Wednesday, June 29, 2011

Bring shaki to town wearing baju kurung ( malay style )

Hari ini jamil abwa shaki ke bukit bintang.pertama menghantar computer jamil yg rosak. lepas tu berjalan jalan sekitar shopping complex bukit bintang. seharian kami terpaksa di bukit bintang tunggu computer siap. nak balik malas.buang minyak je. nasib baik kedai tu ada bilik menunggu,.









If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wallhttp://ppkskl.blogspot.com

Thursday, June 23, 2011

Malaysians goverments helping animals hahahahahah

Kepada mereka mereka yang selalu bertanya kerajaan tidak membantu jamilkucing kah ? atau tidak membantu persatuan haiwan terbiarkah?inilah surat yang sama jawapannya jamil terima sewaktu jamil memohon sokongan dan batuan dari pemerintahan perdana menetri Abdullah Badawi ( Pak Lah ) . dan yang ini jamil memohon kepada 2 orang iaitu Perdana Menteri sendiri dan Isteri perdana menteri pengerusi Permata Negara .baik dari pejabat perdana menteri pak lah begitu juga perdana menteri najib jawapanya sama.

Suratnya berbunyi :

ISI BERKAITAN PERSATUAN PERLINDUNGAN KUCING SELANGOR DAN KUALA LUMPUR.

Tuan ,

Dengan segala hormatnya saya menrujuk kepada surat tuan berkaitan perkara di atas,

2. Adalah di maklumkan bahawa perkara tersebut di atas telah pun di maklumkan kepada YABhg Datin Paduka Seri Rosmah Mansor ,isteri Perdana Menteri Malaysia.Memandangkan pihak kami tidak mempunyai sebarang peruntukan untuk membiayai permohonan seperti telah di kemukakan oleh pihak tuan,sehubungan itu tuan adalah di nasihatkan untuk berurusan terus dengan mana-mana agensi atau jabatan yang berkaitan .( ADAKAH AGENSI ATAU JABATAN YG BENAR BENAR TULUS MEMBANTU AHIWAN DI MALAYSIA )

Sekian terimakasih

DATUK SITI AZIZAH BTE SHEIKH ABOD


Jadi ko orang fikirlah sendiri. jawapan jamil tetap sama.s elagi negara ini di perintah atau di pegang oleh bangsa kita melayu islam , dont ever dream or think about gettingsupport to help any animals. no way.



If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall

http://ppkskl.blogspot.com

Shakija


Malam ni seperti biasa jamil berjogging dalam bandaraya kuala lumpur bersama JK berok jantan jamil. selepas melintasi depan bangunan DBKL melalui traffik light dan melintasi dataran merdeka sebaik sahaj melintasi traffik light jalan raja iaitus ebelah mahkamah jalan raja. jamil terdengar bunyi anak kucing mengeow geow . mcm meminta tolong. jamil biasalah kalau bunyi anak kucing sensitif sungguh. dari jauh ternampak seekor anak kucing kecil berada betul betul di tengah tengah pembahagi antara dua jalan. andai kata dia turun je ke jalan baik kana atau kiri jawabnya innalillahhiwainnailaihirojioun le jawabnya. dgn kenderaan semua laju laju.



Entah mcm mana orang kenal jamil atau tidak sebaik jamil nak melintas untuk mengambil anak kucing tu semua kereta berhenti sampai jamil patah balik ke seberang jalan. masih terfikir dalam kepala otak cam mana anak kucing tu boleh berada di situ.kerana jalan dis itu tak berhenti kenderaan lalu lalang. inilah dia negaraku malaysia.




If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall

http://ppkskl.blogspot.com

Wednesday, June 22, 2011

They DUMB the kitten just so simple !!!!1

Human why they are so cruel , when come local cats or kitten they just dumb anywere when they dont want it. but when come to imported cats, kitten, beranded cats or kitten they love it. they took it very nice. human are worse than animals.







Nak di maki hamun dan letih, nak di kutuk dan sumpah seranah dah malas. nak di tegur atau di belasah tak kenal siapa. jadi ko orang fikirlah sendiri .jamil dah malas . anak anak comel yg masih menyusu di buang sesuka hati ,kenapa? kenapa manusia bersifat begini.dan yang buang ni melayu.



Macamana jamil tahu. ? dalam box tu ada di lapikkan baju kelawar. hanya melayu sahaja yg pakai baju kelawar ,dan setiap anak kucing bau bedak sejuk. kenapa mesti begini. kata negara islam tetapi tiada undang undang yg boleh menghukum manusia berhati binatang. bayangkan kalau anjing anjing liar merayap rayap di kawasan pasar itu.







Ya Allah kau laknatlah mana mana manusia yg membuang anak anak kucing ini.jamil nak tanya satu je soalan KALAU LAH ANAK ANAK KUCING INI KUCING BERMEN, PERSIAN, BANGEL,BRITISH SHORTHAIR,ROYAL SCATTER adakah mereka akan membuangnya. manusia mansuia berhati haiwan.




