Wednesday, April 27, 2011

Fanpage jamilkucing


Seperti yang di ketahui umum sekarang jamil menjalankan kerja amal melalui persatuan jamil yang telah di luluskan oleh ROS Selangor. dan jamil juga telah membuat sebuah Fanpage. sila ke.


Jamilkucing Ppkskl Selangor Kuala Lumpur





If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

Persatuan Perlindungan Kucing selangor Kuala lumpur..



Sekarang jamil akan menjalankan kerja amal di bawah persatuan ( PPKSKL Persatuan Perlindungan Kucing selangor Kuala lumpur , dan insyaallah akan ada tempat sendiri , bank akaun sendiri. anda juga boleh mengikuti perjalanan persatuan ini melalui facebook di ( Jamilkucing Ppkskl Selangor Kuala Lumpur ) join me at

Facebook at

Jamilkucing Ppkskl Selangor Kuala Lumpur

If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

Menghadiri kursus Pertubuhan

Alhamdullilah berkat kesabaran akhirnya jamil berjaya membuat sebuah persatuan atau pertubuhan yang di panggil ( Persatuan Penyelamat Kucing Selangor Kuala laumpur ) dan telah di luluskan oleh ROS selangor pada 20 / 04 / 2011 kelmairn. dna semalam jamil telah menghadiri seminar tentang pertubuhan atau persatuan yang di adakan oleh ROS Selangor yang di adakan di pejabat tanah kelang.


a


bergambar bersama penngarah ROS selangor En Nuraffendy khalid.


If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

Saturday, April 16, 2011

Kucing-kucing bukit bintang





If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

Jk folow me jogging

Every night 10.00pm till 12.00 might i will going jogging around town to make sure my healthy are good. i will park my scooter at my usual place bukit bintang. and i will walk thru jalan bukit bintang. to puduraya, strait to merdeka square , direst to pertama complex and turn balc to merdeka square, back to puduraya and starait to bukit bintang. and everynight one of my monkey will follow as my bodyguard hehehe.
And i fikll very safe when i bring my monkey , no one dare to come close to me.

If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

Bangsa lain yang mulia.


Bangsa lain yang mulia.




Hari ini 16 April 2011 seperti biasa jamil ke bukit bintang dengan anak anak mencari rezeki untuk jamil dan kucing kucing terbiar dalam peliharaan dan juga berok barok jamil. alhamdullilah bersyukur ke hardat ilahi hari ini jamil bertuah berjumpa dengan 2 golongan manusia. yang istimewa. yang pertama satu keluarga seorang ibu dan 2 ornag anak perempaun dari singapura. berbangsa cina. si ibu jamil agak berusia dalam 60-70an .seorang yangs angat peramah dna baik hati.

Datang membelai kucing -kucing sambil bermain dengan berok jamil babykey. seperti yangs elalu jamil cakap , kalau bangsa cina tak perlu risau , mereka akan membaca nota nota yg disediakan. pengalaman bangsa cina walaupun ada 2-3 ,tapi kebanyakan cina mereka bukan main serkap sahaja hak ornag lain. setelah mereka membaca tulisan berbahasa inggeris dan berbahasa cina. kemudian mereka bercakap cakap. jamils eperti biasal melakukan kerja membersih,membetulkan kucing. kemudia si ibu datang kepada jamil menghulur rm100. sekeping . telah lama tidak dapat sekeping rm 100.

