalam pukul 10.00 jamil ingat nak jogging tapi pasal petang hujan,jalan lincin tak ajdi jogging.so jamil lepak di bukit bintang . pasal ada peniaga bazaar ramadhan masih meniaga air sampai malam. kemudian datang seorang pegawai polis yg kenal rapat dgn jamil naik motor sedang meronda tgk polis polis bertugas sekitar kuala lumpur datang.dia pun berhenti lepak sama kami dok bersembang. jamil bawa jk.

Kemudian lalu satu keluarga 3 orangd ari austarlia tgek berok jamil mereka berhenti. dia terus cakap ( KAMI PERNAH NAMPAK AWAK DALAM INTERNET ,TAKS ANGKA KAMI BOLEH JUMPA AWAK. ) jamil terus gelak. kemudian dia hulur rm 20 , sambil isteri dia dna anak dia main jk. alhamdullilah jk biasalah dgn budak budak dan perempaun baik. dia minta kebenaran nak ambil gambar.jamil benarkan. anak mat salleh tu yg tengah makan sundie mc donalds. suap sikit kat jk. jk pulak makan. makin seronon depa. lepas tu lelaki mat salleh tu hulur lagi rm 50 . bereka bertanya tentang jamil, bagaiman kerja amal jamil .begitu begini. hampir 1 1/2 mereka bersama jamil. orang mula berkumpul tak payah cerita la.

Yang bagus si isteri macam paham pulak. bila ada orang lain halakan camera dia tolong block. siap cakap ( you must pays if you wnat to take photo ) jamil gelak je. si suami merakan video tentang kami semua. tapi keisan jk tak suka suami dia. nak sentuh pun tak boleh. hahaha. bila jk dha buat isyarat nak balik. ( jamil tahulah caranya) jamil beritahu mereka jamil nak balik. si suami tu hulurkan lagi satu rm 50 .dan berpesan kepada jamil ( KEEP UP THE GOOD WORK ) SEMUA DAH OK JAMIL BEREDAR BALIK DALAM PUKUL 1.00 PAGI. syukur semalam rezeki termasuk dari mahkamah Allah je yg tahu bertapa bersyukurnya jamil.


If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wallhttp://ppkskl.blogspot.com

Tuesday, August 9, 2011

DO NOT MIX POLITIC AND CHARITY






KALAU YA NAK SOKONG PARTI PUN JANGAN LA TAKSUB SANGAT NANTI ORANG KATA BODOH BAHALOL.MALU..

Baru baru ini dalam satu majlis . jamil bersembanglah dengan beberapa orang yang berpangkat mak cik dan kakak yang memang jamil tahu ornag kuat PKR . so jamil cakap la. persatuan jamil dan di luluskan oleh ROS jamil dah buat kerja amal lama. jamil tahu bagaimana susahnya untuk mencari sumbangan. jadi jamil cakap la. jamil nak hantar surat kepada pemimpin negara , pemimpin umno, koperat umno untuk dapatkan sumbangan bagi persatuan yg jamil tubuhkan. jamil cakap jamil nak hantar termasuk Rosmah Mansur.

Tau tau mari seorang kakaK ni terus cakap jangannnnn . jangan ambil duit dari umno , duit mereka duit haram. tekejut gak jamil bila dengar. ni apa kena mengena politik dgn kerja amal ni. awat la bodoh sangat.kalau ya sokong PKR sealipun tok sah la dok taksub sangat , tang mana duit tu haram. mana tahu duit tu haram. tak kan semua duit mereka haram. dan lagi satu jamil buat kerja amal. jamil beri haiwan haiwan terbiar makan , haram ke tidak ke itu antara mereka dengan Allah .

Sama juga macam pernah ada orang kata dekat jamil , jangan ambil duit dari cina haram. apa punya kerja gila. MOHON AMPUN MAAF CAKAP LA kalau jamil ikut cakap orang itu mampos jamil tak bulih buat kerja amal. kalau nak harapkan bangsa sendiri di bukit bintang jamil mampos terus. kucing kucing mati tak makan. hanya melayu melayu dalam internet je yg jamil jumpa mempunyai hati dan perasaan.

Jadi nasihat jamil kepada orang yg sewaktu dengan kakak tu. tok sah la dok taksub sangat. kalau jamil nak harapkan duit dari mana mana Pemimpin PKR atau Oarng Oarng PKR sumbang demi untuk membantu jamil tak payah lah. Anwar ibrahim sendiri pernah ada hati nak beri sumbangan.sedangkan dia pasti tahu apa jamil buat. pernah hulur 10 sen ke 50 sen ke. minta tolong dah berkali.kerajaans elangor habok pun taka da. elizabate wong janji hanya tinggal janji. tapi hapah pun tak ada. jadi nasihat jamil aku buat kerja amal. so dalam kerja amal aku tak main politik. pergi mampos dengan politik ,

DO NOT MIX POLITIC AND CHARITY.

If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall

http://ppkskl.blogspot.com

Monday, August 8, 2011

Shaki and Shakirentan.

Female monkey and Male Cat..




If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wallhttp://ppkskl.blogspot.com

Bring shaki to Perdana Lake Garden






If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wallhttp://ppkskl.blogspot.com