Saturday, February 27, 2010

Ubatan-ubatan Kucing Yg penting

Antara ubat-ubatan kucing yang jamil sediakan dan jamil harap pencinta kucing dan peminat kucing adakan ialah.The medication i use for my cats. as advise from my Dr.

1 ) Ubat cacing ( Wormmil )
2 ) Multivitamin ( Multicotablico )
3 ) Antibiotic ( Amnoxitab )
4 ) Ubat Telinga ( Larryblack )
5 ) Ubat Mata ( Orchaangle )

Kebanyakan ubat-ubatan yang jamil pakai atau gunakan untuk kucing . jamil beli di farmasi dan ia adalah atas nasihat Dr Zulkifli sendiri.Menurut dr zulkifli ubat-ubatan ini yang selalu di gunakan di klinik haiwan kerajaan. dan pengalaman jamil ubat-ubatan ini elok dan membawa kesan yg baik untuk kucing.
Surah Ghafir : 7-9

Hadis Riwayat Muslim Bermaksud :

"Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".

Australian Honurouble lady

Australian Tourist

First time i meet this lady is on 2005 . she meet me here. play with the cats. give donation. and last 4 days she come again with her sister. she come to me . and when is aw here i memory came back.off corse i remember such honourouble person who love animals.

But this time she is so happy she said course her dream come tru. she told me she dream to play,touch,holed monkey in her life. but never happen.this time she have chance to do than. when she meet babykey she is very happy .she paly , taking picture . on second day she come againa nd she bring banana and apple for babykey.they play almost 1/2 hour.

Today she come again , but this time she come with one small kitten she found at bukit bintang area. she relly hope i can help her to take care that kitten .and off couse if tourist bring it to me i will take it. couse they always hornest. she so happy when i relly want to take the kitten. i name thet small kitten ( shakiladylia ) meen ( shaki - lady - from australia ) babykey olso love that kitten.


Surah Ghafir : 7-9 Hadis Riwayat Muslim Bermaksud : "Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".

Helping lost Dog

I really dont know where he is come from. i dont know it belong to who. but this dog suddenly staying infront of my house for almost 3 week. i feed him, give him water .and as muslim person i cannot allowed dog enter my house compartment. than i make plece for him to hide from hot and rain.infront of my house between my flower three and my old car. and lucky he staying there.
He is male dog. white colour. for me i dont mint to have dog. as long i didnt touch them when they are wett. i dont give it damm what my fellow malay people said. they didnt feed me.but animals feed me. so? everyday i will give food for this dog. 2 time. and as what i see he threat me like his owner. when i came out from house he will wake up and waiting with tail placing left right. same when i came back to the house.
But now after 3 week the dog gone already. mabby the owner found him back i think. if yes lucky him. he is free to go back to where he is belong. good by doggy.

Surah Ghafir : 7-9

Hadis Riwayat Muslim Bermaksud :

"Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".

Shakirok

Penyakit Kucing

Kucing juga makhluk hidup, Anda tidak bisa berharap kucing anda hidup sihat selamanya. Pasti juga suatu masa akan terkena penyakit. banyak cara dan banyak kemungkinan kucing menderita akan menderita dari penyakit kucing.

Sebenarnya ada beberapa hal yang harus anda lakukan supaya si manis bebas dari penyakit kucing Diantaranya :

  1. Selelau bersihkan kucing itu sendiri
  2. Selain kucing kandang maupun peralatannya juga harus dibersihkan
  3. Dan minimal satu bulan sekali dedentifikasikan
  4. Selalu beri makan-makanan yang seimbang (Penuh protein)
Lalu apakah dengan begitu si kucing akan selalu sehat dan bebas dari semua penyakit kucing. Tentu saja tidak! kucing anda masih bisa terkena penyakit. tapi minimal anda sudah melakukan sebaiknya

Jamil mempunyai banyak kucing, saya selalu merawatnya setiap hari. Kebersihan kucing dan lingkungannya jamil jaga sedemikian rupa sampai jamil rasa bahwa kucing ini selama berada ditangan jamil dia akan tetap SiHAT

Tapi apa daya akhirnya dia terkena penyakit juga,




Surah Ghafir : 7-9 Hadis Riwayat Muslim Bermaksud : "Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".

Tourist from German

He is are tourist from german. he and his girldsfriend coming to malaysia for holiday. i meeet this guy at my place in bukit bintang. he is animals lover as i see. start he know me he always comming to see me, give dontion,buy fruit for babykey.
Surah Ghafir : 7-9

Hadis Riwayat Muslim Bermaksud :

"Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".

