Thursday, September 27, 2012

Kad ESC Memang berkesan

 Keputusanya telah terbukti apa lagi yg perlu saya katakan. bulan 8 kad ESC yang saya pasnagkan di rumah saya sebanyak 2 kping saya keluarkan  dan bill saya bulan 8 ialah Rm 227.46 sen .

Dan pada bulan 9 saya paling balik kad ESC di kotak DB dalam rumah saya dan kelmarin bill telah sampai. anda lihatlah sendiri perbezaanya . bill bulan ini bulan 9 ialah Rm 122.43.

Untuk mengetahui lebih lanjut sila ke link yg saya sertakan di ....

http://jamilthecatman.blogspot.com/2012/09/esc-kad-penjimat-elektrik.html

Dan jika berminat sila hubungi saya Jamil Bin Ismail ( Jamilkucing ) di talian 019 ; 2504242 .  warranty 10 tahun.



MAY BANK BERHAD ;
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN) 
JAMIL BIN ISMAIL
 ACCOUNT NO: 164016046536 


BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD 
JKCR ANIMALS CARE 
ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2


Tuesday, September 25, 2012

ESC Kad Penjimat Elektrik









keputusanya telah terbukti apa lagi yg perlu saya katakan. bulan 8 kad ESC yang saya pasangkan di rumah saya sebanyak 2 kping saya keluarkan dan bill saya bulan 8 ialah Rm 227.46 sen .

Dan pada bulan 9 saya paling balik kad ESC di kotak DB dalam rumah saya dan kelmarin bill telah sampai. anda lihatlah sendiri perbezaanya . bill bulan ini bulan 9 ialah Rm 122.43.

Untuk mengetahui lebih lanjut sila ke link yg saya sertakan di ....

http://jamilthecatman.blogspot.com/2012/09/esc-kad-penjimat-elektrik.html

Dan jika berminat sila hubungi saya Jamil Bin Ismail ( Jamilkucing ) di talian 019 ; 2504242 .  warranty 10 tahun.


Electricity Saver Card (ESC) / Kad Penjimat Elektrik






 













    Sangat berkesan dan sesuai untuk kediaman, pejabat, kilang, pasar raya, hotel dan sebagainya.


    Keberkesanan serta-merta.

    Harga yang berpatutan dan berdaya saing.






Pengenalan


Satu  inovasi canggih yang mengurangkan pembaziran tenaga elektrik dan  penggunaan dengan lebih efisyen dan mengurangkan bil elektrik ke kadar  yang lebih rendah. Kad Penjimat Elektrik ESC adalah kad yang dimuatkan  dengan kuasa tenaga yang universal.


Bagaimana ia berfungsi?


Kad  Penjimat Elektrik ESC menghasilkan getaran melalui sistem tenaga  tersendiri yang sangat kuat di mana ianya memberi kesan pada gelombang  elektrik yang berlebihan dan penyebab pembaziran kuasa elektrik.

Sepertimana  yang diketahui, pengunaan tenaga elektrik yang berlebihan pada setiap  rumah kediaman, bangunan komersial dan industri telah direkod oleh meter  dan dimasukkan di dalam bil.
Samada anda menggunakannya atau tidak, anda telah dicaj di dalam bil.







Soalan-soalan Lazim (FAQ)

Adakah ia satu kesalahan menggunakannya?

Ia adalah satu kesalahan jika mengubahsuai/merosakkan meter. Bagaimanapun, seperti alat-alat
penjimat elektrik yang lain, misalnya lampu penjimat elektrik, banyak digunakan di luar meter,
ia bukan satu kesalahan.

Adakah ia berbahaya kepada kesihatan?

Tidak, malah ia membantu mengurangkan gelombang elektromagnetik.

Adakah ia daya penarik kilat?

Tidak, ia bukannya pengalir elektrik.


Saya mempunyai alat penjimat tenaga elektrik, bolehkan ESC digunakan bersama alat penjimat yang sedia ada?

