Tuesday, October 26, 2010

Cara-cara menyusukan anak-anak kucing yatim piatu.

Cara-cara menyusukan anak-anak kucing yatim piatu.


Kesabaran amat di perlukan


Surah Ghafir : 7-9Hadis Riwayat Muslim Bermaksud :"Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".

Friday, October 22, 2010

Kenapa jamil tak ceritakan di mana jamil tinggal....

One of the reasons I don’t want to tell people where I am staying is .people like to dumb cats, kitten, in front or my Door. They are to freaking shellfish to help me with money; they are so many excuses when come to money to help animals. But when they don’t want kitten they just dumb in front of my house. Mostly my own races.



Banyak orang bertanya di mana jamil tinggal setelah berpindah dari perdana villa deluxe tapi jamil rahsiakan dan berbagai alasan terpaksa jamil beri. boleh di katakan setiap hari baik di bukit bintang atau sms atau email ada sahaja yang bertanya di mana jamil tinggal. ada sebab jamil tidak beritahu atau berikan alamat. bukan takut atau sombong tapi......

Pengalaman orang melayu ni beri sumbangan mereka kedekut , beri sumbangan mereka fikir 10 kali , nak menolong mereka tak minat ,yang orang melayu tahu nak petua, nak tips, nak tahu itu nak tahu ini.tapi semua percuma . langsung tak tak ada hati perut untuk memikirkan untuk keluarkan wang .

Dan yang selalu jamil jumpa pula ialah banyak datang tanya kalau mereka hantar anak kucing atau kucing boleh tak . sudikah jamil ambil . ada yang merayu. ada yg ugut nak buat di pasar basah. tetapi memang prinsip jamil tidak akan mengambil kucing-kucing dari orang. memang itu pantang jamil. nak buang kucing cari jamil. nak beri kucing cari jamil. duit kedekut. lepas tu kalau jamil tak mahu ambil. buka je pintu rumah satu kotak berisi kucing depan rumah. ada satu tu tinggalkan 6 ekor kucing dewasa. bersama sankar di post securiti waktu di pvd dulu.

Die orang ingat jamil kuli bapak die orang ke. lain le kalau kerajaan tanggung jamil. atau mereka beri 200-300 sebulan. nak bagi rm 5 pun sepuluh kali fikir. itulahs ebab jamil tak beritahu sesiapa pun di mana jamil tinggal. dulu waktu tinggal di perdana villa .ada interview jamil tak kisah mereka letakan alamat jamil. but not now.


Surah Ghafir : 7-9Hadis Riwayat Muslim Bermaksud :"Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".

Shakilan ( shaki-jumpa tengah jalan )

Juga panggilan-pangilan kucing dalam bahasa lain. what they call cats in difference langguage.

Afrikaans

-

kat
Albanian

-

macja
Arabic

-

قطة
Belarusian

-

кошка
Bulgarian

-

котка
Catalan

-

gat
Chinese

-

猫 or 貓
Croatian

-

mačka
German

-

Katze
Greek

-

γάτα
Vietnamese

-

con mèo
Thai

-

แมว
Serbian

-

мачка
Slovak

-

mačka




Czech

-

kočka
Danish

-

kat
Dutch

-

kat
Estonian

-

kass
Filipino

-

pusa
Finnish

-

kissa
French

-

chat
Galician

-

gato
Slovenian

-

mačka
Spanish

-

gato
Swahili

-

paka
Swedish

-

katt
Lithuanian

-

katė
Maltese

-

qattus

Norwegian

-

katt
Korean

-

고양이
Latvian

-

kaķis
Japanese

-

Polish

-

kot
Portuguese

-

gato
Romanian

-

pisică
Russian

-

кошка
Turkish

-

kedi
Ukrainian

-

кішка
Hungarian

-

macska
Icelandic

-

köttur
Italian

-

gatto
Persian

-

گربه


Surah Ghafir : 7-9Hadis Riwayat Muslim Bermaksud :"Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".

Jk Sultan Abdul Samad Building



Surah Ghafir : 7-9Hadis Riwayat Muslim Bermaksud :"Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".

Sahkirentih ( shaki-oren-putih )











Surah Ghafir : 7-9Hadis Riwayat Muslim Bermaksud :"Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".

Shakilu and shakirin dan tips menjaga kucing yatim piatu ...

CARA MENJAGA ANAK KUCING YANG DITINGALKAN OLEH IBU

Anak kucing yang dipelihara oleh ibunya mempunyai kelangsungan hidup yang lebih baik berbanding anak kucing yang ditinggalkan dan dipelihara oleh manusia. Jika anda mendapati ada anak kucing yang ditinggalkan ibu atau tidak dijaga oleh ibunya, maka bersedialah untuk kerja-kerja keras dan beberapa kekecewaan. Tetapi jika semuanya berjalan lancar, anda akan mengalami pengalaman istimewa menjaga anak kucing yatim piatu dan membesarkannya kepada kucing dewasa yang sihat.
Untuk itu kita akan melihat secara ringkas perkara-perkara yang perlu anda lakukan jika menjaga anak kucing yang ditinggalkan ibu.