Baby key

Madam Babykey.when tired she will sleep.and i always covered her couse i dont want anyone disturb her when she is sleeping.



Surah Ghafir : 7-9

Hadis Riwayat Muslim Bermaksud :

"Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".

Saturday, February 20, 2010

Perangai melayu



Berok pakai baju / seluar anak dara melayu terkejut berok.tapi mereka pakai buka sana buka sini mereta tak terkejut berok. itulah orang melayu....

Jamil selalu membawa berok-berok jamil berjalan bersama jamil.setiap hari jamil akan membawa berok yang paling kecil mengikut jamil bersama kucing ke bukit bintang, dan setiap berok jamil mesti di pakaikan baju dan seluar sebelaum mereka keluar. apabila balik senja .dan setelah siap segala-galanya termasuk kemas bilik kucing .nak bagi adil malam dalam pulul 10.00/11.00 malam jamil akan membawa 2 ekor lagi pula. yang besar. dan mereka juga akan di pakaikan baju dan seluar. selalunya jamil pusing bandar.ke dataran dan bukit bintang.atau ke downtown .tak berhenti saja ronda dengan skuter.


s elalunya orang melayu atau anak-anak dara melayu bila tengok berok-berok jamil .mereka akn berkata ayat yang selalu jamil dengat ( eee monyet tu pakai seluar / baju la. ) ( apela monyek tu pakai baju ) mereka hairan dan tekejut berok pakai seluar dan baju. cara mereka macam orang jakun dan tak pernah tengok. perasaan hairan mereka menunjukkan siapa mereka.

Tetapi mereka tidak hairan atau pelik bila anak-anak dara melayu pakai ketat, nampak seluar dalam , pakai tak senonoh, nampak tali sarong buah dada, nampak seluar dalam g string . pakai singlet sampai nampak pangkal buah dada. itu semua mereka tak hairan dan terkejut, sebaliknya berok pakai baju dan seluar mereka terkejut. betul jamil sedih sungguh tengok anak-anak melayu dara umur bawah 17 dah pakai mengalahkan sundal. mengalahkan pelacur jual diri. tidakkah mereka mempunyai ibu bapa. kalau ada mengapakah ibu bapa mereka membiarkanya.adakah kekurangan ajaran agama.




Surah Ghafir : 7-9

Hadis Riwayat Muslim Bermaksud :

"Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".

Monday, February 15, 2010

Shooting Iklan Luar Negara ( applebox asia )


Babykey berok betina yg paling kecil ,yg setiap hari jamil bawa ke bukit bintang telah di gunakan untuk Iklan Jus pisang jenama ( Ginomax ) buatan sweden .dan iklan ini di tayangkan di negara sweden.

Semalam letih seletihnya ,selepas sahaja sembahyang subuh jamil dan berok yang kecil Babykey keluar rumah menuju ke Glamerie Shah Alam sebab Babykey telah Disewa oleh sebuah syarikat pengiklanan ( applebox asia ) untuk iklan minuman jus Ginomax dari sweden yang selalu menyewa kucing jamil untuk filem, drama dan iklan luar negara. syarikat ( applebox asia ) ini hanya membuat filem, drama atau iklan untuk syarikat dari luar negara sahaja kerana bayaranya yang memuaskan. tidak seperti syarikat-syarikat lain di malaysia. bukan nak membusukan atau memburukan syarikat di malaysia tetapi kenyataan.

Alhamdullilah dalam jamil memghadapi masaalah keewangan , memohon pertolongan bangsa melayu punyalah susah , nak pinjam dekat kawan jamil bukanlah jenis kaki meminjam , nak pinjam bank susah , nak harapkan sumbangan bangsa melayu lebih baik mati dari menunggu, sehingga jamil memang hampir putus asa .banyak barang yg perlu di selesaikan semua ini gara-gara malaysia di perintah oleh melayu bangsa pukimak ( aku nak maki aku punya suka ni blog aku ) . ekonomi teruk di canangkan elok. pendapatan semua orang tersangkut. pendapatan jamil di bukit bintang menurun 30 %.nak bagi makan kucing terbiar setiap hari. minta tolong dekat pemimpin keadilan ,pemimpin macam lancau .syukur alhamdullilah Rezeki dari allah kepada haiwan .jamil di panggil shotting iklan satu hari dapat lah Rm3000/.tetapi berbaloi dari pagi hari hingga tengah malam,