Ya, ia boleh digunakan malah boleh menjimat (<>20%).


Adakah ia untuk sistem pendawaian 1 atau 3 Fasa?

Ia adalah sesuai untuk kedua-dua fasa.

Testimoni video

En Hashim Dari Gombak



Pak Tam Dari Kpg Melayu Ampang



Berminat  Hubungi Saya Segera Jamilkucing di Talian 019 2504242/ .jika sekitar  kuala lumpur saya akan hantar by hand,. tetapi di luar kuala lumpur saya  akan hantar melalui kurior. cara pemasangan yg sgt mudah disertakan.

MAY BANK BERHAD:
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536
For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2

Shakicin





Jumpa seekor kucing terbiar ( SHAKICIN ) belakang botak lincin )di kawasan yg susah mendapatkan makan iaitu di tempat peningalan rumah kongsi indon yg telah tutup atau berpindah. di bawah jabatan highway . yang ada tinggal hanya sebuah kerusi sofa buruk.dan di bahagian belakang shakicin botak lincin .dari pengalaman seperti pernah di siram air panas atau minyak panas. tetapi manja sangat.
 


Shakinas ( Petronas )

 Ini Shakinas ( Diserahkan di PETRONAS ) di serahkan oleh Ryunalie Aria kepada jamil hari ini. menurut beliau shakinas di jumpai dalam keadaan tangan kirinya hancur sehingga menampakkan tulang KEMUNGKINAN ( di pukul , di langgar , ) beliau telah membawa shakinas ke klinik. untuk rawatan tetapi disebabkan Dr meletakan harga yg terlampau tinggi untuk kos rawatan beliau sebagai seorang pelajar mana mungkin mempunyai kemampuan. atas rekomendation dari shin beliau menghubungi jamil untuk mendapatklan bantuan.

 Beliau juga menyerahkan sedikit sumbangan untuk rawatan dan bill yg mana beliau terpaks abayar di klinik tersebut. apabila jamil melihat bill tersebut apa yg jamil boleh katakan some Dr suka menipu orang yg tidak tahu. klinik tersebut mengenakan bayaran rm 230 terhadap benda bend ayg tidak sepatutnya di lakukan ataua di kenakan. tetapi inilah yg selalu jamil katakan BUKAN BEERTI ORNAG ITU DR HAIWAN DIA PENCINTA HAIWAN ).

 Jamil akan cuba merawat shakinas. dia akan di bawa ke klinik esok. untuk pemeriksanan dna rawatan .terpulang kepada Dr UNTUK MEMBUAT KEPUTUSAN SAMAADA TANGANYA PERLU DI POTONG ATAU di ubat sahaja . setakat ini pembelanjaan untuk pengubatan shakinas telah mencecah rm 230/ dan sumbangan yg ada dalam tangan untuk kos rawatan selanjutnya sebanyak rm 120/ .jamil tidak meminta tetapi kepada yang ada hati dan sudi untuk membantu bolehlah menyumbang ke dalam akaun jamil. di






 
MAY BANK BERHAD;
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536

Selepas bank in tolong inform jamil nama dan berapa di 019 2504242





Shakitak kepalanya retak


 


Confirm shakitak yg retak kepalanya di pukul. sebab semalam jamil buka balutan kepalanya yg beransur baik. jamil lakukan pembersihan dan terpandang  2 tanganya begitu besar.ingat memang kucing jenis tangan besar. apabila di periksa rupa rupa nya bahagian bawah tanganya telah pecah dna hancur. seolah olah keuda dua tangan di pukul , jamil bersihkan darah kering yg melekat. Dr hari itu pun tak tahu. sial betul siapa punya kerja. bangsat betul.





 Malam tadi jamil pergi makan di sebuah warung berhampiran rumah. di hadapan appartments lama jamil. sewaktu tengah makan tukang masak tu perempuan yg memang kenal jamil datang dekat jamil beritahu dan mengadu .ada sekor kucing kepala dia menanah dan bengkak. jamil tanya di mana. dia kata ada dia letakn kat bawah meja dgn makan. kucing datnag tak tahu dari mana.




