Wednesday, March 28, 2012

Terimakasih Je Lah

Alhamdullilah apa yang di hajati jamil secara peribadi. dan di mahukan oleh Persatuan Perlindungan Kucing Selangor Dan Kuala Lumpur PPKSKL khasnya di terima oleh kerajaan kelmarin ,Sedikit perkongsian berkenaan hukuman bagi pendera haiwan yang disiarkan di berita TV3 malam semalam 28/3/2012.Tahniah kepada Yb Menteri Pertanian dan Asas Tani Yb Dato seri Noh Omarkerana bersungguh sungguh untuk memastikan hukuman terhadap penginaya haiwan di tahap maksimum. kesungguhan yg jarang di temui apabila melibatkan haiwan. PPKSKL sentiasa memberi sokongan kuat kepada Kementerian Pertanian Dan Asas tani.Tahniah juga kepada individu yang mengusul cadangan ini kepada beliau.

Tak kisahlah walaupun lambat ek cepat harap ianya di lakukan supaya dapat mengajar mana mana manusia yg mempunyai hati lebih jijik dari bau busuk bangkai. yang langsung tiada perasaan.mohon maaf jamil memang tidak berminat berkompromi dengan mana mana pihak yg menginaya , membuli haiwan sesuka hati mereka. waaemah haiwan itu anjing atau babi.kenapa mereka perlu di siksa dna di inaya . sedangkan mereka haiwan tidak pernah mendurhakai Allah berbanding manusia.

P/S Keratan akhbar Pandangan dan pendapat Jamilkucing Tahun Lepas...

MAY BANK BERHAD;
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAILACCOUNT NO: 164016046536
For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2
http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall
http://ppkskl.blogspot.com

Betapa Siksa Hidupnya

BERTAPA SIKSA HIDUPNYA !!!!!!!

Shakimara kucing yang sebelah telinganya telah di potong yg jamil selamatkan dari kawasan gerai makan medan mara 5-6 bulan dulu. bayangkan dalam masa itu cukup susah nak sentuh , rapat ,pegang malah dekat.dia anak marah , mengamok dan mula nak mencakar dan mengigit. pengalaman jamil kucing kalau garang , susah nak jinak mereka tentu pernah mengalami sesuatu yg membuat mereka ketakutan.atau fobia.

Selepas 5-6 bulan setiap hari jamil cuba belai,cuba sentuh dan cuba manjakan alhamdullilah 80% dah ok. dah boleh dukung dia , pelok dia, cium pipi dia , makin manja tetapi tetap berhati hati. so sambil pelok sambil belai jamil tengok tengok keadaan dia.

Masyaallah rupa rupanya bukan sahaja telinga dia di potong malah kedua dua kaki belakang dia di pukul sehingga menjadi leper. kuku dan kulit sama rata . kalau kita pegang ia leper. kuku telah masuk ke dalam daging tiada lagi kuku kaki. patutlah dia garang dan fobia terhadap manusia.ini mesti kerja bangsa kita melayu. MOHON MAAF BUKAN MENUDUH tetapi gerai gerai makan di medan mara 100% melayu tiada cina atau india.

Tapi kenapa sampai begini. anggapan ku

1) Curi ikan atau makan .....kaki di pukul
2) Curi lagi makanan makannya degil telinga di potong pula.

Kenapa sampai begini kejam kejam.





MAY BANK BERHAD:
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536
For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2
http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall
http://ppkskl.blogspot.com

Monday, March 26, 2012

INTERVIEW BY The News Straits Times Singapore

INTERVIEW BY The News Straits Times Singapore

THE EXTINCT MAN IN THIS CITY

While everyone complains about the dirty place that abandoned cats cause, Jamil is the only one who sacrifices his future to take care of them

By Lim Chung Kai

The News Straits Times Singapore

Jamil Bin Ismail carefully places the cat on the scooter, one after another.

Standing steadily on the scooter, the cats seem sleepy. “Yek…yek ...yek”. A monkey is propped on Jamil’s shoulder, looking at the pedestrian who wanted to take picture with him. Here is the place where Jamil works, on the pavement along Jalan Bukit Bintang.