CARA BAGI MAKANAN PADA ANAK KUCING


Anak kucing yang baru lahir perlu makan setiap 2-3 jam. Mereka mempunyai perut yang kecil dan memerlukan jumlah makanan yang sedikit tetapi berkala. Jangan berikan susu lembu pada anak kucing kerana ini akan menyebabkan sembelit dan kehilangan air pada badan. Anda perlu menggunakan susu yang dirumus khas untuk anak kucing. Susu khas ini boleh diperolehi di klinik vetrinar dengan pelbagai jenama.

Botol susu yang khas juga digunakan untuk menyusu anak kucing (saiznya kecil). Susu perlu diberikan dalam keadaan suam, tetapi bukan panas, ianya sama sepertimana kita berikan kepada bayi manusia.

CARA MEMBANTU ANAK KUCING MEMBUANG NAJIS


Ya, berak dan kencing, saya tak tahu tajuk apa yang sesuai tetapi dua perkataan itu adalah sangat tepat..hehe. Anak kucing tidak boleh mengawal kencing dan beraknya sehinggalah mereka berumur 4 minggu. Bermula dari kelahiran sehingga minggu ke-4, ibu kucing akan merangsangnya untuk membuang dengan cara menjilat kemaluan anak kucing.

Maka anda juga mesti melakukan perkara yang sama di sini. Tak la, saya bergurau sahaja. Tetapi rangsangan ini boleh ditiru dengan menggunakan kain lembut yang suam dan basah atau menggunakan putik kapas (juga suam dan basah). Balikkan badan anak kucing itu dan secara lembut, sapukan pada kemaluannya sehingga kencing atau najis itu keluar. Ini perlu dilakukan selepas menyusu.

Surah Ghafir : 7-9Hadis Riwayat Muslim Bermaksud :"Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".

Sunday, October 17, 2010

Shakilan ( Jumpa tengah jalan ) dan tips bernas...

Shakilan .this kitten i found it on the middle of the road. lucky it the road which the car seldom pass by.


Untuk KUCING ANDA SELAMAT & SELESA


Anak kucing tidak mempunyai lemak pada badan untuk mengekalkan suhu badannya. Mereka biasanya bergelumang sesama sendiri bersebelahan dengan ibu mereka untuk berkongsi haba. Jika anda mempunyai anak kucing yatim, anda perlu memberikan haba ini dengan menggunakan botol mengandungi air panas atau pad pemanas(setkan suhunya pada kadar rendah sahaja). Kedua-duanya perlu dialas dengan kain tebal (sebaik-baiknya tuala).

Pastikan anak kucing mempunyai ruang untuk merangkak keluar dari pad pemanas atau botol itu jika dia berasa terlalu panas. Anak kucing perlu berada dalam kawasan yang dikekang seperti dalam kotak kecil dialas dengan kain di kawasan yang tidak berhabuk. Disebabkan anak kucing tidak dapat melihat, adalah penting untuk anda mengetahui dimana mereka berada pada setiap masa untuk mengelakkan mereka dari kesusahan.

Anak kucing yatim diberi makanan pejal seperti mana anak kucing biasa. Mereka boleh diperkenalkan dengan sedikit makanan berdaging yang dirumus khas untuk anak kucing pada umur 4 minggu. Pengenalan kepada
juga digalakkan pada ketika umur ini.



memang biasa berlaku bagi anak kucing yatim kerana mereka tidak dilatih oleh kucing dewasa yang lain. Mereka cenderung untuk menggigit dengan lebih kuat, tidak bertolak ansur dengan kekangan dan bermain secara kasar. Mereka tidak akan terlepas dengan sikap begini jika mereka dipelihara oleh ibunya, atau kucing dewasa lain, atau adik-beradik mereka yang lain.

Kucing lain akan mengajar 'budi bahasa' dan memberi reaksi dengan menggigit balas, mencakar balas dan 'kepimpinan melalui tauladan'. Malangnya anak kucing yatim yang seorang diri tidak akan menerima pelajaran 'budi bahasa' seperti ini. Mendedahkan anak kucing yatim kepada manusia lain atau kucing lain pada umur muda akan membantu membetuk perilaku yang baik. Jangan biarkan anak kucing ini menggigit atau bermain secara agresif kerana ini hanya mendorong perilaku buruk.


Surah Ghafir : 7-9Hadis Riwayat Muslim Bermaksud :"Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".

Shakilu and shakirin


My name is jamil ismail or people call me Jamilkucing (Jamil is my name, kucing is cats). I am doing charity for abandoned animals (Cats) presently as my jobs. And I am doing it alone for almost 10-12 Years. Without help from Governments or any corporate sponsor. So I am working it alone everyday every time to raising money to buy food, medication, for all the cats I rescue. I didn’t get help from Malaysia governments cause in malaysians Animals in not to importent to help or love. . And for Malaysians corporate people they only will help me if I have good relationship with minister, royal family. Or and vvip in Malaysia. .But what can I do that is Malaysians style. SO I request from anybody from all over the worlds who have heart for animals to help me buy sending some support for me daily, weekly or monthly, you can find my bank account at my blog wall.