Beliau memegang muka jamil sambil berkata Tuan Allah akan tolong you , Tuan Allah akan tolong you. memang muka nyonya tu betul betul sayu. secara sepontan jamil terus memelok si ibu dan mengucapkan terimakasih . Beliau mengurut belakang jamil beberapa kali. kami bersembang jamil menjawab soalan soalan dari mereka bertiga. hampir 1/2 jam mereka berada di sana. setelah mereka mengambil gambar mereka meminta untuk berlalu.sebelum pergi sekali lagi si ibu memegang keduabelah muka jamil sambil berkata jaga diri baik baik. kemudia mereka berlalu.
Setelah mereka pergi jamil duduk di kerusi sambil membelai shakinsor ygs ekarang telah lumpuh. tiba-tiba datang seorang gadis manis bertanya ini jamilkan. jamil cakap ya. beliau kata maaf tak sempat pergi bank. boleh tak saya bagi sumbangan di sini. jamil cakap boleh.kemudian jamil tanya di mana kenal jamil. beliau cakap selalau masuk blogs , jamil tanya belog yang mana kucing ke politik. beliau cakap semua beliau pernah maknanya beliau tahu jamil active dalam politik. tapi dalam hal membantu haiwan beliau langsung tidak campurkan hal hal politik berbeza dengan separuh melayu.

Jamil cakap kalau masuk blog politik , tolong berfikiran terbuka. beliau jawab ,beliau tak kisah sebab beliau hanya kisah tentang kerja amal jamil. alhamdullilah jumpa orang seperti ini. jamil tanya siapa nama beliau. namanya crist . tak tahulah mungkin christina, dan yang pasti bukan melayu , jamil minta untuk mengambil gambar beliau tetapi beliau tidak mahu. kerana beliau berkerja di pejabat seorang menteri.jadi jamil paham la. tapi jamil respect kerana sifat profesionalnya. yang membezakan antara politik dan kerja amal. berbeza dengan bangsa sendiri yg busuk hati perut. jamil cakap sebab kenyataan bukan tuduhan. boleh terima atau tidak sorry i tak pandai kona kona. sebelum pergi beliau menghulur wang not rm50. apabila di buka ia 2 keping not rm50 , maknanya rm 100.

Kepada christ jamil ucapkan jutaan terimakasih atas sumbangan dan sifat profesional anda. jamil harap tuhan akan memebrkati anda. dan jamil harap haiwan haiwan akan mendoakan anda juga.

Ada satu keluarga tu pulak melayu. lalu dengar 2-3 ornag nak ambil gambar tapi ada seorang tu kata jangan kena bayar la. kena bayar.so mereka terus berlalu. anak-anak dalam usia 25-35. mak dia bejalan last di belakang. dia berhentis ekejap dan baca serta bertanya. lepas jamil ceritakan dia keluarkan rm5 ,sumbangan .lepas tu dia berjalan. tiba tiba lepas tu anak-anak tadi patah balik datang jumpa jamil sambil berkata , Tadi mak saya beri sumbangan boleh saya ambil gambar. Sedangkan dia sendiri langsung tak ada hati perut nak beri sumbangan.walaupun dah baca nota dan tahu apa jamil buat. tapi bila orang lain bayar dia paling cepat nak ambil gambar. 3 orang 3 kamera. tapi itulah contoh melayu-melayu yg selalu jamil cakapkan. melayu melayu melayu. aku cakap ko orang marah tapi itulah ko orang melayu!!!!!

If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

Tuesday, April 12, 2011

Bangsa sendiri memang busuk hati !!!!!




Kita selalu kata bangsa cina senang dan kaya kerana mereka pandai menipu. dan mereka menipu dalam perniagaan untuk berjaya. itu tidak salah dalam agama mereka, tapi kalau tanya aku pula aku tak peduli pasal itu. itu semua anggapan orang, pada aku mereka senang kerana mereka sanggup berusaha dna bersusah dalam apa-apa hal pun. dan lagi satu pengalaman aku bangsa cina ni mereka tidak kedekut walaupun mereka bukan melayu bukan islam,

Pengalaman jamil buat kerja amal di bukit untuk rakyat malaysia orang cina menduduki tempat pertama dalam memberi sumbangan bagi membantu haiwan haiwan terbiar. mereka cina kalau beri sumbangan bukan kerana nak mengambil gambar atau menunjuk nunjuk. mereka beri untuk membantu dan susah nak tengok cina beri rm 1 . paling kurang pun kalau cina beri rm 5. ini kenyataan bukan jamil buat tuduhan atau anggaran sahaja . sebab itu jamil lebih hormat cina dari bangsa sendiri . tak percaya tengok sendiri banyak kerja kerja amal atau charity siapa yang buat atau persatuan apa yang buat. kalau bab hal hal haiwan SPCA di mulakan oleh cina, PAL di mulakan oleh cina. mana melayu hanya setakat menyalak sahaja.