Dressed in a red T- shirt with short black pants, he is sitting lonely on a plastic chair with his daughter, Shaki. However, he never feels alone when he is with Shaki, a monkey he adopted from a hotel.

By standing on the pavement, accompanied with a lot of noise made by the pedestrian, Jamil started telling me about his story. Here is Jamil’s story; although it is not a very pleasant beginning like everyone else.Jamil’s father was a policeman who sacrificed himself in police action on Jamil’s first birthday. By living with his grandparents in a village in Selama, Perak, Jamil used to play with various types of cats since he was young.

After finishing his studies, he worked as a personal assistant to former Prime Minister Malaysia, Tun Hussein Onn and after that worked as a personal assistant to Tengku Mahkota Johor, the son of Johor Sultan. Five years later, he moved to Kuala Lumpur and became the personal assistant of Tan Sri Dato Lim Kok Wing, the chairman of Lim Kok Wing University. Of course, this is not the end of Jamil’s story; his life was just wanted to take a turn for the better.

“They are all local and ordinary cats, but they also need love and care, not only the imported and branded cats,” he said.

Jamill submit his resignation letter afterwards, by spending all his time on his lovest pet, the cats. Until today, Jamil has adopted more than 72 abandoned cats from market, restaurant or along the street. By showing his concern on the animals abandoned issues, several non-profit organization was established in order to adopt the increasingly amount of abandoned animals. Besides cats, Jamil also mentioned that he will adopt any kind of animals, as long as he has the ability.

Undeniably, Jamil’s ability is limited. By giving up the high paying job, Jamil has a hard life in taking the cats, as well as himself. Therefore, Jamil has to place the cats he adopted on the pavement of Jalan Bukit Bintang, in order to make more people aware of this phenomenon. Jamil told that most of the donors are foreigner and there are only few local resident show their concern about the abandoned animals. There is a German couple support him with RM500 annually to buy some food and medicine for the sicken cats.

After all, he is just a man, an ordinary man who is tirelessly fighting to save the lives of many abandoned animals around the country. This is not only his duty, but is our duty. To save ourselves, we should learned to save the animals before learning it. Please show your concern after reading this article and hope that more and more abandoned animals can find their Jamil, in order to continue their life.

source: Mr Jamil Bin Ismail (catman)



MAY BANK BERHAD
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536
For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2
http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall
http://ppkskl.blogspot.com

Saturday, March 24, 2012

Need your support montly . sumbangan bulanan di perlukan...

The photo that you see is the massage center. This massage centre is above the spot that I park everyday in bukit bintang. And guess what they support me rm 100/ monthly to help abandoned animals. What about you.

As that I will move to new place I need support from 12 people who can support me rm 100 monthly permanents to help me paying house rental. (Off souse someone will said, why should we pays his house rental.) If you saying that. That mean you didn’t see what I do. You never respect what I do. You never appreciate what I do. Should you call your self animal’s lover?

In case the cat’s garden already started. I will request you to stop help me. Ok than hope you can be donor rm 100/ monthly. I need to take terrace house because about all this cats. So support me ok.





Pusat urut kepunyaan cina di atas tempat jamil mencari rezeki di bukit bintang menyumbang rm 100 sebulan untuk membantu jamil menjaga kucing kucing terbiar ini. mereka cina bukan islam, tempat urut pulak tu. tetapi berbakti kepada haiwan. anda bagaimana ?

Jamilkucing ingin mencari 12 orang yang snaggup menyumbang rm 100 sebulan untuk membantu jamil membayar sewa rumah. ya tentu ada yg akan kata ( ade pulak rumah sewa dia kita bayar ) itu maknanya anda tidak nampak apa yang saya lakukan. anda langsung tidak appriciate apa yang saya buat. anda tidak seperti mereka -mereka ini. jika benar anda animals lover dan kasihkan kucing kucing terbiar yg saya selamatkan sudilah menjadi penyumbang rm 100 / sebulan.