Thank you

Jamil Bin Ismail




MAY BANK BERHAD;
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536
For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)

PUBLIC BANK:

PUBLIC BANK (Kuala Lumpur CITY MAIN OFFICE)

JAMIL BIN ISMAIL

ACCOUNT NO: 4-9419908-25

For oversea Donors Sort Code: (PBBEMYKL)

Surah Ghafir : 7-9Hadis Riwayat Muslim Bermaksud :"Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".

Tuesday, October 12, 2010

Someone Dumb 4 kitten at bukit bintang area....

Aku selalu cakap manusia ni memang ada yang specis celaka. bangsat. lebih hina jijik dari binatang. semalam pergi bukit bintang malam.dekat bangunan tapak bazaar ramadhan yg jamil jaga tu ada orang campak anak-anak kucing yg betul betul baru lahir. tali pusat masih ada lagi. betul betul kejam. bangsat babi. betul dasar anak haramjadah. semoga allah tarik sesuatu sesuatu dari diri orang yang buang tu. anak kucing keicl. 4 ekor dalam kotak, lepas tu letak ais susu kotak dgn straw.apa punya bodoh bangang , biol betul. boleh ke anak kucing minum pakai straw. babi betul.nasib baik berok betina jamil shaki dengar.terus lari ke arah kotak tu. .



Terpaksa ambil bawa balik . nasib baik ada seekor kucing yg baru lahirkan seekor anak tapi anaknya mati.jamil bagi je dekat dia dia punya jilat.bersih anak-anak kucing tu. harap umur die orang panjang hendaknya.

Surah Ghafir : 7-9Hadis Riwayat Muslim Bermaksud :"Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".

Using my cats for Deepavali advertisment....

The film company which always using my cats and my monkey for advertisement call me yesterday, because they need few cats for Deepavali advertisement on this years. They come to bukit bintang to choose which cats they want. After they confirm as usual I collect half of the price as deposit.


When the shooting days they send are car to pick me cost the shooting place are too far. They make the shooting at Batu arang town. Which 40 kilometer from Kuala Lumpur.


I bring totally 8 cats, so easy for them to replace is the one they chouse can do it. but today we are so lucky. Everything goes on smoothly. Just one shoots everything on right track.





Surah Ghafir : 7-9Hadis Riwayat Muslim Bermaksud :"Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".

Friday, October 8, 2010

Shakirit born babies


Surah Ghafir : 7-9Hadis Riwayat Muslim Bermaksud :"Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".

Shakibi my olders cat

Shakibi my siemese cat olso my olders cat. 13 years old.

Surah Ghafir : 7-9Hadis Riwayat Muslim Bermaksud :"Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".

Shakirok the burmen cats ...

Shakirok the burmese cat i found last few month. when like this nobody want it. people will see with some stupid moron face.

Before ( upper ) and after ( lower )
Now shakirok are getting bigger , fat , and beutiful.



Surah Ghafir : 7-9Hadis Riwayat Muslim Bermaksud :"Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".

Thursday, October 7, 2010

Bring shaki with my new scooter

Bring one of my monkey around kuala lumpur with my new scooter which i just buy , to make it as spare. who know right.if anything problem with my old scooter i can us another one.
Dengan rezeki Allah bulan ramadhan lepas jamil dapat 14 tapak bazaar ramadhan. jamil telah membeli sebuah lagi skuter secondhand ,untuk buat spare. untuk di gunakan dekat dekat rumah ke, pergi masjid ke, jalan jalan ke. so yg satu lagi bolehlah di gunakan untuk cari rezeki.
Kelmarin bawa shaki jalan -jalan dgn skuter baru. tapi taks eronok. sebab taka da box di belakang.orang nampak shaki sekor sekor berebut nak ambik gambar.yang abwa kereta siap kejar nak ambil gambar.




Surah Ghafir : 7-9Hadis Riwayat Muslim Bermaksud :"Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".

Tuesday, October 5, 2010

Support From German Couple

Yesterday I receive monthly support euro 300/ rm 1242.60 from meet long time supporter from German. The couple I always told. Lovely couple juergen and ketja. They support me from year 2005 until now. Even they don’t want me to tell people about what they do but I think they are qualified to be known by people about their good heart.



Surah Ghafir : 7-9Hadis Riwayat Muslim Bermaksud :"Pada setiap pagi seorang itu pasti di sertai oleh dua malaikat yang berdoa : Ya Allah berikanlah kerosakan terhadap orang yang enggan membelanjakan hartanya untuk bersedekah ",sedangkan yang lain berdoa : " Ya Allah berikanlah pengantian terhadap orang yang gemar membelanjakan hartanya kepada kebaikan ".