Pergi ke taman TAR tempat kediaman orang kaya kaya di ampang di mana sekarang menjadi tarikan pelancong dalma negara di mana setiap petang berok , kera dan babi akan turun ke tepi jalan untuk mendapatkan makan dari pengunjung. ada 4-7 orang yg setiap hari mambawa makanan untuk haiwan haiwna ciptaan Allah ini . semua yang tetap membawa makanan buah buahan setiap hari adalah cina dan hanya 2 ornag melayu iaitu jamil sendiri dan seorang pak cik tua melayu. cina cina tersebut tetap datang setiap hari membawa berbagai buah buahan . tanpa ada apa-apa imbuhan .

Dan setiap hari banyak melayu malayu yang datang bawa keluarga sdr mara , pelancung -pelancung islam arab ,tapi hanya setakat datang bawa kamera .dan menceriakan diri sendiri. nak harapkan mereka bawa makanan maaf la. hujan ribut topan lah jawabnya. kalau mereka bawa makanan pun kacang kacang untuk diri sendiri. sambil makan sambil campak satu dua untuk berok berok yg menunggu makanan. sebab itu aku jamil menyampak dan benci bangsa sendiri. setakat menyalak macam anjing sahaja. tapi kalau kita cakap mereka akan beri berjuta alasan , contohnya siapa suruh beri mereka makan, siapa arahkan. tapi kalau nak ambil gambar mereka melayu dan arab terlebih dahulu. jamil datang dengan seekor berok berebut rebut nak ambil gambar. di sini aku setuju dengan mahathir. bangsa melayu memang bangsa haprak.cuba tengok salah satu contoh di bawah ini bukti bangs akafir lebih elok dari melayu...

http://www.hmetro.com.my/articles/Jackiedermasemuaharta/Article/

BEBERAPA hari lalu, dunia dikejutkan dengan khabar angin pelakon dan pengarah aksi terkenal, Jackie Chan meninggal dunia akibat serangan jantung. Bagaimanapun, bintang Hong Kong itu mendedahkan jika dia benar-benar mati kelak, dia akan mendermakan seluruh kekayaannya.

Sebelum itu, bintang Police Story itu mewasiatkan separuh asetnya untuk tujuan kebajikan dan anak lelakinya tidak akan peroleh walau satu sen pun. Jackie mahu anak lelakinya, Jaycee Chan menjadi lelaki yang mampu berdikari dan jika tidak dia hanya akan bazirkan wang bapanya.

“Saya masih belum mati. Walaupun saya sibuk dan mungkin mati disebabkan itu, saya cuma harap media akan lebih tumpukan kepada isu kebajikan dan berita lebih penting daripada gosip.

“Malah rakan saya, Will Smith turut berkabung kerana percaya kepada laporan palsu di Internet itu,” katanya kesal.

Video ini lagi satu bukti walaupun papa kedana kafir tetap lebih mulia dari melayu....



Khas untuk orang ornag melayu kaya, koperat melayu, sultan sultan atau raja raja atau suku sakat mereka. orang orang melayu . banding kan ko orang melayu islam terutamanya yg berada .dengan punjabi papa kedana pemintah sedekah dalam video ni .



MELAYU BUSUK HATI PERUT.....

Pak cik melayu dan beberapa cina ceritakan kepada jamil hampir 12 ekor babi besar dan anak-anak mati baru baru ini. kena racun. bagaimana mereka di racun . jawabnya malam malam ada orang datang bawa makanan yang telah di racunkan dan taburkan di tempat babi babi turun makan setiap hari. ini terbukti ada berok yang mati setelah mengambil makan itu. siapa punya kerja.ada orang nampak orang melayu datang malam malam dengan jeep. siapa yang tak suka babi. melayu ada setengah yang kolot. betul dalam agama islam kita di haramkan makan babi. tatapi apa hak kita untuk membenci dan membunuh mereka. siapa yang cipta babi itu.