Lepas makan jamil ikut beliau pergi tengok. seekor kucing siap. kepalanya bengkak. apabila jamil sentuh nana nanah keluar melalui lubang kecil. bawa balik rawat. lap dengan air suam. picit nanah keluar setelah nanah keluar habis jamil lurut kepalanya. rasa lain macam.



Rupa rupanya sebelah tempurung kepalanya telah retak dan pecah. boleh di tekan macam kulit , jamil berani cakapl kucing ini telah di pukul kepalanya. kenapa manusia begitu kejam. kenapa mereka sekejam itu. jamil sapukan ubat. beroi antibiotic dan multivitamin. serta ubat cacing. masukan dalam kandang. insyaallah dia nampak sihat. terus makan makanan yg di berikan. semoga dia sihat dna panjang umur.


MAY BANK BERHAD; MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN) JAMIL BIN ISMAIL ACCOUNT NO: 164016046536 For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL) BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD JKCR ANIMALS CARE ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2 http://www.facebook.com/pages/Jamilkucing-Ppkskl-Selangor-Kuala-Lumpur/104454572976604?sk=wall http://ppkskl.blogspot.com

Sunday, September 23, 2012

Electricity Saver Card (ESC) / Kad Penjimat Elektrik





Electricity Saver Card (ESC) / Kad Penjimat Elektrik
 


 




    100% sah di sisi undang-undang dan mematuhi sepenuhnya taraf keselamatan.


    Menjimatkan ruang dan pemasangan mudah (hanya lekat & jimat)


    Tiada plag, tiada perubahan di peti DB • Tiada mudarat kepada pendawaian yang sedia ada • Tiada gangguan elektrik


    Tiada komponen elektronik maka tidak memerlukan elektrik untuk beroperasi.


    Tiada kerumitan: Tiada yuran perkhidmatan tambahan kerana tiada penyelenggaraan.


    Terbukti boleh mengurangkan pembaziran dan menjimatkan bil elektrik daripada 10% shingga 30% secara konsisten.


    Peningkatan kualiti tenaga - meningkatkan kecekapan dan faktor tenaga. Meningkatkan produktiviti.


    Voltan yang stabil & tahan. Memanjangkan jangka hayat peralatan elektrik.


    Mengurangkan teknologi E-Smog untuk melindungi dari sinaran elektromagnet yang merbahayakan.


    Sangat berkesan dan sesuai untuk kediaman, pejabat, kilang, pasar raya, hotel dan sebagainya.


    Keberkesanan serta-merta.


    Harga yang berpatutan dan berdaya saing.







Pengenalan


Satu  inovasi canggih yang mengurangkan pembaziran tenaga elektrik dan  penggunaan dengan lebih efisyen dan mengurangkan bil elektrik ke kadar  yang lebih rendah. Kad Penjimat Elektrik ESC adalah kad yang dimuatkan  dengan kuasa tenaga yang universal.




Bagaimana ia berfungsi?


Kad  Penjimat Elektrik ESC menghasilkan getaran melalui sistem tenaga  tersendiri yang sangat kuat di mana ianya memberi kesan pada gelombang  elektrik yang berlebihan dan penyebab pembaziran kuasa elektrik.




Sepertimana  yang diketahui, pengunaan tenaga elektrik yang berlebihan pada setiap  rumah kediaman, bangunan komersial dan industri telah direkod oleh meter  dan dimasukkan di dalam bil.




Samada anda menggunakannya atau tidak, anda telah dicaj di dalam bil.




Soalan-soalan Lazim (FAQ)




Adakah ia satu kesalahan menggunakannya?


Ia adalah satu kesalahan jika mengubahsuai/merosakkan meter. Bagaimanapun, seperti alat-alat


penjimat elektrik yang lain, misalnya lampu penjimat elektrik, banyak digunakan di luar meter,


ia bukan satu kesalahan.