Selalunya mereka syarikat ( applebox asia ) mengunakan kucing-kucing jamil untuk iklan atau apa sahaja. tapi kali ini mereka nak berok. alhamdullilah semuanya berjalan dengan elok. cuma memakan masa sikit sebab Babykey takut dengan suasana lampu , orang ramai, peralatan camera. tetapi semuanya berjalan lancar. Kali ini syarikat tersebut memgarahkan sebuah iklan air kotak jenama gainomax dari pisang buatan negara sweden . Tugas Babykey ialan menari dan bergayut di hadapan sebuah pentas yang di bina cantik tidur di sebuah katil yang di ubah dan hias bagaikan katil permaisuri , menari di belakang curtain yg di suluh lampu, menyilak curtain dan menunjukan muka,dan yg terakhir sekali Babykey di arah mengambil air kotak tersebut.

Bab yang paling susah ialah membuat babykey tidur di atas katil,ini susah sikit sebab dengan lampu sportlight yang banyak, suasana panas , dengan jamil sekali berpeloh, kemudian pula di tabur bunga-bunga ros dari atas. yang babykey sepatutnya tidur melompat nak mengambil bunga-bunga ros tersebut , tetapi alhamdullilah berkat doa dan beberapa ayat penennang haiwan sebelum pergi semuanya menjadi dan bejalan lancar. sehingga pengarah dari luar negara tersebut berkata kepada tuan punya syarikat appleboxasia tersebut dia happy 200% sebab semuanya menjadi dengan baik.

Lagi satu jamil suka dan benarkan kucing atau berok jamil akting dengan syarikat( applebox asia ) ini kerana mereka profesional. pernah sekali mereka memanggil jamil dan kucing tetapi tidak jadi di gunakan , pun begitu mereka tetap membayarnya . mereka juga menjaga tuan punya haiwan dengan baik , tempat rehat , tempat menunggu , makanan , minuman , bayaran tunai di jaga.tidak seperti syarikat pengiklanan malaysia. bayaran murah , lambat bayar ,makan minum tuan punya haiwan buat tak endah. syarikat yang jamils elalu ikut ini kepunyaan orang cina.memang profesional.boss sendiri turun ikut sama, bertanya apa sahaja jika perlu.

Bayangkan kalau mereka ( applebox asia ) gunakan kucing satu hari mereka bayar jamil rm 1000/ manakalah gunakan berok mereka bayar rm 3000/ satu hari. mana nak dapat dari syarikat buatan malaysia. jamil pernah ikut dulu beberapa syarikat malaysia. ada yg gunakan kucing satu hari hanya bayar rm 300-rm 400 . makan minum tempat rehat tuan punya haiwan tidak di pedulikan. yang penting mereka dapat gunakan haiwan.pergi mampos dengan tuan punya haiwan, syarikat ( applebox asia ) segalanya terjaga. malah boss tersebut sendiri ada bertanya jamil mahu kopi , tea. tu boss tu belum lagi pekerja-pekerja yg melayu , cina,

Syarikat apa sahaja di malaysia patut mencontohi ( applebox asia ) jika mereka mahu terus maju ke hadapan, jangan hanya mementingkan diri sendiri, bayaran untuk orang biar setimpal. ambil syarikat yang mahu buat iklan dan sanggup mengeluarkan wang bukan semuanya nak free.macam orang melayu. syuukur ke hadrat Allah Subhanahuwataala dengan rezeki yang di beri.terimakasih kepada Babykey kerana menolong jamil mencari rezeki. ( pernah sebelum ini ada orang melayu kata kepada jamil jangan bela berok kita akan susah tetapi sekarang membuktikan semua itu tahyul orang melayu percaya, sekarang terbukti semua itu karut ) berok jamil Babykey sendiri selalu menolong jamil mencari rezeki untuk kucing-kucingd an jamil sendiri.
Tak rugi jamil memberi mereka makanan mewah.bukan pisang busuk .nak bela haiwan berilah mereka yang terbaik.kalau tak sanggup jangan bela. bukan hanya tambat bawah pokok seperti kebanyakan melayu buat. walaupun mereka haiwan tetapi jangan hina mereka sebab mereka lebih mulia dari
separuh manusia. mereka haiwan tidak pernah menderhaka kepada Allah syubhanahuwataala.

