Wednesday, December 28, 2011

Hazel si cacat telinga



MAY BANK BERHAD:
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT
NO : 12-122-01-000920-2

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall
http://ppkskl.blogspot.com

Shakiya ( pandan jaya )





MAY BANK BERHAD:
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT
NO : 12-122-01-000920-2

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall
http://ppkskl.blogspot.com

Shakiyak ( Mulut terkoyak )






MAY BANK BERHAD:
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT
NO : 12-122-01-000920-2

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall
http://ppkskl.blogspot.com

Sunday, December 25, 2011

Good Bye Shakibi

Fairwell shakibi.

MAY BANK BERHAD:
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall
http://ppkskl.blogspot.com

New cat in bukit bintang.





If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall

http://ppkskl.blogspot.com

Shakirok Feeeeelinggggggg

Ada orang- orang yg bodoh dna bahalol yg tidak tahu apa apa sebaliknya nak bajet lebih atau menunjuk bagus mengatakan yg kucing apabila di kasikan atau di mandulkan atau di spaykan atau di netrulisekan tidak akana da nafsu atau tidak akan bergaduh atau tidak memancut merata rata. mereka mereka ini hanya sekadar berkata atau nak cari populirati murahan.
Pengalaman saya sebagai pencinta haiwan atau lebih di elok di panggil pencinta kucing .apa yg saya boleh katakan semua itu cerita bohong dan dongeng. banyak kucing kucing terbiar yg saya selamatkan telah di kasikan, di mandulkan oleh tuan punya sebelum mereka di campak buang sesukahati mak bapak orang itu. macaman jamil tahu ia di kasikan. welll my experiance about cats la. tak payah dok selidik banyak la. kucing walaupun di kaiskan ada feelingggg juga, akan memancut juga, akan bergaduh juga. ok. so stop the crap shit.


If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall

http://ppkskl.blogspot.com

My New Sleeping Parthner

After shakinsor pass away ,shakibi be my sleeping parthner . and after shakibi pass away now the title goes to shakiko. .shakiko now be my sleeping parthner.




If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wallhttp://ppkskl.blogspot.com

Wednesday, December 14, 2011

Hazel si cacat telinga

Maaf lambat update tenet prb semalam. .Alhamdullilahs emalam jamil berjaya menangkap si A4 kucing tiada telinga itu. A4 bermaknan kucing itu dalam kategori kucing yg paling liar.sebab semalam selepas berjaya di serkup dengan net , segala takewando, judo, silat, karate, akido semuanya keluar, bayangkan habis meja makan sebelah tu di sepak terajangnya.tetapi alhamdullilah dengan pengalaman jamil bersama kucing. everything in this worlds ada kelemahanya.jadi kita hanya perlu cari dan tahu kelemahan mereka.


Mula mula hari itu jamil kata kalau dapat jamil nak namakan SHAKIMARA .tetapi di sebabkan en Sharul Nizam telah berjanji untuk menjaid bapa angkat nya.dan sanggup mengeluarkan sumbangan setiap bulan DAN SEMALAM JUGA BELIAU TELAH MEMULAKANYA. . so jamil berikan kuasa kepada beliau untuk menamakanya. so sdr Sharul Nizam telah menamakanya sebagai ( HAZEL ) .



Dan walau segarang garang ataus eliar liar kucing itu apabila berdepan dgn jamilkucing kalah juga ia hehehehe. malam tadi jamil telah berjaya mengurutkanya. dan membelainya. seekor kucing jenis besar. mata bertatah guli bulan. cuma sayang mungkin kerana pernah di kasari sehingga cedera membuat dia begitu takut dna berhati hati.




Tidak rugi jamil keluarkan rm 100/ untuk beli net dan sangkat bawa.