Adakah ia berbahaya kepada kesihatan?


Tidak, malah ia membantu mengurangkan gelombang elektromagnetik.




Adakah ia daya penarik kilat?


Tidak, ia bukannya pengalir elektrik.




Saya mempunyai alat penjimat tenaga elektrik, bolehkan ESC digunakan bersama alat penjimat yang sedia ada?


Ya, ia boleh digunakan malah boleh menjimat (<>20%).




Adakah ia untuk sistem pendawaian 1 atau 3 Fasa?


Ia adalah sesuai untuk kedua-dua fasa.


Testimoni video


En Hashim Dari Gombak




Pak Tam Dari Kpg Melayu Ampang






Berminat  Hubungi Saya Segera Jamilkucing di Talian 019 2504242/ .jika sekitar  kuala lumpur saya akan hantar by hand,. tetapi di luar kuala lumpur saya  akan hantar melalui kurior. cara pemasangan yg sgt mudah disertakan.BELI DENGAN SAYAN Harga sekeping rm 300/  BELI DI LUAR Harga pasaran rm 600/ sekeping.






MAY BANK BERHAD:
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536
For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2

Shakinas







 Ini Shakinas ( Diserahkan di PETRONAS ) di serahkan oleh Ryunalie Aria kepada jamil hari ini. menurut beliau shakinas di jumpai dalam keadaan tangan kirinya hancur sehingga menampakkan tulang KEMUNGKINAN ( di pukul , di langgar , ) beliau telah membawa shakinas ke klinik. untuk rawatan tetapi disebabkan Dr meletakan harga yg terlampau tinggi untuk kos rawatan beliau sebagai seorang pelajar mana mungkin mempunyai kemampuan. atas rekomendation dari shin beliau menghubungi jamil untuk mendapatklan bantuan.

 Beliau juga menyerahkan sedikit sumbangan untuk rawatan dan bill yg mana beliau terpaks abayar di klinik tersebut. apabila jamil melihat bill tersebut apa yg jamil boleh katakan some Dr suka menipu orang yg tidak tahu. klinik tersebut mengenakan bayaran rm 250 terhadap benda bend ayg tidak sepatutnya di lakukan ataua di kenakan. tetapi inilah yg selalu jamil katakan BUKAN BEERTI ORNAG ITU DR HAIWAN DIA PENCINTA HAIWAN ).



Jamil akan cuba merawat shakinas. dia akan di bawa ke klinik esok. untuk pemeriksanan dna rawatan .terpulang kepada Dr UNTUK MEMBUAT KEPUTUSAN SAMAADA TANGANYA PERLU DI POTONG ATAU di ubat sahaja .  setakat ini pembelanjaan  untuk pengubatan shakinas telah mencecah rm 250/ dan sumbangan yg ada dalam tangan untuk kos rawatan selanjutnya sebanyak rm 120/ .jamil tidak meminta tetapi kepada yang ada hati dan sudi untuk membantu bolehlah menyumbang ke dalam akaun jamil. di

MAY BANK BERHAD;
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536

Selepas bank in tolong inform jamil nama dan berapa di 019 2504242.

Friday, September 21, 2012

Terimakasih kepada pembeli kad ESC


 Terimakasih kepada Tuan Haji Abdul Rahman Haji Zawawi daripada Ipoh di atas pembelian 2 keping kad ESC . Semalam. Barang pun telah di hantar kepada Tuan. harap tuan berpuashati dengan layanan yg saya berikan.

 Terimakasih kepada En Riza Shukri dari pada taman cheng baru melaka di atas pembelian 6 keping kad ESC. Barang tuan akan di hantar esok pagi. saya berharap tuan berpuashatid engan layanan dna penjelasan saya terhadap tuan dalam perbualan telefon pagi tadi. terimakasihs eklai lagi. jika ada apa apa amsaalah berkenaan pemasnagan jgn malu untuk menghubungi saya.