Selalu jamil dengar ada melayu melayu yg merunggut cina cina beri babi makan sebab itu babi babi itu turun bukit .tapi apa masaalahnya. kenapa melayu perlu sibuk pasal babi turun bukit. tak ada kena mengena dengan bangsa melayu. siapa suruh melayu datang ke tempat situ. datang buat menyemak sahaja. buat jem sahaja. tiada keeuntungan terhadap haiwan haiwan yang ada di situ. . setakat memekak sahaja. semua nak free.aku melayu aku sendiri cakap. datang sekor sekor bawak kereta besar besar. tapi harap bawa telor 2 biji. ambil gambar senyum sana senyum sini hati gembira balik. biasalah kan melayu semua nak free.

Jamil tengok sendiri ada cina yang berjogging kat situ. berhenti beri wang dekat cina yg selalu beri makanan haiwan di situ. jamil paham dia cakap , ambil wang ini belikan makanan untuk babi dan berok. tapi adakah melayu yg sanggup buat begitu. sebab itu jamil jarang layan melayu melayu yg ada di situ. datang dekat nak bersembang atau nak ambil gambar berok jamil. jamil cakap terus terang je. no photo. nak ambil gambar berok tu yg liar tu banyak. tak payah ambil gambar berok jamil. bukan mereka yg beri duit beli makan.

Kerja amal ku ........

Jamil tahu boleh di katakan kebanyakan melayu tahu apa kerja jamil. dan boleh di katakan kebanyakan orang keadilan tahu apa jamil buat. berapa banyak orang keadilan yg membantu jamilkucing. jawapanya seorang pun tiada. tiada seorang pun orang keadilan yang mempunyai hati perut untuk sama-sama membantu jamil membela kucing kucing terbiar. so tak payah lah cerita umno ke , pas ke , pkr ke, kalau melayu tetap melayu bangsa yang kedekut suka cakap je lebih. tapi habok pun tiada. ada mereka ingat nak bagi rm 10 rm 20 sebulan untuk sama sama bantu kucing kucing terbiar tiada. ada yg datang bukit bintang setakat singgah pegang kucing cakap kosong lepas tu blah. tapi kalau cina lain. walau jumpa di mana-mana tapi mereka tahu jamil buat apa. mereka hulurkan wang. sampai kadang kadang naik malu nak ambil.yang jamil ingat dalam ingatan orang PKR yang pernah bantu atau beri sumbangan untuk kucing jamil ialah sdr onn bakar ketua cabang putrajaya dans eorangs ahabat lama dari kelantan jumpa di rumah DSAi baru baru ini. dua orang tu je lah orang PKR yang ada hati nak bantu.