If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall

http://ppkskl.blogspot.com

Wednesday, December 7, 2011

Yang baik kita sokong


Saya rasa kebanyakan orang yg mengenali jamil dan tahu selepas kes di perak rasa hormat saya pasa sultan sultan dan raja raja melayu habis . tambah pula jamil pernah berkerja di istana iaitu bersama keluarga di raja. dan jamil tahu cara kehidupan mereka , tidak mendapatkan keuntungan kepada rakyat dan negara.sorry it hornest from my heart.

Ok berbalik kepada tajuk. kelmarin jamildan ajk ajk persatuan saya telah di jemput secara resmi oleh pengurus Taman Botani shah alam untuk mengadakan lawatan di mana beliau sendiri menjadi tour guide ,juga untuk melihat sendiri tapak yg di berikan kepada persatuan kami utnuk di jadikan taman kucing kucing terbiar . iaitu bekas taman arnab.yg telah terbiar sekian lama.

Banyak tempat tempat tersebut telah terbiar, dan tidak diselengarakan selepas ekonomi crisis 2007 , dan sekarang ia di naikkan semula di bawah pengurusan En Mohammad gadaffi .lagi satu sebab ia terbiar ialah rupa rupanya selepas Selangor di ambil pakatan , kerajaan selangor rupa rupanya berhasrat dan bercadang untuk mengambil alih Taman botani. daripada kerajaan pusat. dan di beritakan Datuk Hasan Ali telah di lantik oleh kerajaan selangor untuk mengusahakan hasrat itu. di beritakan banyak mensyuarat mensyuarat telah di lakukan oleh kerajaan pusat dna kerajaan selangor.

Inilah masaalahnya apabila semua hal hal nak di politikkkan. apa salahnya kalau ia terus di usahakan oleh kerajaan pusat , perlukah di ambil alih oleh kerajaan selangor sekarang, apa tujuanya. kenapa perlu sangat mahu di ambil tempat itu. untuk apa. sudah cukup bersihkah pentabiran selangor. sudah cukup profesional untuk mentabir everything kah. atau sekadar kerana politik. adakah kalau ia di bawah naungan kerajaan pusat kerajaan negeri selangor sekarang kerugian teruk. kenapa perlu di buat perangai lanun semua nak di kaut .

Tetapi menurut En Gaddafi hal ini terhenti dan terus diam. tiada sesiapa berkata apa apa baik disebelah kerajaan atau sebelah pakatan , akhbar dan media pun tidak membongkarkan ya. beliau juga hairan. tetapi kehairana itu terbongkar juga walaupun disorok. pihak kerajaan pakatan selangor sekarang tidak jadi mengambil alih Taman Botani .Rupa rupanya telah mendapat surat kuning dari KDYMM Sultan Selangor ,

Sudah tentu KDYMM Sultan Selangor marah apabila tempat yg di ilhamkan oleh Almarhum ayahanda baginda di politikkkan. dulu sewaktu Al Marhum masih hidup baginda di katakan selalu ke sana . dan sudah tentu taman tersebut menjadi sinonim kepada keluarga di raja selangor. makan sudah tentu banginda sultan selangor tidak akan membenarkanya di perkotak katikkan oleh pemimpin politik untuk di jadikan mainan mereka.

Di sini apa pun saya mengucapkan jutaan tahniah dan terimakasih kepada KDYMM Sultan Selangor kerana memainkan peranan baginda. dapat jugalah rakyat melihat ada jugalah eloknya ada sultan sultan di malaysia ini. saya secara peribadi menjunjung kasih mengucapkan jutaan terimakasih. dengan harapan teruskanlah membela apa yg terbaik untuk rakyat dari pimpinan politik . taman botani adalah untuk rakyat bukan untuk parti politik.

Aku menyokong apa sahaja yg baik walau ia di lakukan oleh musuh.


If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wallhttp://ppkskl.blogspot.com

Monday, December 5, 2011

Bakal Taman Kucing



Alhamdullilah insyaallah impian peribadi jamilkucing khasnya impian ppkskl am nya pasti akan jadi kenyataan , dalam lawatan bersama rombongan ppkskl hari ini di Taman Botani bukit cerakah Pengurus Taman Botani En Mohammad Gadaffi telah menyarankan ppkskl mengambil alih taman arnab yg telah di tinggalkan untuk di jadikan taman kucing.