MAY BANK BERHAD:
 MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN) 
JAMIL BIN ISMAIL 
ACCOUNT NO: 164016046536 
For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL) 

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
 JKCR ANIMALS CARE
 ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2 


Monday, September 17, 2012

Esc Kad Penjimat Bill Elektrik



Electricity Saver Card (ESC) / Kad Penjimat Elektrik

14 Faedah Utama ESC :

Penyelesaian untuk penjimatan elektrik generasi baru berasaskan fizik kuantum.

Teknologi yang canggih daripada Jerman.

100% sah di sisi undang-undang dan mematuhi sepenuhnya taraf keselamatan.

Menjimatkan ruang dan pemasangan mudah (hanya lekat & jimat)

Tiada plag, tiada perubahan di peti DB • Tiada mudarat kepada pendawaian yang sedia ada • Tiada gangguan elektrik

Tiada komponen elektronik maka tidak memerlukan elektrik untuk beroperasi.

Tiada kerumitan: Tiada yuran perkhidmatan tambahan kerana tiada penyelenggaraan.

Terbukti boleh mengurangkan pembaziran dan menjimatkan bil elektrik daripada 10% shingga 30% secara konsisten.

Peningkatan kualiti tenaga - meningkatkan kecekapan dan faktor tenaga. Meningkatkan produktiviti.

Voltan yang stabil & tahan. Memanjangkan jangka hayat peralatan elektrik.

Mengurangkan teknologi E-Smog untuk melindungi dari sinaran elektromagnet yang merbahayakan.

Sangat berkesan dan sesuai untuk kediaman, pejabat, kilang, pasar raya, hotel dan sebagainya.

Keberkesanan serta-merta.

Harga yang berpatutan dan berdaya saing.

Pengenalan

Satu inovasi canggih yang mengurangkan pembaziran tenaga elektrik dan penggunaan dengan lebih efisyen dan mengurangkan bil elektrik ke kadar yang lebih rendah. Kad Penjimat Elektrik ESC adalah kad yang dimuatkan dengan kuasa tenaga yang universal.

Bagaimana ia berfungsi?

Kad Penjimat Elektrik ESC menghasilkan getaran melalui sistem tenaga tersendiri yang sangat kuat di mana ianya memberi kesan pada gelombang elektrik yang berlebihan dan penyebab pembaziran kuasa elektrik.

Sepertimana yang diketahui, pengunaan tenaga elektrik yang berlebihan pada setiap rumah kediaman, bangunan komersial dan industri telah direkod oleh meter dan dimasukkan di dalam bil.

Samada anda menggunakannya atau tidak, anda telah dicaj di dalam bil.


Soalan-soalan Lazim (FAQ)

Adakah ia satu kesalahan menggunakannya?

Ia adalah satu kesalahan jika mengubahsuai/merosakkan meter. Bagaimanapun, seperti alat-alat

penjimat elektrik yang lain, misalnya lampu penjimat elektrik, banyak digunakan di luar meter,

ia bukan satu kesalahan.

Adakah ia berbahaya kepada kesihatan?

Tidak, malah ia membantu mengurangkan gelombang elektromagnetik.

Adakah ia daya penarik kilat?

Tidak, ia bukannya pengalir elektrik.

Saya mempunyai alat penjimat tenaga elektrik, bolehkan ESC digunakan bersama alat penjimat yang sedia ada?

Ya, ia boleh digunakan malah boleh menjimat (<>20%).

Adakah ia untuk sistem pendawaian 1 atau 3 Fasa?

Ia adalah sesuai untuk kedua-dua fasa.

Testimoni video

En Hashim Dari Gombak

Pak Tam Dari Kpg Melayu Ampang


Berminat Hubungi Saya Segera Jamilkucing di Talian 019 2504242/ .jika sekitar kuala lumpur saya akan hantar by hand,. tetapi di luar kuala lumpur saya akan hantar melalui kurior. cara pemasangan yg sgt mudah disertakan.