Tetapi jika di takdirkan taman kucing sudah terjadi saya akan minta anda hentikan sumbangan. saya hanya perlukan 12 orang penyumbang tetap.


MAY BANK BERHAD

MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536
For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2
http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall
http://ppkskl.blogspot.com

Friday, March 16, 2012

Kitten in the House



MAY BANK BERHAD
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536
For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2
http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall
http://ppkskl.blogspot.com

Jk ambil angin



MAY BANK BERHAD
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536
For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD

JKCR ANIMALS CAREACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2
http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall
http://ppkskl.blogspot.com

Internet Partner




MAY BANK BERHAD
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536
For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD

JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2
http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wallh
ttp://ppkskl.blogspot.com

Labih ayu dari anak anak melayu





MAY BANK BERHAD:
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536
For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2
http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall
http://ppkskl.blogspot.com

Shakiwary @ Blidde The new cats in BB.

Shakiwary@Blidee the cat in bukit bintang to .and only one day to train him. and already pass the training




MAY BANK BERHAD:
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2
http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall
http://ppkskl.blogspot.com

Shakiwangsa






MAY BANK BERHAD:
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536
For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2
http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall
http://ppkskl.blogspot.com

Cleening Times

Apabila tiba masa membasuh keseluruhan bilik kucing ,s emua kucing akan melepak di atas kandang sambil memerhati jamil mejalankan kerja.



MAY BANK BERHAD:
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536
For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2
http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall
http://ppkskl.blogspot.com

Kucing dan Interview Tv Holland











MAY BANK BERHAD:
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536
For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2
http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall
http://ppkskl.blogspot.com

Kenangan Silam ku


Selepas 27 tahun meninggal kampong medan selama baru baru ini jamil balik kampong dan baru dapat menunaikan solat subuh ,dan maghrib di madrasah yang telah jamil tinggalkan selama 27 tahun. dalam 27 tahun ini ada balik kampong tapi balik pagi petang balik kl atau taiping. tapi kali ini alhamdullilah dapat peluang tidur di kampong.

Surau yang dari kecil jamil sembahyang , mengaji Al Quran , sambut ramadhan, sambut hariraya dan majlis maulud nabi. terasa begitu seronok seklai tiada keceriaan yg dapat jamil ceritakan. cuma sekarang sudah tidak di atas lagi . semua sembahyang di bahagian bawah. manakala kaum hawa di sebelah atas.

Menurut Abg saudara jamil yg juga Tok penghulu kampong medan mereka buat begitu kerana apabila hariraya. atas begitu padat. kenangan di madrasah ini sentiasa dalam inagat.seperti hari nenek jamil meninggal dunia. pagi pergi madrasah ketuk taboh , kampong medan dikau sentiasa dalam ingatanku.



MAY BANK BERHAD:
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536
For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall
http://ppkskl.blogspot.com

Monday, March 5, 2012

Tangan kucing di pukul Hancur

This cat was found by one honorable person. Which this cat comes to her house. Asking for help. According thru my experience. This cat not accident. Or fall down, but this cat hand was bit up by some maniac. The hand bone was broken to peace. You can see the broken boon. You also can see almost 20 small larvas inside. After I put the cat hand inside antibiotic water (dettol) all the larva came out. After I clean everything. Wash, put antibiotic. Give him multivitamin and antibiotic pill. And I put bandage. Tomorrow only I will bring to see Dr. See What Dr said. Either cut the hand or just put medication.

Pity when I listen her story how she try to getting help from people who call them self animals lover in 2 famous animals lover face book ,because she in not rich person. To bring the cats to veterinary, but not only she didn’t get help or support. The threat she makes to getting help was delete it by the admin. So pity. When people only interested to help imported and beautiful cats.


Seekor kucing yg telah hancur tangannya di pukul sehingga nampak tulang tulang yg patah dan pecah malah telah berulat ( Melihat melalui pengalaman ) telah cuba menahan kesakitan mencari perlindungan dna bantuan. kucing ini telah pergi ke rumah seorang hamba Allah ini . Hamba Allah ini yang mempunyai hati yg sangat mulia ini. begitu kasih terhadap kucing cedera ini. tetapi beliau bukanlah seorang yg kayaraya untuk membawa kucing cedera ini ke Klinik Haiwan yang mana kosnya tentulah mahal.