If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wallhttp://ppkskl.blogspot.com

Tuesday, June 14, 2011

NOTHING is free


Seperti yang selalu jamil cakap seperti yang selalu jamil cerita. dalam sebulan mestia da 2-3 syarikat pengiklanan atau syarikat filem dari malaysia yg datang sama ada nak sewa kucing atau nak sewa berok untuk iklan , filem atau drama.tapi bila sebut je harga. semuanya terus tak menghubungi. sebab mereka kalau boleh nak free. banyak yg cakap budget mereka kecil.

Sebab itu kalau syarikat filem dari malaysia jamil hanya layan atas angin je. malas nak serius. sebab tahu mereka tak mampu. ada yang dari rm1000 minta kucing sampai rm 100/ ape ke jadah. satu ahri tunggu rm 100/ sebab tu jamil hanya serius melayan kalau syarikat pengiklanan dari luar negara . mereka sanggup bayar.

Terbaru minggu lepas 2 orang gadis melayu datnag kena;lka ndiri dna tunjuk TAG nama. beliau dari syarikat KRU Production . pada 14 / 06 / 2011 mereka nak shooting drama USTAZ MUDA di bukit bintang dan mahu mengunakan kucing-kucing jamil dan jamil sekali . maknanya mereka nak buat shooting di tempat jamil. mereka akan membayar dna snaggup bayar. seperti biasa dengan mana-aman syarikat pun jamil charge ...

Kucing 1 hari rm 1000

Berok 1 hari rm 3000.

kalau kucing dan berok jamil charge rm 3000


Bila dengar je harga ,jawapanya yg selalu jamil dengar. ( ok nanti kami akan hubungi abg jamil ) dan jamil tahu maknanya tak mampu le tu. syarikat malaysia mereka kalau boleh semuanya mahu percuma. sebab itulah filem filem dna darama melayu hancur. mabok kepayang.hanya lembu lembu tua di kampong je tengok


If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall

http://ppkskl.blogspot.com

Thursday, June 9, 2011

Khas untuk yang Beragama Islam Sahaja...

Hukum Hakam mengkasi kan kucing.

Video ini khas untuk mereka mereka yang beragama islam sahaja.ini kerana kita sebagai orang islam , kita kena ikut cara islam, jangan jadi munafik. mengaku islam tetapi tidak mengikut cara islam. begitu juga kristian mereka akan mengikut cara dan adat agama mereka begitu juga hindu atau india or buddha atau cina.



Jadi kepada yang beragama islam terutamanya yang sebelum ini bertekak , bertegang leher dok mengatakan jamil salah. jangan jadi munafik. jamil tak tahu aku bertanya atau mencari bukti. sebab aku tak suka menggangu apa yang telah Tuhan lakukan atau jadikan. siapalah aku untuk mengubah semua itu.aku ikut ajaran agama yang aku anuti. bukan ikut ajaran agama lain. ada yang bertekak mengatakan ada FATWA. mana fatwanya. tunjukan. mufti gilababi mana yg keluarkan Fatwa itu.


If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall

http://ppkskl.blogspot.com

Wednesday, June 8, 2011

Terpaksa beri kucing makan nasi dgn ikan...


TERPAKSA BAGI KUCING MAKAN NASI IKAN GORENG ..

Bulan ni memang teruk sekali dalam sejarah hidup jamil. dalam 8 hari bulan ni 3 kali skuter buat hal dan 4 kali jamil tidak dapat ke bukit bintang. pembelanjaan untuk sekutr sudah mencecah rm 2400/ bayar rumah rm 750/ .habis semua duit. tu pun berhutang dengan kedai motor rm 40. banyak hari tidak ke bukit bintang sebab skuter tak ada. dapat ke bukit bintang pun sumbangan yang dapat hanya tuhan je yang tahu.

Dan buat pertama kali dalam sejarah hidup jamil .jamil tak mampu belikan makanan kucing sebab duit memang tak ada langsung. dalam akaun bank ada rm 7 . nak pergi bukit bintang ada rm 12/ isi minyak rm 10 / tinggallah rm 2/ , makanan kucing pulak habis. suratkabar pelapik habis, tissu gulung habis. mana nak ambik duit bayar.

Pelancong tak ramai yg ramai semua bangsa dari timur tengah.bangsa bangsa yg serupa separuh orang kita kedekut. bercakap pasal dosa pahala cukup bijak. tapi diri sendiri. dan buat pertama kali dalam sejarah hidup jamil terpaksa membeli ikan goreng dengan nasi putih.pastu jamil gaul. bubuh 2 bekas semua makan. inilah pertama kali dalam sejarah hidup duit tak ada langsung. sumbangan di bukit bintang semalam dgn hari ini teruk sungguh. semalam dapat rm 32 hari ini dapat rm 20. minyak satu hari rm 10 . dan untuk coolection hari ini tinggal rm 5 .demi Allah

Tak tahulah mana nak cari dah. pinjam dekat orang berbagai alasan akan mereka beri walaupun darah daging sendiri. jamil betul betul dah tak ada jalan.kalau ada sesiapa yang benar benar ikhlas tolonglah. masukanlah ke dalam akaun bank di bawah ini. BETUL BETUL MERAYU SANGAT untuk anak anak.