MAY BANK BERHAD:
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536
For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2

AD Brand Hill dan ID Feline mempunyai BABI




Prescription Diet™ Canine/Feline a/d™ / Prescription Diet®
i/d® Feline Gastrointestinal Health


Cuma nak beritahu kawan kawan yang beragama islam yg tidak tahu Ad Brand Hill ia memang elok untuk kucing yg sakit , atau kekurangan tenaga tetapi mempunyai kandungan BABI ( Pork ) di dalamnya. so jgn sentuh dgn tangan. sudu yg di gunakan di buang atau di letakan di suatu sudut selepas di gunakan. Dr memang dah beritahu jamilkucing dah lama pasal ini. tapi pasal jamil tiada bukti kukuh malaslah nak cakap. ini link bukti yg jamil dapat dari seorang kawan Fb.


Pork liver, turkey liver, chicken, maize flour, pork, fish oil, calcium carbonate, digest, potassium chloride, taurine, magnesium oxide, vitamins and trace elements.


Tuesday, September 11, 2012

Shakincur, si buta kuat semangat


KHALILAH GUSTI & FOTO: AZMI ARYANTO
11 September 2012
Shakincur, si buta kuat semangat
Shakincur
Shakincun, si buta kuat semangat
Jamil bersama kucing kesayangannya.
Shakincun, si buta kuat semangat
Jamil bersama sebahagian kucing terbiar yang diselamatkannya.

1 Ogos 2012

MASYAALLAH! Saya menjerit dalam hati sewaktu pertama kali melihat wajah Shakincur. Penutup kotak di tangan hampir terlepas kerana tidak percaya apa yang saya lihat.

Dua hari lepas, sewaktu Shin, warga Jepun hubungi saya untuk hantar Shakincur, dia terangkan mengenai keadaan kucing betina itu. Tapi saya tidak bayangkan wajah Shakincur seteruk ini. Sangat teruk. Kepalanya hampir hancur. Dua biji mata tersembul keluar. Rahang pecah dan gigi berserabai.

Kulit pipi Shakincur juga koyak dan tergantung di sisi rahang yang pecah. Ngeri! Sungguh ngeri!

Malah saya pelik bagaimana Shakincur boleh bertahan dan tidak mati.

Saya angkat Shakincur dan letakkan di bahagian hadapan Suzuki VS 125, yang saya gunakan saban hari untuk membuat pertunjukan bersama kucing-kucing terbiar di Bukit Bintang. Hari itu persembahan habis awal. Saya ada misi yang lebih penting. Sebagai penyelamat kucing terbiar sepenuh masa, hati saya tersayat melihat penderitaan Shakincur.

“Shakirintan, Shakirina, Shakibi, Shakiko, Shakiro, Shakirin yang dan Shakite, tolong duduk diam-diam ya. Kita perlu selamatkan seekor lagi kucing,” pesan saya pada kucing-kucing yang saya bawa pada pertunjukan hari itu.

Saya hidupkan enjin motosikal dan memecut ke Klinik Muezzo di Setapak, Gombak. Tujuh ekor kucing yang saya bawa hari itu diam di tempat duduk masing-masing.

Klinik milik bekas Pengarah Jabatan Veterinar Wilayah Persekutuan, Dr Zulkifli Abdul Ghani sudah serasi dengan saya. Di situlah tempat yang akan saya tuju untuk mendapatkan khidmat nasihat dan ubat-ubatan sekiranya mana-mana kucing saya sakit.

Hari itu, bukan Dr Zulkifli yang bertugas. Melihat kecederaan parah dialami Shakincur, doktor seakan tidak memberi harapan kepada saya. Tapi saya enggan terima. Saya pohon juga doktor itu melakukan sesuatu.

Saya bukan Jamil Kucing kalau saya tak bantu kucing seperti Shakincur untuk hidup. Lalu, saya minta doktor itu menghubungi Dr Zulkifli kerana Dr Zulkifli lebih kenal saya dan faham pendirian saya terhadap kucing.