Yang banyak kutuk , hina , perli , mengumpat pasal kerja amal jamilkucing tak lain tak bukan melayu , tapi bila jamil luahkan mereka kata jamil anti bangsa, jamil hina bangsa , jamil suka kutuk melayu, tapi yg dok fithnah aku , hina aku , kutuk aku , caci aku siapa? kalau bukan melayu . cina dan india tak pernah fithnah dna kutuk jamil tapi bangsa sendiri. melayu. habis nak suruh aku respect bangsa aku. malam sikit. cina jamil tengok mereka paling tidak berkira kalau dalam kerja amal. walaupun mereka bangsa kafir. tapi hati mereka 1000 kali lebih elok dari melayu islam. aku tak peduli apa ko ornag nak kata. kenyataan tetap kenyataan. berpuluh kali aku cakap dalam majalah , akhbar dan tv yang interview aku. tapi melayu tetap melayu tiada hati perut untuk membantu.
Pasangan dari german ni hantar wang sumbangan untuk membantu kerja amal jamil dari tahun 2005 ,setiap bulan dia hantar wang , walaupun ikut hati dia tapi tak pernah kurang dari rm 1500 sebulan. islam ke dia, melayu ke dia, tak pernah pulak dia kata jamil sihat kerna kerja, tapi kalau melayu . Mereka akan kata , buat apa bantu sihat tubuh badan , ada kaki tangan. pergilah kerja. itulah KEBODOHAN MELAYU. kalau aku kerja bagaimana aku nak buat kerja amal bodoh. memang aku sihat, aku bukan suruh hang pa melayu bantu aku. tapi bantu kerja amal aku bahalol. cina selalu beri wang mereka tiada niat nak beri dekat aku. tapi niat mereka supaya aku dapat bantu haiwan haiwan terbiar. terus terang aku cakap , dengan kelebihan apa yang aku buat ,atau kelebihan yang di takdirkan kepada aku , aku menyesal di lahikan di negar ini, aku menyesal di lahirkan di negara melayu yg mengaku islam, aku menyesal menjadi rakyat negara yg mengaku islam tapi sifat dan hati budi lebih terok dari kafir. sikit pun aku tak arsa megah menjadi rakyat negara melayu. dengan kerja amal terhadap haiwan yang akau buat ini kalau di negara lain terutamanya eropah cukuop senang aku menjalankan kerja amal terhadap haiwan. berbeza dengan negara melayu yg mengaku islam. Mereka lebih suka membazirkan wang ringgit untuk 10-13 pelakon pelakon vvip dan vip yang tiada faedah langsung untuk negara. berjuta ringgit terpaksa di habiskan untuk pelakon pelakon ini. dari membantu haiwan haiwan terbiar.

Lepas tu ada mulut mulut cibai kata aku suka hina bangsa , aku suka kutuk bangsa , aku suka caci bangsa , aku tak kenal bangsa sendiri , aku tak sedar diri. ok aku nak tanya beberapa soalan.

1) Bangsa apa yang selalu hina aku di internet .
2) Bangsa apa yang selalu fithnah aku di internet.
3) Bangsa apakah yang kutuk aku di internet..
4) Bangsa apa yang paling tak minat bantu kerja amal aku.
5) Bangsa apa yang busukan nama aku di internet.
6) Bangsa apa yang hantar email dekat mat salleh busUkan nama aku sehingga ada 3 dari mereka sudah tidak bantu aku setiap bulan.

Aku bagi tahu ko orang Bangsa itu adalah bangsa celaka MELAYU !!!! PAHAM.

If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

Friday, April 8, 2011

Shakina and Shakicak













If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

Kaki shakinsor dah lumpur

Shakinsor now totally cannot walk anymore.both of her back leage cannot push her anymore. shes totally parreliese , i need to move her anywhere. to eat or drink. i realy hope she have long live. i will do anything for her.






If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

Sunday, April 3, 2011

It hard to do ggod thing in this country...






Kenapa dalam budaya melayu bila kita nak buat kebaikkan sangatlah susah , kenapa susah sangat bangsa melayu untuk menyokong bangsanya sendiri. kenapa melayu tak boleh mengikut cara bangsa lain contohnya cina , cina walaupun berlainan parti politik atau berlainan keturunan mereka sama-sama membantu bangsa mereka, sebab tu nak cari cina yang susah payah. tapi melayu bila kita cakap mereka akan menyalak macam anjing gila. tak bulih terima kenyataan langsung .

Mereka tak tahu nak dapatkan rm5 pun kadnag kadang kena bergaduh , kena maki hamun, kena cerca , kena tipu. sebab itulah jamil lebih menghormati bangs akafir dari bangsa melayu atau bangsa arab , buat apa bansga sendiri kalau hanya tahu menghina atau menfithnah orang , buat apa seagama kalau kedekut ,ashik nak percuma.


If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

Saturday, April 2, 2011

Cats cats bukit bintang.






If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

Shakinsor







If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"

Shakina and Shakicak











If a homeless cat could talk, it would probably say, 'Give me shelter, food, companionship and love, and I will be yours for life!"