MAY BANK BERHAD;
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536


UPDATE :

(1) Alhamdullilah malam tadi Sdr Hall Liam ( fACEBOOK ) telah menyumbang untuk kucing ke dalam Bank. bagi membantu jamil dan pagi tadi jamil awal awal telah ke jaya jsuco membeli makanan kucing. dan hari ini juga ada hamba Allah memasukan rm 50/ ke dalam akaun. jamil memohon sesiapa Hamba Allah itu jika boleh tolong msg dekat jamil supaya jamil kenal dan tahu siapa gerangan. ( telah kenal tapi minta di rahsiakan ) kalau nak jamil rahsiakan insyaallah jamil rahsiakan.s ebab jamil tak mahu ada yg mendabik dada die yg beri sednagkan bukan dia. sebab pernah terjadi beberapa kali. Terimakasih kepada yang menyumbang. semoga and adi berkati Allah. jasamu tidak akan jamil lupa.

(2)
Alhamdullilah hari ini ada hamba allah jamil rasa 2 orang telah memasukan rm 550 ke dalam akaun .mungkin seorang masukan rm 500 / manakala seorang lagi rm 50 / Jutaan terimakasih jamil ucapkan , hanya Allah yang dapat memebrkati mereka mereka ini. insyaallah percayalah kucing kucing yang dalam belaan jamil akan mendoakan anda. Apa pun jamil pohon jika boleh hantarlah masage kepada jamil siapa yang memasukanya. biarlah ia jadi rahsia antara jamil dan penyumbang.tetapi jika keberatan tidak mengapa. biarlah Allah sahaja yg mengetahuinya. terimakasih sekali lagi kerana mengeluarkan jamil dari kesusahan.

If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall


http://ppkskl.blogspot.com

Saturday, June 4, 2011

Penganti Babykey di Bukit Bintang Itulah Shaki...

Apabila babykey tiada lagi di bukit bintang terasa begitu sunyi sekali. bukan sahaj jamil cakap tetapi ramai. terutama auntie auntie di kawasan situ.kata mereka dulu kejap kejap dengar jamil menjerit baby baby.tapi sekarang dia sunyi hanya dengar radio je.
Jadi jamil ambil keputusan untuk membawa shaki. tapi shaki sennag sikit.dia tak perlu di ikat . dan bukan jenis melompat lompat. so senang sikit kontrol. cuma satu je perangai shaki yg jamil paling tak suka cemburu . dulu babykey.sekarang kucing atau orang. janganlah ada yang nak rapat dgn jamil terimalah habuan. kalau kucing teruklah kena belasan. kalau orang jawablah kena gigit.




If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wallhttp://ppkskl.blogspot.com

Thank You Christ


Hari ini juga malang tidak berbau buat jamil. sewaktu dalam perjalanan untuk ke bukit bintang skuter buat hal pulak. piston jem. padahal baru 5 hari tukar piston. jamil call makaniak. berbangsa cina. dia datang tengok. dan jawapanya terpaksa di bawa ke kedai .makan dia menolak skuter jamil. terpaksa lah hantar semula kucing kucing ke rumah. sedih juga tidak dapat mencari rezeki hari ini.

Tetapi itulah kuasa Allah tuhan yang maha esa. dia yang menetukan rezeki kita. walaupun tidak dapat ke bukit bintang untuk mencari rezeki. dis eblah pagi Mr Peter H.K Peter H K Lim telah memberi sumbangan untuk kucing . dalam pukul 2.30 petang Gadis yang selalu memberi sumbangan ( Christ ) menelefon bertanya kenapa jamil tidak ke bukit bintang. waktu itu jamil berada berhampiran bukit bintang untuk mengambil sesuatu.


Setelah jamil ceritakan kepada ( Christ ) masaalah jamil dan jamil ceritakan kepada beliau jamil berada berhampiran . dan jamil tahu apabila ( Christ ) datang ke bukit bintang atau menelefon pasti beliau mahu memberi sumbangan. dan jamil meminta beliau menunggu sekejap. tetapi kata beliau sebaliknya. beliau yng mahu memberi sumbangan sanggup menyuruh jamil menunggu di tempat jamil dan beliau berjalan kaki datang ke tempat jamil. Dah le nak beri sumbangan sanggup pula berjalan kaki Ya Allah jujurnya manusia ini. semoga Allah memebri keberkatan kepadanya walaupun dia bukan Islam.

Rezeki jamil Allah sudah tentukan. tidak dapat ke bukit bintang mencari rezeki. rupanya Allah sudah tnetukan yg memang rezeki jamil ada walaupun tidak dapat ke bukit bintang.

If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall

http://ppkskl.blogspot.com