Doktor itu berjanji akan tolong Shakincur semampunya. Esoknya Shakincur dibedah dan dirawat.

Rahang Shakincur diikat besi sokongan. Bahagian bawah kulit pipi yang tersiat dan tergantung dibuang. Kulit yang terkoyak dijahit dan sisa-sisa darah beku yang kehitaman dibersihkan.

Shakincur ‘diwadkan’ selama dua hari sebelum saya datang mengambilnya pulang.

Dr Zulkifli turut membekalkan ubat-ubatan termasuk antibiotik kepada Shakincur. Syukur...

Menitis air mata saya saat melihat tubuh badan Shakincur yang kurus melidi. Dia seperti takut-takut. Entah apa yang ada di mindanya sehingga kalau saya bergerak sedikit pun dia mahu lari.

Mungkin terlalu trauma dengan apa yang menimpanya beberapa hari lepas. Berdasarkan keadaan mukanya yang hancur, saya rasa Shakincur dilanggar.

Hari-demi hari, saya lihat perubahannya semakin ketara. Kini, selepas hampir sebulan dibedah, siapa sangka si muka hancur dengan biji mata terkeluar ini berjaya lalui kesukaran itu dengan tenang.

Jiwa kucing berusia dua tahun itu amat kuat. Dia bukan sahaja hidup malah ceria dan suka mengganggu kawan-kawan saya yang datang berhari raya.

Shakincur sudah mula bermain dan bergurau dengan kucing-kucing lain seolah-olah tidak buta.

Pada 14 September ini, Shakincur ada temu janji untuk membuka ikatan besi di rahangnya. Selepas itu, bolehlah si manja ini makan dengan mudah.

Biarpun dia buta, naluri dan deria dengarnya amat peka. Shakincur bebas merayau dalam rumah ke mana-mana pun dia suka tanpa sebarang masalah .

Tak pernah sekalipun saya lihat Shakincur terlanggar bucu meja atau kaki kerusi. Dia berjalan dengan baik malah kadang-kadang macam eksyen dengan saya.

Bab makan, Shakincur agak susah sedikit kerana dia perlukan bantuan. Saya akan berikan makanan lembut, letak atas bibirnya dan pancut dengan air.

Kalau tidak, Shakincur tidak mampu membawa makanan itu ke dalam tekak kerana rahangnya yang pecah dan masih diikat besi. Badan Shakincur kini sudah berisi.

Terima kasih kepada rakan-rakan facebook yang memberikan sumbangan untuk perubatan Shakincur.

Saya dalam kisah itu adalah Jamil Ismail atau mesra dikenali sebagai Jamil Kucing. Jamil boleh ditemui setiap hari di Bukit Bintang, Kuala Lumpur dari jam 2 hingga 5 petang bersama kucing-kucing peliharaannya.

Sewaktu dikunjungi di rumahnya di Pandan Perdana, terdapat sebuah kotak kabus putih berukuran 2 x 1 kaki yang merupakan kubur kucing pertamanya bernama ‘Adik’.

Jamil sengaja mengebumikan ‘Adik’ dalam kotak itu untuk dia bawa ke mana pun dia pindah demi kasih sayangnya terhadap ‘Adik’.

PROFIL

Nama Penuh: Jamil Ismail, 42,
Nama Glamor: Jamil Kucing
Asal: Selama, Perak.
Pendidikan: Sekolah Menengah Datuk Haji Hussein Selama.
Aktiviti: Penyelamat haiwan terbiar

Nama: Shakincur
Umur: 5 Tahun
Cedera: Muka parah, mata terkeluar, rahang pecah, kulit terkoyak,
Rawatan: Pembedahan ikat rahang.



MAY BANK BERHAD:
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536
For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2

Friday, September 7, 2012

CITIMAGMA Terbaik


AKU DAN CITIMAGMA..