Menurut beliau pihak taman botani akan membersihkan, memperbaiki apa yg rosak, mengadakan apa sahaja yg ppkskl pinta untuk menjadikan tempat ini taman kucing.termasuk memagar sekeliling tempat tersebut. pada pandangan peribadi jamilkucing memang tempat tersebuat sesuai untu kami mulakan. kerana segalanya telah siap ada. bangunan , sangkar sangkar ,kelengkapan api dna air. suasana hutan yg nyaman.


Kepada penyokong kami, penyokong ppkskl penyokong jamilkucing dan pencinta haiwan doakan bersama sumbangan bagi kami menjayakan impian seluruh pencinta haiwan .mualakanlah sekarang.mulakan'




If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall

http://ppkskl.blogspot.com

Friday, December 2, 2011

Sumbangan Makanan Kucing Dari Hamba Allah..


Semalam Jumaat 2 / 11 / 2011 dalam pukul 9.00pagi ada seorang wanita menghubungi jamil mengatakan yg beliau ada barang untuk di hantar kepada jamil. so jamil kata jamil tak ke bukit bintang.tolong hantar ke rumah. jadi kami buat perjanjian beliau akan menghantar ke rumah.jamil berikan alamat kepada mereka.



Malam tepat pukul 9.30 sebuah van sampai depan rumah .seorang wanita turun dna memebritahu jamil ada seseorang hamba Allah menyusuh beliau menghantar makanan kucing kepada jamil. beliau menurunkan semua makan kucing dan sebungkus buah apple untuk JK dan Shaki. sebelum pergi beliau menyerahkan satu sampul kecil. kemudian mereka beredar.

Jamil membuka sampul tiu dan melihat siapa yg menghantar. alhamdullilah jamil tahu siapa orangnya. Hamba Allah tersebut telah menyumbang makanan kucing di antaranya seguni dry food 23 kilo , 50 cant wet food , dan 12 kotak susu kucing. Alhamdullilah dah lama anak anak bulu tak makan wet food. bukan tak nak beli tapi mahal sangat.dengan kucing yg banyak.kalau nak beli seklai makan paling kurang pun 15 tin. so baik tak payah.


Dulu boleh la. bukit bintang banyak pelancong dari Uk, usa, dna australia.tapis ekarang di kl ni pelancong dha kurang,yang banyak hanya pelancong pelancongd ari negara timur tengah yg memang sah di kenali kedekut pahit.

kepada hamba Allah ini jamil ucapkan jutaan terimakaish tidak terhingga. syukur seminggu tak ke bukit bintang kerana cedera. Allah berikan rezeki cara lain. semoga di berkati Allah sekeluarga. insyaallah percayalah Kucing kcuing yg memakan makanan itu akan mendoakan pemberi makan kepadanya.

Terimakasih
JAMILKUCING



If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"
http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Se
Publish Post
langor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall
http://ppkskl.blogspot.com

Sakit sakit kerja jgn tuang



Sekarang dah seminggu jamil di timpa kemalangan.dan seminggu tak ke bukit bintang . kecederaan dah alhamdullilah beransur baik. tapi masaalahnya kulit dah mula mengelupas dan timbul kulit baru. kulit baru mcm baby. tapi bila kena panas rasa skait.jadi jamil memang tak akan keluar rumah kalau panas. sakit skait macam ni pun bukanlah alasan untuk meninggalkan kerja. bilik kucing seminggu sekali nak kena di basuk. kandnag kuicng 3 kali sehari kena cuci dna tukar akhbar,tapi jamil buat pelan pelan la. takut bahagian yg luka tu tergesel .pedih woooo.


If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"
http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall
http://ppkskl.blogspot.com