Interview terbaru Jamilkucing

Majalah BICARA March 2010

Majalah BICARA bulan 3 ( March ) dah keluar .sila ke kedai membeli. baca luahan dari hati jamilkucing secara habis total. jamil telah luahkan apa yang selama ini terbuku , tersimpan di hati jamil telah luahkan. jamil luahkan di majalah bicara kerana hanya majalah BICARA yang berani menulis secara terus tanpa edit-edit supaya sedap di dengar. tapi tolong baca secara open minded ,profesional, ok , jamil tak pandai kona-kona , puji=puja. sorry that not me.




Surah Ghafir : 7-9

Hadis Riwayat Muslim Bermaksud :

"Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".

Shakikokki

Penyakit Kucing ( Tersengat Serangga )


One of my parrelliece cat shakikokki

Walaupun tersengat serangga itu juga termasuk salah satu penyakit kucing. Walau begitu sengatan serangga tidak terlalu menyakitkan dan hanya bertahan dalam waktu yang tidak terlalu lama. Tapi bukan berarti kita sebagai cat lover acuh tak acuh karena ini juga patut untuk diperhatikan dalam merawat kucing.

Karena dalam beberapa kasus tersengat serangga bisa menjadi penyakit pada kucing yang mematikan. Hal ini terjadi jika sengatan serangga di dalam mulut maupun tenggorokan.

Nah sedangkan cara untuk menanganinya adalah dengan mengompress pada bagian tubuh kucing yang tersengat menggunakan air dingin atau bisa juga air es. Dan jika terlihat buang sengat yang menempel.

Jika masih tidak ada perubahan pada kondisi si kucing. Bawa ke dokter hewan untuk pemeriksaan lebih lanjut.













Surah Ghafir : 7-9

Hadis Riwayat Muslim Bermaksud :

"Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".

Hipocrite and pretanding

The problem of some people when they see my cats sleeping like this.first come in thir mind is i drugs the cats, i do magic , i give someting to the cats. they minded always nagative about people. some of them are good come and ask me.but some of them try to be pretanding the are clever.but no nothing about cats.
Some never care what happen to the cats. they dontw ant to know what happen to the cats. what they want is just taking photo. they take out the camera , but whan i ask them to read the note first, and theys ee need to pays some money or need to give donation , they satrt asking is the cats ok. did i drugs the cats. 10 years in bukit bintang i meet thosand of hipocrite and pretanding people.
Either anyone can accept or not my cats are well taining. they listen what i said,they know what i order them to do. so if you cannot do dont blame me.







Surah Ghafir : 7-9

Hadis Riwayat Muslim Bermaksud :

"Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".

Shakinchu the Dragonball cat

Penyakit Kucing ( Toxoplamosis )
Ada sebuah mitos bahwa Toxoplamosis dapat menyebabkan keguguran pada ibu hamil. Dan banyak yang mengatakan bahwa penyakit ini berasal dari kucing. Benarkah demikian?

Menurut saya 50% benar dan 50% salah. Mangapa? Karena sebenarnya kucing yang menderita Toxoplamosis memang membahayakan manusia. Tapi jika tidak menderita ya tida apa apa.Penyakit pada kucing Toxoplamosis disebabkan oleh protozoa Toxoplasma Gondii . Protozoa ini berkembang biak pada epitel usus kucing.

Jika manusia terkena penyakit ini maka dia akan menunjukkan gejala dengan suhu badan 40-41 C. Selain itu nafsu makan hilang diikuti tubuh menjadi lemah serta lesu. Dan yang gejala yang paling menonjol adalah anemia dan keluar ingus dari hidung.

Jadi jika ada anggapan bahwa kucing adalah penyebab toxoplomatis tidak 100% benar. Karena tidak mungkin manusia terkena penyakit ini jika kucing juga tidak menderita toxoplomatis. Seperti terkena

Sampai saat ini masih belum ada vaksinnya. Oleh karena itu sangat dianjurkan bagi pemilik kucing untuk memeriksakannya ke dokter hewan secara berkala. Sedangkan untuk pencegahan supaya kucing tidak terkena adalah dengan tidak memberikan makanan mentah pada simanis.

Ingat memastikan kucing tidak di jangkiti penyakit adalah lebih bagus daripada menyembuhkannya






Surah Ghafir : 7-9

Hadis Riwayat Muslim Bermaksud :

"Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".