Aku selalu mengalami kahak di tengkok .aku lekatkan CITIMAGMA ketika mahu tidur lepas seminggu aku tiada lagi kahak.

Aku sangat kuat hisap rokok. sehingga 2 bungkus sehari , aku lekatkan CICIMAGMA di setiap batang rokok yg nak aku hisap. 2-3 minggu aku sudah mula bosan dengan rokok dan sekarang aku tidak lagi menghisap rokok.

Aku mempunyai penyakit GHAUT . masaalah aku apabila bangun tidur untuk memijak lantan dengan kakiku ,aku fikir 10 kali. tetapi selepas aku lekatkan CITIMAGMA selama seminggu ,bukan sahaja memijak malah melompat pun aku tak rasa.

Aku kemalangan jalanraya seminggu sebelum raya , selepas 2-3 hari baru bengkak mula menunjukan diri. pegerakan aku mula bermasaalah, bangun dari tidur amat sakit untuk berdiri. tuan punya syarikat CITIDIRECT yg mengedar CITIMAGMA mengarah aku tampalkan CITIMAGMA pada bahagian yg sakit . selepas seminggu bukan sahaja bertambah baik malah aku sudah boleh buat kerja dna berjogging.

Aku selalu mengalami sakit pinggang. tetapi selepas selalu menampal CITIMAGMA DI bahagian punggang masaalah aku sudah hilang.

Inilah antara masaalah aku sendiri Jamilkucing yg selesai selepas mengunakan CITIMAGMA. aku bukan orang lain. ko orantg hanya perlu buang rm 200; tetapi menyelesaikan berbagai bagai masaalah.

Cubalah CITIMAGMA memang berkesan , rekomen dari aku Jamilkucing,
berminat hubungi Jamilkucing 019 2504242

Tuesday, September 4, 2012

Support Me To Build Cat Park



Greetings all.
My Name is Jamil Bin Ismail or many people call me Jamilkucing ( Jamil Is May Name Kucing id the cat ) . Here is my story….
Many ways and many efforts have been carried out and all this was done just to get sincere donations, support and help to build a cat shelter for abandoned cats and becoming a cat park complete with a resort or hostel for visitors and tourists. So, more people will be able to reach out to the cats and give them a bit of love as well as being one of the tourist attractions. However, I felt very frustrated because none of them were very sincere to help.

So with this I have determined to build this place on my own. I myself have a piece of land with the size of a football field in the state of Perak. I plan to build a cat park where it’s going to be a very beautiful place for cats and visitors. It is located near to a river. The atmosphere in the village is also nice to make that area as a tourist attraction. I will work Hard to get help and support from people who really love animals and cats.
I have heard and followed all the advices and suggestions from several people in the society, including establishing an association but the results have been disappointing. It has become tangled and muddled. So, he felt that it is better for Me to do it alone than doing it with too many people. However, if there is anyone out there who really want to help me to set up a place like this, I hope you are willing to contribute some donation through my bank account. The number of the bank account is as stated below. I also would like to invite any sincere and honest volunteer to be the account monitor or the guardian/watchdog. At this moment, I can’t afford to give out any salary for all this since this is done voluntarily. I hope you may understand that.
In order for me to start building the park for the cats, I estimated it is going to cost me around RM 300,000. YES, some people might laugh. That's fine. I have decided that to builds this place going to need RM 300,000 after I has think about everything from A to Z. I do not want to get caught in the middle of the road because whatever I want to do is totally serious about building this place. Those who have contributed should inform me through SMS, FB private message, or email (Jamilismail@yahoo.co.uk ) about the amount of donation or the contribution that they have made so that their names can be recorded. Support me if you are truly sincere in helping stray animals. I really hope that this cat park can be build starting from mid of 2013.
BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT NO: 12-122-01-000920-2

Please help me to build this place
http://www.flickr.com/photos/jamilismail/
http://www.flickr.com/photos/jamilkucing/