Jadi cara terbaik yg beliau fikirkan ialah memohon bantuan dari pencinta pecinta haiwan yangs elalu melalak ceritakan kasihkan kucing sayangkan kucing. so beliau pun telah membuat satu thread di 2 buah Fb yang amat di kenali ramai dengan tujuan utnuk memohon pertolongan sama sama yg perihatin. untuk mengumpul sedikit wang agar anak bulu yg tercedera ini dapat di bawa ke klinik .

Tetapi apakan daya bukan sahaja tiada siapa pun ingin membantu malah thread yg beliau buat itu telah di delete dan di buang. sedangkan kata beliau selama ini Fb Fb itu bukan main lagi bercerita membantu haiwan, menolong haiwan , kasihkan haiwan, sayangkan kucing , tapi kenapa ada seekor kucing biasa local yg cedera teruk tiada siap pun ingin membantu.

Jamil senyum sahaja apabila hamba Allah ini bercerita. kerana apa yg jamil kata selama ini memang kenyataan , but when i said people angry like hell. said all bad thing about me. fithnah , kutuk, caci maki, sindir, malah remove jamil dari jadi friend. jamil dah kata jamil buat kerja ni dah hampir 15-16 tahun aku dah kenal sangat manusia mansuia yg hipocrite and pretanding ni. hanya nak cari populariti. dan menunjuk nunjuk sahja. gila glamour. mereka hanya akan tolong kucing mahal, import. kalau kucing biasa yg gebu gebu sahaja. yg boleh di buat wang.Jadi hamba Allah ini telah menghubungi jamil melalui masage. insyaallah kucing memerlukan pertolongan i will help dari dahulu sampai sekarang. aku tak pilih bulu. walaupun aku tak kaya, tak boleh belagak lagak. menunjuk nunjuk tapi Alhamdullilah aku di kurniakan hati. jamil meminta beliau menghantar ke rumah. apabila jamil melihat kucing tersebut. sebak rasanya dada ini. a bukan jatuh, bukan di langgar, tetapi nampak sangat tanggannya di pegang sesuatu yg keras menghentak siku tangannya. sehingga memecahkan tulang beliau.




Bawa masuk, mandikan , keringkan, rendam tangan yg cedera ke dalam dettol suam selama 5 minit, kemudian rendam dalam air suam, terdapat 18 ekor ulat yg di buang , kemudian jamil keringkan bahagian luka , sapukan lotion pembunuh kuman, kemudian sapukan betadin, spray dgn ubat pengering luka. kemudian balut dgn bandage supaya dia tidak jilat. esok akan di abw ake klinik tengok apa kata Dr. sama ada di ubati atau di potong. TAPI KALAU DR KATA PTS. DR TU YG AKU PTS KAN. sama samalah berdoa semoga dia di panjangkan usia.

Namanya Shakitahngan

MAY BANK BERHAD:
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536
For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2
http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall
http://ppkskl.blogspot.com

Friday, March 2, 2012

Makanan mingguan kucing

Ayam rebus adalah makan yg mempunyai turina segar untuk kucing, kalau anda nak kucing anda gemok seminggu sekali berilah ayam rebus. jgn ayam goreng sebab ayam goreng ada minyak.
Rebus ayam tanpa campuran apa apa. just ayam sahaj. dah siap toskan biarkans ejuk kemudian apa lagi hidangkan kepada mereka.



MAY BANK BERHAD:
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536
For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2
http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall
http://ppkskl.blogspot.com

Thursday, March 1, 2012

Menjawab Tuduhan Tuduhan Sharul nizam Ab Rahim


Menjawab Tuduhan Tuduhan ( M.I ) Sharul nizam Ab Rahim

Assalamualaikum warahmattullahhiwabarokatuh..

Semenjak dua menjak ini salah seorang bekas ajk PPKSKL yg di lantik oleh saya untuk memenuhi jawatan sebagai Ajk Biro dana telah bertindak menhentam saya , setiausaha ppkskl dan bendahari ppkskl dgn berbagai tuduhan , saya di tuduh berbagai tuduhan yg saya sendiri tak pernah terfikir untuk melakukanya . saya tidak minat perkara ini di panjangkan kerana agenda saya lebih jauh dari bergaduh atau membusukan orang mahupun mencari salah orang tetapi beliau tidak habis habis dan tidak berhenti menghentam saya tanpa sebab musabah.

Mungkin ia membawa keseronokan kepada beliau kerana katanya walaupun beliau hentar beliau amsih mahu duduk minum kopi bersama saya . itu perangai orang politik. saya tiada perangai begitu walaupun saya menyokong parti politik. dan saya tak mahu politik di bawa ke dalam ppkskl , berbeza dgn beliau. bergambar ,. menulis, sms , email , semuanya 1 malaysia. itu sudah membawa politik ke dalam ppkskl. sifat beliau yg menghina orang cina membuat saya kurang selesa. tak kiralah mereka dap ke. mca ke itu racis. kemudian ada cina yg suka kucing beliau puji pula .


Pada saya perbuatan beliau tak lebih dari mahu menutup pekong di dada di atas janji janji beliau yang beliau tidak dapat tunaikan , dari mula bersama ppkskl sehingga sekarang . janji janji yg kami sendiri tak pinta tetapi beliau buat. antaranya

1 ) Mengotakan harapan saya untuk mencari dana rm 100k untuk memulakan kerja kerja persatuan.
2) Janji beliau untuk membawa ppkskl berjumpa menteri besar perak
3) Janji beliau untuk membawa ppkskl berjumpa perdana menteri

4) Janji beliau untuk memberi pinjaman rm 10k pada bulan disember 2011untuk kegunaan persatuan

5) Janji beliau untuk dapatkan sumbangan dana dari beberapa orang.

6) Janji beliau untuk saya mendapat pinjaman mara bagi memulakan perniagaan

7) Janji beliau untuk saya mempunyai gaji .

Dan juga pada saya beliau ada mempunyai tujuan lain apabila mula merapatkan diri dengan saya sehingga saya tertarik untuk membawa beliau bersama dalam perjuangan ppkskl .di mulakan dengan beliau selalu menyumbang untuk untuk kucing saya. menyumbang sangkar ketika saya mengadakan pungutan sumbangan wang untuk membeli sangkar .baru.


Sebab saya berkata begitu dari perjumpaan dengan YAB Noh Omar hingga ke perjumpaan dgn Pengarah MOA beliau pasti akan membawa orang luar yg tiada kena mengena dgn ppkskl. sekali. apabila di Tanya alasan beliau . orang ini yg akan menyumbang rm 100k ./ orang ini yg akan bawa ppkskl ke pejabat pm / orang ini yang akan membantu kita . dan kebanyakan soalan beliau dalam mensyuarat ialah

1 ) ada tak peluang untuk dapat geran itu geran ini

2 ) ada tak peluang untuk dapatkan projek itu porojek ini

3 ) ada tak peluang untuk dapatkan potongan cukai melalui ppkskl

4) ada tak peluang untuk dapat surat itu surat ini.

Pada saya beliau memang tidak berminat langsung dalam perjuangan membela haiwan haiwan terbiar sebenarnya. melainkan hanya bercakap besar dan mendabik dada. pengalaman saya 16 tahu membuat kerja amal demi haiwan selalunya ornag yg bercerita lebih , bercakap besar mereka tiada minat untuk membuat.selain bercakap sahaja.demi utnuk menutup sikat mereka itu bereka bercakap. komplain sana komplain sini. tunjuk yang mereka perihatin.

Beliau menuduh saya membuat claim dgn duit persatuan , ya saya mengaku saya buat claim,dan saya telah maklumkan kepada ajk ajak ppkskl sebelum beliau menyertai kami lagi. dan antara clain yg saya buat atas kebenaran ialah

1 ) Duit duit saya yang di gunakan untuk menubuhkan ppkskl. dari segi duit steam , duit pembelanjaan surat, pos , ink printer , kertas , segala pembelanjaan untuk memulakan ppkskl sehingga mensyuarat agong pertama.semua duit saya sendiri. duit minyak untuk timbalan pengerusi hantar surat surat ke ros. semuas aya tanggung. masakan saya mengajak mereka saya mahu mereka keluarkan wang.saya bukan orang kaya. saya gunakan sedikit sedikit wang simpanan yang saya ada.

2) Dalam mensyuarat pertama selepas di luluskan saya beritahu mulai sekarang saya akan claim makanan kucing yg saya beli.ini kerana buat masa sekarang hanya saya seorang yang membuat kerja menyelamat dan menjaga kucing kucing terbiar. semua ahli ahli jawatankuasa bersetuju. jadi kenapa di ungkitkan.

3 ) Saya claim duit minyak , duit toll , duit yg di bayar terlebih dahulu oleh ajk ajk jika perlu.

Saya tidak takut dgn ugutan beliau. malah jika mahu saya sendiri akan laporkan kepada sprm atau ros supaya menyiasat saya. untuk memastikan ianya telus.

Ya memang saya tubuhkan ppkskl untuk membantu kerja amal saya . kerana mustahil saya hanya nak buat seperti sekarang sampai ke tua. idaman saya ialah sebuah taman kucing jadi ia mesti dari bawah. buat apa saya tubuhkan persatuan untuk orang lain. kalau mereka mahu kenapa mereka tak buat sendiri. adakah ppkskl untuk diri jamilkucing. jawabnya tidak. ppkskl untuk membantu dan meneruskan kerja amal yg di jalankan oleh jamilkucing. salahkah beliau sebagai seorang yg melakukanya membuat claim .

En sharul bercakap ppkskl sepatutnya membantu mana mana pencinta pecinta haiwan yg layak. ya betul jika ppkskl sudah mempunyai wang yg banyak dan stabil. buat masa ini ppkskl sendiri tercungap cungap adalah mustahil ia dapat membantu pencinta haiwan lain. malah saya pernah bercakap dgn en sharul atau beberapa orang lagi yg saya lupa.siapa. kalau ppkskl stabil banyak wang. siapa yg membela kucing lebih dari 30 ekor kami mahu berikan 500-1000 sebulan bagi membantu mereka.

Saya yang menubuhkan ppkskl tetapi saya tidak pernah termimpi taman kucing melainkan hanya indaman yg saya sendiri tak pernah terfikir akan terjadi . saya tak pernah bermimpi ia akan terjadi di Malaysia. tak kiralah di bawah kerajaan barisan nasional atau pakatan. berdasarkan bangsa yg ada di Malaysia. jadi ia memang tiada dalam agenda penubuhan ppkskl. tetapi apabila terjadinya perjumpaan dgn YAB Menteri DS Noh omar ia satu bonus kepada saya atau ppkskl . tentulah saya suka dna mahukan.

Cukuplah di sini penerangan saya.saya pun tak minat nak panjang panjangkan hal ini .saya tidak pernah terniat untuk bermusuh dgn beliau tetapi tuduhan tuduhan beliau amat dsayat. saya tidak takut nama saya busuk. saya sudah lali di busukan. di hina di fithnah, di caci. dah berbelas tahun. andai kata pihak musuh menunggu smeua ini SO WHAT ? rumah siapa tiada pergaduhan.persatuan mana tiada masalah, parti mana tiada masaalah. siapa yg tak bergaduh.pergi jalan dgn mereka. saya hanya nak teruskan apa yg saya sudah lama buat.

Kalau setakat menyalak seperti anjing tiada gunanya. nampak luaran sepertis eorang yg profesional. dna bijak rupa rupanya ada mentle illness i think!!!

MAY BANK BERHAD;
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536
For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall

http://ppkskl.blogspot.com